چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا
ارزشیابی از طریق آزمون کتبی
يکى از ابزارهاى ارزشيابى آزمون کتبى است. آزمون واژهاى است که به وسيلهٔ اشخاص مختلف در موارد کاملاً متفاوت به کار رفته است. به طور کلي، مىتوان گفت آزمون وسيلهاى است براى بررسى مشاهدات منظم معلم از رفتار شاگرد و تفسير مشاهدات و تبديل آن به مقياسهاى عددى و طبقهبندى شده (Coronbach، Lee J. 1960). آزمونهايى که به صورت کتبى اجرا مىشوند، آزمون کتبى نام دارند و آن مجموعهاى از پرسشهايى است که شاگرد بايد به آنها کتباً پاسخ گويد تا معلم بتواند با بررسى آنها شاگردانش را دقيقتر بشناسد و در صورت لزوم آنان را يارى دهد. |
آزمونها را با توجه به جنبههاى مختلف آنها مىتوان طبقهبندى کرد. در کتاب فرهنگ آزمونها که توسط گود تهيه شده، از دويست نوع آزمون سخن رفته است (Goodُ s Dictionary of Education - 1971). آزمون پيشرفت تحصيلى يکى از انواع آزمونها است. اين آزمون از نظر ساخت به دو دسته کلى تقسيم مىشود: آزمونهاى ميزان شده (standardized tests)، و آزمونهاى معلم ساخته (teacher-made tests). چون اکثر معلمان در فرايند فعاليتهاى آموزشي، با آزمونهاى معلم ساخته سر و کار دارند، در اين مبحث به توضيح و تحليل آن بيشتر پرداخته شده است. |
همچنین مشاهده کنید
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست