پنجشنبه, ۴ بهمن, ۱۴۰۳ / 23 January, 2025
مجله ویستا
قیمتگذاری کالاها
علىرغم اهميت روزافزون عوامل غيرقيمتى در فرآيند توليد کالاى جديد، قيمت، همچنان بهعنوان يکى از ارکان مهم ترکيب عناصر بازاريابى شناخته شده است. عوامل داخلى و خارجى زيادى بر تصميمات قيمتگذارى يک شرکت تأثير دارند. عوامل داخلى عبارتند از: اهداف بازاريابى شرکت، خطمشى ترکيب عناصر بازاريابى شرکت، هزينه و ملاحظات سازماني. |
اهداف شرکت در بازار هدف و اهداف شرکت در تعيين جايگاه در بازار از جمله عوامل تعيينکننده خطوط اصلى خطمشى قيمتگذارى بهشمار مىروند. بقاء به حداکثر رساندن سود فعلي، رهبرى بازار از نظر سهم بازار و ارائه کالاى با کيفيت، از جمله اهداف متداول قيمتگذارى مىباشند. |
همچنین مشاهده کنید
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست