سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 14 May, 2024
مجله ویستا
مراحل طرح و اجراء برنامههای ترویجی
ترويج، بنابه نظر بنت - C. Bennett، در قالب شبکه و توسعهٔ عمليات و تکنولوژى نقشهاى اساسى بر عهده دارد. نهادهاى تحقيقاتي، صنعت و بهرهوران نيز اضافه بر اين دو، کشف ابداع را نيز بر عهده دارند. |
منظور از شبکه، ورود، ساخت، نگهدارى و متکى بودن به ارتباط براى برآورد نيازها، امکانات، منابع و اجراء مسؤوليتها است؛ ترکيب شبکه که از مردم، گروهها، نهادها و سازمانها است در پاسخ به تحولات نيازها، منابع و مباحث تغيير مىکند. شبکه به ارتباط، آگاهي، نفوذ، هماهنگى و همکارى بين مردم، گروهها و سازمانها کمک مىکند. نقش کارکرد شبکهاى بهوسيلهٔ ترويج، مؤسسات تحقيقاتى صنايع و بهرهوران جنى و مهمتر از همه بهرهوران اصلى برنامههاى ترويجى ايفاء مىشود. |
شبکه براى هر يک از اين موارد: |
۱.معرفىکنندهٔ نيازهاى آنى و آتى بهرهوران است. |
۲.برنامهريزى و اجراء مىکند. |
۳.نقشآفرينى را بهبود مىبخشد. |
توسعهٔ عمليات و تکنولوژى نيز عبارت است از برآورد، پذيرش و فرآيند کردن عمليات و تکنولوژى. |
نهادهاى تحقيقاتي، صنعت و بهرهوران هر سه نقش ار ايفاء مىکنند و اقتصادى کردن تکنولوژى را نيز بر عهده دارند؛ منظر از برآورد، آزمون يک عمل يا تکنولوژى براى سنجش اثربخشي، سودآورى و قابليت پذيرش جنبههاى محيطى و اجتماعى آن است. |
ترويج مستقلاً برخى تکنولوژىهاى نوين را که مؤسسات تحقيقاتى فراهم کردهاند ارزيابى مىکند و به اين مؤسسات کمک مىکند تا تکنولوژىهاى خود را پيش از عرضه به مردم در صحنهٔ عمل آزمون کنند. |
اجراء وظايفى که ترويج بر عهده دارد نيازمند طرح و اجراء برنامههائى است که بر مبناى صحيح و روالى منسجم تهيه مىشوند. تنظيم اولويت موضوعهائى که براى اجراء به ترويج سپرده مىشوند و يافتن زمينههاى مساعد براى انتقال آنها به جامعه نيز متضمن رعايت نکاتى اصولى در برنامهريزىهاى ترويجى است. در واقع، برنامهريزى عبارت است از تصميمگيرى نسبت به موضوع، مراحل و نحوهٔ کارى که ترويج بايد انجام دهد و امکاناتى که بايد در جهت انجام اين کار مصرف کند. |
همچنین مشاهده کنید
- نوآوری و نوپذیری
- تاریخچه ترویج(۳)
- تاریخچه ترویج(۲)
- آموزش بزرگسالان در ترویج
- جایگاه ترویج در فرهنگ جامعه
- رهبری، شورا و مشارکت عمومی
- مراحل طرح و اجراء برنامههای ترویجی
- مدیریت در ترویج کشاورزی
- تاریخچه ترویج(۴)
- اهداف ترویج
- بهرهوری و اقتصاد ترویج کشاورزی
- تکنولوژی آموزشی در ترویج کشاورزی
- برنامه و برنامهریزی مشارکتی در ترویج
- جایگاه ترویج در فرهنگ جامعه(۲)
- تاریخچه ترویج
- ارزشیابی برنامههای آموزشی ترویجی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی قوه قضاییه قوه قضائیه مجلس دولت رهبر انقلاب شورای نگهبان دولت سیزدهم صادق زیباکلام مجلس دوازدهم انتخابات
هواشناسی تهران پلیس قتل شهرداری تهران پلیس راهور بارش باران سازمان هواشناسی سلامت سیل دستگیری شورای شهر تهران
قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو خودرو سایپا بورس بانک مرکزی بازار خودرو دلار مسکن حقوق بازنشستگان ایران خودرو
نمایشگاه کتاب همایون شجریان سحر دولتشاهی فردوسی کتاب شاهنامه نمایشگاه کتاب تهران سینمای ایران تلویزیون نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران دفاع مقدس تئاتر
دانشگاه تهران وزارت علوم تحقیقات و فناوری فضا
رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل فلسطین جنگ غزه آمریکا روسیه حماس چین افغانستان ترکیه اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس فولاد خوزستان لیگ برتر لیگ برتر ایران مهدی طارمی فولاد باشگاه استقلال رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران بازی
هوش مصنوعی همراه اول گوگل موبایل تبلیغات اینستاگرام فناوری دوربین ناسا شفق قطبی نوآوری دبی
خواب کاهش وزن زوال عقل ویتامین کودک تجهیزات پزشکی افسردگی واکسن فشار خون