تولید سوپاپ فیلتر ماسک N95 و گوشواره …دعوت به همکاری(فروش دیجیتالی)فروش یدکی چینی09121143402بسته های آموزشی

تعدادی از استادان دانشگاه معتقدند در شرایط فعلی، کنکور آموزش ریاضی را تحت تاثیر قرار داده است و باید پیش از آن که دیر شود فکر چاره کرد. برخی ریاضیدانان در همین رابطه، طرحی برای اصلاح کنکور تهیه کرده و آن را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه داده‌اند. دکتر منصور واعظ‌پور رئیس انجمن ریاضی ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ضرورت اصلاح کنکور گفت: زمانی آموزش و پرورش اهداف خاص آموزش و پرورش را داشت و بعدتر برای نحوه ورود دانش آموزان به دانشگاه امتحانی با عنوان کنکور برگزار کرد؛ بنابراین کنکور وسیله‌ای برای سنجش بود تا میزان دانش‌ بچه‌ها برای انتخاب رشته بررسی شود. متاسفانه در شرایط فعلی شرایط به شکلی درآمده که جای هدف و وسیله کاملا عوض شده است. وی افزود:  کنکور برای بچه‌ها تبدیل به هدف شده و آموزش و پرورش به شکل وسیله‌ای برای گذشتن از سد کنکور در آمده است و این بسیار وحشتناک است زیرا کل هدف آموزش و پرورش را از بین برده است. عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: از آن جایی که سئوالات کنکور تستی بوده و زمان پاسخگویی به آنها محدود است، دانش‌آموزان باید سریع به سئوالات پاسخ دهند؛ بنابراین سه هدف اصلی آموزش ریاضی  از بین می‌رود و به این ترتیب کنکور، قدرت تجزیه و تحلیل، قدرت منطقی فکر کردن و قدرت حل مسئله را از دانش‌آموزان می‌گیرد. به عبارت دیگر هدف از آموزش ریاضی در دبیرستان این سه مورد بود که با شرایط فعلی کاملا از بین رفته است. وی با بیان این که «دانش‌آموزان به نحوی ریاضی می‌خوانند که بتوانند تست بزنند»، گفت: به همین دلیل است که برخی افراد سودجو روش‌های غیر علمی برای تست زدن ابداع کرده‌اند و این باعث شده به طور کلی هدف آموزش ریاضی در دبیرستان از بین برود و علاوه بر آن، اضطراب زیادی برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان ایجاد شود. واعظ‌پور در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه این آزمون تستی که ابتدا به صورت کنکور خودنمایی می‌کرد، به دوره‌ ابتدایی هم تسری پیدا کرده و دانش آموزان برای ورود به مدارس نمونه دولتی یا تیزهوشان، درگیر آزمون‌های تستی می‌شوند و این موضوع دارد آموزش را از بین می‌برد. به گزارش ایسنا، تلاش‌هایی برای ایجاد تحول در شرایط فعلی انجام گرفته است. یکی از آن‌ها طرح اصلاح کنکور است که توسط دکتر منصور واعظ‌پور، رئیس انجمن ریاضی، دکتر علی رجالی، موسس خانه ریاضیات اصفهان و دکتر مگردیچ تومانیان، رئیس شاخه ریاضیات فرهنگستان علوم تهیه شده است. در این طرح که با عنوان "طرح آزمون ورودی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی" بر روی وب‌سایت انجمن ریاضی قرار گرفته است آمده:« خانواده‌های دانش‌آموزان به دلیل نگرانی و اضطراب از آزمون‌های تستی گوناگون هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شوند و جیب صاحبان کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی تست‌زنی و مدیران برخی مدارس و موسسات آموزشی خاص آن چنانی را پر می‌کنند و به طور کلی زندگی عادی و سلامت فکری جوانان و خانواده آنان مخدوش می‌شود.» در این طرح که به طور مشترک توسط انجمن ریاضی و شاخه ریاضی فرهنگستان علوم تهیه شده، آمده:« با توجه به تاثیر بسیار زیاد نمره دروس عمومی آزمون ورودی در پذیرفته شدن دانشجو برای رشته‌های علوم  و فنی و مهندسی و با توجه به افت شدید در معلومات لازم پایه‌ای دانش‌آموزان در بدو ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پیشنهاد می‌شود آزمون عمومی به طور جداگانه برگزار شود و نمرات حاصل از این آزمون فقط حد نصابی برای شرکت در آزمون تخصصی قرار گیرد و ملاک اصلی پذیرش در دانشگاه‌ها، نتیجه آزمون تخصصی و معدل کتبی امتحانات نهایی باشد.» براساس آن چه در این طرح آمده، این ریاضیدانان پیشنهاد داده‌اند آزمون دروس عمومی در هر گروه آزمایشی با هدف کسب حد نصاب قبولی به عنوان شرط لازم برای شرکت در آزمون تخصصی برگزار شود و اعتبار آن دو سال باشد. نگارندگان این طرح معتقدند این آزمون می‌تواند سالی دو بار برگزار شود و نتیجه‌ آن برای استخدام‌های کشوری به کار برده شود. در بخش دیگری از این طرح آمده:« آزمون تخصصی با تعداد سئوالات کمتر و وقت بیشتر(هر سئوال پنج دقیقه) برای داوطلبانی برگزار شود که حد نصاب نمره را در آزمون عمومی کسب کرده‌اند. این آزمون هم می‌تواند دو بار در سال برگزار شود و نتیجه آن دو سال اعتبار داشته باشد.» بخش‌های پایانی این طرح به اعتباربخشی بیشتر به امتحانات نهایی دبیرستان‌ها در آموزش و پرورش و لزوم جلوگیری از تبلیغات ناسالم، آموزش‌های غیراستاندارد و چاپ کتاب‌های غیراستاندارد کنکوری تحت نام کتاب‌های کمک درسی و همچنین حذف تبلیغات پیرامون آموزش ناصحیح برای آماده‌سازی دانش‌آموزان و دانشجویان جهت شرکت در آزمون‌های ورودی توسط صداوسیما اختصاص دارد. رئیس انجمن ریاضی پیشتر در مراسم گرامیداشت دکتر مگردیچ تومانیان، رئیس شاخه ریاضیات فرهنگستان علوم گفته بود قرار است این طرح به کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز ارائه شود. انتهای پیام