پنجشنبه, ۱۸ بهمن, ۱۴۰۳ / 6 February, 2025
مجله ویستا
نحوهٔ درک آگهی تجارتی
اگرچه، درنهايت آگهىهاى تجارى بهاين منظور طراحى شدهاند تا رفتار خريدار را دستکارى کنند، اين تأثير به تفکر مردم دربارهٔ نفس آگهىهاى تجارى و نيز بهنظر آنها دربارهٔ آگهىهاى خاص بستگى دارد. پيش از آنکه يک آگهى بازرگانى بتواند تفکر مردن را دربارهٔ اينکه چه بخرند، تغيير دهد يا آنها را تشويق کند تا برچسب خاصى را بر ديگرى ترجيح دهند، مىبايست پيامش دريافت و آزمايش شود. براى اينکه اين حالت بهوقوع پيوندد، بينندگان بايد به دستگاههاى تلويزيون خود توجه کنند. آنها نمىبايست توجه کافى مبذول دارند، بهطورى که بتوانند آن آگهى يا عناصرى از آن را که تبليغکننده اميدوار است بهواسطهٔ آن محصولش بيشتر تقاضا شود بهخاطر آورند. با اين وجود، فرآيند تأثير، همچنين، بستگى به اين دارد که بينندگان دربارهٔ هدف آگهى چه چيزى بدانند و نيز بهچه ميزان گفتههاى آگهى را باور کنند. |
بنابراين در بستر تأثير آگهىهاى تجارى بر کودکان، بايد بهچندين پرسش مهم توجه کرد: |
- آيا کودکان مىدانند هر يک از آگهىهاى تجارى دربارهٔ چهچيزى است؟ |
- آيا کودکان آنچه را که درآگهىها گفته مىشود، بهخاطر مىسپارند و باور مىکنند؟ |
- آيا اين احتمال وجود دارد که کودکان به اين آگهىها پاسخ گويند و آنچه را که تبليغ شده است، براى خود بخواهند؟ |
همچنین مشاهده کنید
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست