جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
قیمتگذاری کالاها
در گذشته، همواره قيمت، عامل اصلى انتخاب خريدار شمرده مىشد. اين امر هنوز در کشورهاى فقير و در بين مردم فقير و درباره کالاهاى مصرفى مصداق دارد. بههرحال در سالهاى اخير، عواملى بهجز قيمت، نقش مهمى در رفتار خريد مصرفکننده داشتهاند. |
قيمت کالا تنها رکن ترکيب عناصر بازاريابى است که موجد درآمد است. ساير ارکان ترکيب عناصر بازاريابي، همه هزينهزا هستند. علاوه بر اين، رقابت بر سر قيمت کالا و قيمتگذارى بااهميتترين مسئلهاى است که مديران بازاريابى با آن روبرو هستند. با اين وجود، بسيارى از شرکتها هنوز اين واقعيت را نپذيرفتهاند. در اين مورد مديران اشتباهات فراوانى مىکنند. گرايش به تعيين قيمت کالا براساس هزينه تمامشده، عدم تجديدنظر در قيمت فروش کالا همگام با تغييراتى که در شرايط بازار بهوجود مىآيد، قيمتگذارى بدون توجه به ساير ارکان ترکيب عناصر بازاريابى و قيمتگذارى که براى کالاها و قسمتهاى مختلف بازار، فاقد تنوع و تغيير لازم است؛ از جمله اين خطاها بهشمار مىروند.موارد قابل بحث در قيمتگذارى کالاها عبارتند از: |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه روسیه مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت
هلال احمر یسنا بارش باران آتش سوزی قوه قضاییه پلیس تهران سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش سازمان هواشناسی دستگیری
حقوق بازنشستگان قیمت خودرو بانک مرکزی قیمت طلا قیمت دلار بازار خودرو خودرو دلار سایپا ایران خودرو کارگران تورم
فضای مجازی سریال نمایشگاه کتاب تلویزیون مسعود اسکویی عفاف و حجاب سینما سینمای ایران دفاع مقدس موسیقی
رژیم صهیونیستی آمریکا فلسطین حماس جنگ غزه اوکراین چین نوار غزه ترکیه انگلیس ایالات متحده آمریکا یمن
استقلال فوتبال علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید بایرن مونیخ باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی تلفن همراه گوگل اپل آیفون همراه اول تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب بیمه بیماری قلبی دیابت کاهش وزن داروخانه رابطه جنسی