VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۳ -
10 February 2025
VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
نجات صنعت خودرو
صنعت خودرو
بازار خودرو
ایران خودرو
خودرو
سایپا
خودروسازان
قیمت خودرو
عباس علی آبادی
واردات خودرو
وزیر صمت
۱۴۰۳/۱۱/۱۶
/ روزنامه دنیای اقتصاد
پایان مدیریت دولتی؛ راه نجات خودروسازی
مجموعه نظام در شرایطی تصمیم به پایان عصر مدیریت دولتی خودرو گرفته که هجمهها برای توقف این تصمیم حیاتی از یک ماه گذشته تشدید شده است. آنچه مشخص است ناکارآمدی خودروسازی کشور با مدیریت دولتی دهههاست برای دولتهای مختلف اثبات شده با این حال ذینفعان صنعت و بازار، بارها مانع از واگذاری مدیریت دولتی به …
بخش خصوصی
خودروسازان
بخش خصوصی
خودروسازان
زیان انباشته
۱۴۰۳/۱۱/۱۵
/ روزنامه صمت
دوربرگردان سخت
همانطور که میدانید صنعت خودرو کشور در سالهای اخیر با چالشهای متعددی مواجه شده که بهشدت بر عملکرد آن تأثیر گذاشته و آن را تضعیف کرده است. یکی از اصلیترین مشکلات این صنعت، تحریمهاست که به محدودیتهای شدید در تأمین قطعات و مواد اولیه منجر شده و تولید خودرو را با اختلالات جدی روبهرو کرده است. این …
دانشگاه
شهناز صفایی
دانشگاه
شهناز صفایی
سیاسی
۱۴۰۳/۱۱/۱۴
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - علی کشوری عضو و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفت و گو با تابناک:واگذاری ایران خودرو تصمیم مجموعه نظام است / قاطعانه عرض میکنم موضوع جمع آوری نامه با۱۴۰ امضا صحت ندارد
عصر خودرو- یک عضو کمیسیون اصل ٩� مجلس، واگذاری ایران خودرو به بخش خصوصی را عمل به دستور صریح رهبر انقلاب و نجاتبخش صنعت خودروی کشور دانست.
ایران خودرو (۶۹۰۴)
خصوصی سازی (۷۰)
ایران خودرو (۶۹۰۴)
خصوصی سازی (۷۰)
عصر خودرو
قیمت
۱۴۰۳/۱۱/۱۰
/ روزنامه شرق
۱2 سؤال بسیار مهم در واگذاری مدیریت ایرانخودرو به بخش خصوصی
صنعت خودرو یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی هر کشور است که علاوه بر اشتغالزایی گسترده، نقش کلیدی در رشد و توسعه صنعتی ایفا میکند. ایرانخودرو به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان خاورمیانه، سالهاست که به جای سودآوری و پیشرفت با زیانهای سنگین و بحرانهای مالی دست و پنجه نرم میکند. مدیریت دولتی این …
بخش خصوصی
صنعت خودرو
بخش خصوصی
صنعت خودرو
ایرانخودرو
۱۴۰۳/۱۱/۰۸
/ سایت دنیای خودرو
نجات صنعت قطعه کشور؛ نیازمند پنج اقدام عاجل
مسعود حسنپور: دسترسی به فناوریهای نوین و پیشرفته، بهروزرسانی خطوط تولید و بهبود فرآیندهای آن، مستلزم همکاریهای بینالمللی و انتقال تکنولوژی است
۱۴۰۳/۱۱/۰۶
/ خبرگزاری برنا
مدیریت خودروسازی با بخش خصوصی کارآمدتر میشود/ واکنش مثبت بازار سرمایه به خصوصیسازی خودروسازان
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ورود بخش خصوصی به صنعت خودروسازی میتواند تغییرات مثبتی در مدیریت این شرکتها ایجاد کند و با کاهش هزینهها و افزایش بهرهوری، صنعت را از ورشکستگی نجات دهد. علاوه بر این، خصوصیسازی میتواند بازار سرمایه را به واکنشهای مثبت و رشد بیشتر سوق دهد.
خودرو
مصطفی کمالو
خودرو
مصطفی کمالو
۱۴۰۳/۱۱/۰۲
/ سایت تحلیل بازار
کروز باید مدیریت ایران خودرو را به دست بگیرد|نگاهی به شیوه های خصوصی سازی خودروسازان
رنجبرزاده، عضو کمیسیون صنایع و معادن خانه ملت گفت: کروز جزو قطعه سازان بزرگ کشور است، افرادی که موفق شدند این قطعه سازی را رشد دهند می توانند ایران خودرو را نیز نجات دهند.
ایران خودرو
شرکت صنایع تولیدی کروز
ایران خودرو
شرکت صنایع تولیدی کروز
صنعت خودرو
قطعه سازی
۱۴۰۳/۱۰/۳۰
/ سایت اطلاعات آنلاین
افشاگری یک کارشناس: صنعت خودرو به دست چینیها میافتد +جزئیات
یک کارشناس صنعت خودرو تنها راه نجات بزرگترین خودروساز ایران را شرح داد.
۱۴۰۳/۱۰/۲۵
/ سایت اکوایران
سهام قطعهساز در خودروساز؛ عامل فساد یا راهکار نجات؟+ فیلم
اکوایران: حضور قطعهسازان در ترکیب سهامداری و هیئتمدیره خودروسازان بزرگ کشور همواره یکی از موضوعات جنجالی و مورد بحث در صنعت خودرو بوده است.
خودروسازی
صنعت خودرو
خودروسازی
صنعت خودرو
فساد
قطعه ساز
۱۴۰۳/۱۰/۱۹
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - بیراهه حمایت از صنعت خودرو
عصر خودرو- بعد از گذشت نیمقرن از عمر خودروسازی ایران، این صنعت در شرایطی همچنان از حمایتهای دولتی برخوردار است که برخی از نامآوران خودروی جهان نیز تحت حمایتهای دولتی رشد کردند؛ با این تفاوت که حمایتها با اهداف و زمان مشخص اجرا شد. حال این سوال مطرح است که چرا الگوی توسعه خودرو زیر سایه دولت برای …
صنعت خودرو ایران (۵۴۶۱)
خودروسازان داخلی (۱۵۹۱)
صنعت خودرو ایران (۵۴۶۱)
خودروسازان داخلی (۱۵۹۱)
عصر خودرو
قیمت
۱۴۰۳/۱۰/۱۷
/ سایت تحلیل بازار
تاثیر ۳۰ درصدی رشد نرخ ارز در صنعت خودرو| خصوصی سازی تنها راهکار نجات صنعت خودرو است
نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور به بازار گفت: رشد نرخ ارز تا ۳۰ درصد در قیمت خودروها در کارخانه اثر منفی خواهد داشت.
صنعت خودرو
خودروسازی
صنعت خودرو
خودروسازی
تولید خودرو
نرخ ارز
۱۴۰۳/۱۰/۱۶
/ خبرگزاری مهر
شاهد تعارض منافع در ایران خودرو هستیم
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در ساختار مدیریتی شرکت خودروسازی ایران خودرو شاهد تعارض منافع هستیم و خصوصی سازی راه نجات صنعت خودرو ما است.
علی خضریان
ایران خودرو
علی خضریان
ایران خودرو
تعارض منافع
۱۴۰۳/۱۰/۱۵
/ سایت اطلاعات آنلاین
لیزینگ میتواند اقتصاد ایران را نجات دهد به این شرط!
کارشناسان می گویند باید تمرکز صرف صنعت لیزینگ بر خودرو کنار گذاشته شود و حوزههایی مانند دانشبنیان، تولیدی و صنعتی نیز در اولویت قرار گیرد؛ قوانین مرتبط با مالیات و نظارت هم باید سادهسازی شوند.
۱۴۰۳/۱۰/۱۰
/ سایت اسب بخار
تحول اساسی در صنعت خودرو با مدیریت درست
تحول اساسی در صنعت خودرو با مدیریت درست مدیرعامی آذین خودرو: در شرایط فعلی و با مدیریت درست میتوانیم کشور را از چالشهای مختلف نجات دهیم.
۱۴۰۳/۱۰/۰۹
/ خبرگزاری برنا
ملزم به افزایش سرمایهگذاری در صنعت خودروسازی هستیم
رضا رضایی، مالک یکی از بزرگترین قطعه سازیهای داخلی، در همایش قطعه سازان کرمان موتور گفت: در شرایط فعلی و با مدیریت درست میتوانیم کشور را از چالشهای مختلف نجات دهیم و تحول اساسی را در کشور و صنعت خودرو ایجاد کنیم.
خودرو
کرمان موتور
خودرو
کرمان موتور
قطعه سازان
۱۴۰۳/۰۹/۲۷
/ سایت رکنا
اگر دولتی ها می توانستند صنعت خودرو را نجات دهند، دیگر به خصوصی سازی نیازی نبود/ تنها راه ما این است که ایران خودرو و سایپا را خصوصی کنیم
رکنا اقتصادی: کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه هم اکنون تنها راه ما این است که ایران خودرو و سایپا را خصوصی کنیم، گفت: دیگر به آخر خط رسیده ایم و راهی برای رفتن پیش روی ما نیست اما با اینکه اوضاع آنقدر خراب است، چرا هنوز عده ای مخالف خصوصی سازی هستند؟
صنعت خودرو
ایران خودرو و سایپا
صنعت خودرو
ایران خودرو و سایپا
خصوصی سازی صنعت خودرو
۱۴۰۳/۰۹/۲۰
/ روزنامه دنیای اقتصاد
آغاز فروش اقساطی کامیونت آرناپلاس
ایران خودرو دیزل طرح فروش کامیونت آرنا پلاس 6 تن با تسهیلات بلندمدت بانکی را آغاز کرد. تحویل خودروها در این طرح اعم از نقدی و اقساطی فوری خواهد بود که این موضوع در فروش تسهیلاتی منوط به تکمیل مدارک نهایی و همچنین تکمیل بهای خودرو است. امکان ثبتنام در این طرح از تاریخ و ساعت یاد شده در سایت …
فروش اقساطی خودرو
کامیونت آرنا پلاس
فروش اقساطی خودرو
کامیونت آرنا پلاس
۱۴۰۳/۰۹/۲۰
/ روزنامه دنیای اقتصاد
محورهای سهگانه نجات صنعت خودرو
علیمردان عظیمی در جلسه تودیع قائممقام تامین، تولید و توسعه محصول ایرانخودرو و معارفه سرپرست جدید این حوزه با تاکید بر ادامه روند ارتقای کیفیت محصولات در کنار افزایش تولید گفت: کیفیت موضوعی است که لحظهای نباید از آن غافل شد و باید همواره سرلوحه فعالیتها باشد. همچنین پروژههای کاهش بهای تمام …
صنعت خودرو
قطعات خودرو
صنعت خودرو
قطعات خودرو
کیفیت خودرو
۱۴۰۳/۰۹/۱۸
/ سایت دنیای خودرو
افزایش تیراژ، ارتقای کیفیت و کاهش هزینه تولیدسه محور نجات صنعت خودرو
علیمردان عظیمی: دو مجموعه بزرگ خودروسازی کشور با یکدیگر همقسم شدند تا با همافزایی و بهرهمندی از ظرفیتهای موجود، گامهای بزرگی را در مسیر توسعه صنعت خودرو کشور بردارند
۱۴۰۳/۰۹/۱۸
/ سایت تریبون اقتصاد
خصوصیسازی تنها راه نجات صنعت خودرو
دبیر سابق انجمن واردکنندگان خودرو گفت: وقتی نه تولیدکننده راضی باشد و نه مصرفکننده، نشان دهنده آن است که دخالتهای دولت در سیستم تولید و عرضه خودرو کاملا ناکارآمد است.
خودرو
صنعت خودرو
خودرو
صنعت خودرو
۱۴۰۳/۰۹/۱۷
/ سایت دنیای خودرو
نجات صنعت خودرو؛ چگونه؟
حسین نظریان در سرمقاله امروز ( شنبه ۱۷ آذر۱۴۰۳ ) روزنامه «دنیای خودرو» به موضوع «نجات صنعت خودرو » پرداخت.
۱۴۰۳/۰۹/۱۵
/ خبرگزاری ایرنا
تولید، کیفیت و کاهش هزینه تولید، سهگانه نجات صنعت خودرو
تهران- ایرنا- مدیرعامل ایرانخودرو افزایش تیراژ تولید، ارتقای کیفیت و کاهش بهای تمام شده تولید را سه محور و ماموریت اصلی برای نجات صنعت خودرو خواند و گفت: در شرایطی که با حمایتهای دولت و وزارت صمت، زمینه بهبود و افزایش تیراژ تولید فراهم شده، باید با برنامهریزی دقیق اهداف ترسیم شده را محقق کنیم.
گروه صنعتی ایران خودرو
بهای تمام شده تولید
گروه صنعتی ایران خودرو
بهای تمام شده تولید
نجات صنعت خودرو
ارتقای کیفیت
۱۴۰۳/۰۹/۱۳
/ روزنامه صمت
نجات خودروسازان از ورشکستگی با یک تصمیم
در شرایطی که خودروسازان در آستانه ورشکستگی بودند، مصوبهای از سوی وزیر صمت و با موجی از هجمهها ابلاغ شد که به باور کارشناسان حرکت سیدمحمد اتابک، در اصلاح ۳۰ درصدی قیمت خودرو، اجرای شجاعانه مصوبهای بود که باید خیلی زودتر از اینها برای مقابله با چالشهای صنعت و بازار خودرو ابلاغ میشد. حدود دو هفته …
۱۴۰۳/۰۹/۱۱
/ سایت اعتماد آنلاین
تنها راه نجات صنعت خودروسازی چیست؟
روزنامه اعتماد نوشت: اگر بخواهیم صنعت خودروساز مطابق قواعد علمی فعالیت کند، تنها راه نجات، رهایی از دخالت دولت و قیمتگذاری دستوری است.
صنعت خودرو
خودروسازی
صنعت خودرو
خودروسازی
۱۴۰۳/۰۹/۰۹
/ خبرگزاری مهر
تاکنون هیچ دولت و مجلسی نتوانسته مردم را از صنعت معیوب خودرو سازی نجات دهد
شهرکرد- حجت الاسلام و المسلمین احمدی امام جمعه موقت شهرکرد گفت: عجیب است تاکنون هیچ دولت و مجلسی نتوانسته مردم را از صنعت معیوب خودرو سازی نجات دهد.
امام جمعه شهرکرد
نماز جمعه شهرکرد
امام جمعه شهرکرد
نماز جمعه شهرکرد
صنعت خودروسازی
۱۴۰۳/۰۹/۰۶
/ سایت تحلیل بازار
نجات صنعت خودرو در گرو افزایش قیمت ها بود| از چالش های کیفی تا شکاف قیمتی در جاده مخصوص
دلایل اقتصادی و صنعتی فراوانی برای افزایش قیمت خودروها در کارخانه وجود دارد، اما مهم ترین عامل را می توان نجات این صنعت به معنای حفظ هزاران شغل مستقیم و پیشگیری از آسیب های اقتصادی گسترده معرفی کرد.
قیمت خودرو
بازار خودرو
قیمت خودرو
بازار خودرو
تولید خودرو
فروش خودرو
۱۴۰۳/۰۹/۰۴
/ سایت تحلیل بازار
ایستگاه پایانی زیان روزانه ایران خودرو در انتظار تصمیم وزیر صمت
دولت چهاردهم و وزارت صمت باید با اقدام فوری و عملی واگذاری مدیریت ایران خودرو به بخش خصوصی کارآمد، این صنعت حیاتی را از وضعیت بحرانی نجات دهد.
ایران خودرو
خصوصی سازی خودروسازی
ایران خودرو
خصوصی سازی خودروسازی
شرکت صنایع تولیدی کروز
وزارت صمت
۱۴۰۳/۰۹/۰۲
/ سایت اعتماد آنلاین
ا حرفهای غیرکارشناسی، نمیتوان زمین بازی را وارونه جلوه داد
مخالفت و انتقاد برخی نمایندگان مردم در مجلس را نسبت به افزایش قیمت خودرو ملاحظه کردیم، اما در مقابل نظر برخی کارشناسان حوزه صنعت و بازار سرمایه را میبینیم که اتفاقا موافق این اصلاح قیمت بودند و راه نجات خودروسازی را در این اقدام میدانند.
خودرو
مجلس
خودرو
مجلس
قیمت
۱۴۰۳/۰۸/۲۸
/ سایت اقتصاد ۲۴
طرحهای سوخته باعث نجات صنعت خودرو نمیشود/ پشت پرده واردات خودرو رانت و پولشویی است/ آزمون و خطا کردن خطرناک است | اقتصاد24
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است: نمیتوان در بازاری مانند بورس به صورت دستوری و دخالت در تعداد و قیمت خودرو آن هم از سوی دولت، عمل کرد، باید قواعد بورس به شدت مراعات شود تا مردم نتایج مثبت اجرای این چنین طرحی را ببینند و به این باور برسند که بورس کالا باعث گرانی قیمت خودرو نیست، بلکه عرضه مداوم خودروها …
بازار خودرو
قیمت خودرو
بازار خودرو
قیمت خودرو
۱۴۰۳/۰۸/۲۲
/ سایت صنعت ماشین
خبرگزاری دولت برای نجات اتابک به میدان آمد!
صنعت ماشین: سید محمد اتابک وزیر صمت، ضمن حمایت از نظر شورای رقابت مبنی بر عدم عرضه خودرو در بورس کالا، تاکید دارد که خودرو باید به صورت رقابتی عرضه شود.
عرضه خودرو در بورس کالا
وزیر صمت
عرضه خودرو در بورس کالا
وزیر صمت
شورای رقابت
خودروسازان
۱۴۰۳/۰۸/۱۴
/ سایت گسترش نیوز
نماینده مجلس : خودرو وارد شود نیاز به بنزین وارداتی نداریم
عضو کمیسیون صنایع و معادن، با اشاره به موانع واردات خودرو و تأثیر آن بر ایمنی جادهها، تأکید کرد که تسهیل واردات خودرو علاوه بر بهبود کیفیت تولیدات داخلی، میتواند جان ۲۰ هزار ایرانی را که هر سال در جادهها جان خود را از دست میدهند، نجات دهد. او با بیان اینکه مجلس بهطور جدی پیگیر اجرای قوانین مربوط …
واردات بنزین
واردات خودرو
واردات بنزین
واردات خودرو
خودرو وارداتی
۱۴۰۳/۰۸/۰۷
/ سایت صنعت ماشین
پاسخ وزارت اقتصاد به تعرفه ۱۰۰درصدی واردات خودرو
صنعت ماشین: مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به مطلبی با عنوان «نجات بودجه با واردات خودرو؟» توضیح داد:
واردات خودرو
تعرفه واردات خودرو
واردات خودرو
تعرفه واردات خودرو
وزارت اقتصاد
۱۴۰۳/۰۸/۰۶
/ سایت صنعت ماشین
بورس کالا؛ نجات یا نابودی بازار خودرو؟
صنعت ماشین: بازار و صنعت خودروی کشورمان حدود 7 سال است که با چالشهای بسیاری مواجه است. از تحریمهای ظالمانه گرفته تا عدم مدیریت صحیح در خودروسازی کشور همگی دست به دست هم داده تا چالشهای بیشتری را در این بخش به وجود آورد. قیمت گذاری دستوری مسالهای است......
بورس کالا
عرضه خودرو در بورس کالا
بورس کالا
عرضه خودرو در بورس کالا
خودروسازان
قیمت گذاری دستوری
۱۴۰۳/۰۷/۲۴
/ سایت روزگارخودرو
فروش این خودروها خاندانشان را از مرگ حتمی نجات داد!
در صنعت خودروسازی، از عرش به فرش رسیدن و بالعکس میتواند در یک چشم بر هم زدن رخ دهد.
بی ام و
فولکس بیتل
بی ام و
فولکس بیتل
خودرو آلمانی
۱۴۰۳/۰۷/۱۵
/ سایت جهان صنعت نیوز
دولت در دوراهی «انتصاب» یا «انقلاب» در صنعت خودروسازی دولتی
دولت چهاردهم میتواند همانند اسلاف خود، مدیران جدیدی برای دو غول خودروسازی کشور یعنی «ایران خودرو» و «سایپا» معرفی کند که در بهترین حالت مانند رهبر گروه موسیقی تایتانیک، فقط ضرباهنگ نابودی را دلنشین کنند و در عینحال این فرصت را دارد که بهجای تغییر سکاندار، کشتی در حال غرق صنعت خودروسازی کشور را نجات …
ایران خودرو
خصوصی سازی
ایران خودرو
خصوصی سازی
ویژه خودرو
۱۴۰۳/۰۷/۱۴
/ روزنامه صمت
آیا خصوصیسازی خودروسازان را نجات میدهد؟
خروج دولت از صنعت خودرو یکی از خواستههای اصولی و منطقی بهشمار میآید که طی سالهای اخیر، باوجود تمام وعدهها و شعارها و دستورات دولتی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب روی زمین مانده و تا به امروز اگر چه اقداماتی برای تحقق آن انجام شده است، اما هنوز هیچ تیری برای خصوصیسازی دو شرکت بزرگ خودروساز به هدف نخورده …
۱۴۰۳/۰۶/۳۰
/ سایت اکونگار
نجات بازار خودرو با یک میلیارد دلار امکانپذیر است؟
دولت اعلام کرده که یک میلیارد دلار برای واردات خودرو اختصاص می دهد اما سوال اینجاست یک میلیارد دلار که تقریباً پول خرید ۷۰ هزار خودرو است، چه میزان از انحصار بازار خودرو را از بین خواهد برد؟
قیمت خودرو
بازار خودرو
قیمت خودرو
بازار خودرو
صنعت خودرو
۱۴۰۳/۰۶/۲۸
/ سایت جهان صنعت نیوز
یک میلیارد دلار برای نجات بازار خودرو
تخصیص یک میلیارد دلار به واردات خودرو در ایران با واکنشهای متفاوتی از سوی کارشناسان و نمایندگان مجلس روبهرو شده و برخی آن را شفافسازی بازار و برخی دیگر تنها یک مسکن موقتی میدانند.
بازار خودرو
قیمت خودرو
بازار خودرو
قیمت خودرو
واردات خودرو
ویژه خودرو
۱۴۰۳/۰۶/۲۶
/ سایت صفحه اقتصاد
آیا بازار خودرو داخلی با بازگشت واردات نجات پیدا میکند؟
با تصمیم دولت چهاردهم برای رفع انحصار در صنعت خودروسازی و بازگشت واردات خودرو، امید تازهای به بازار خودرو داخلی دمیده شد. عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد، با اعلام رفع ممنوعیت واردات خودرو در توییتی تأکید کرد که رقابت با رقبای خارجی باید به نفع منافع ملی باشد. این گزارش تحلیلی به بررسی وضعیت کنونی صنعت …
واردات خودرو
بازار خودرو
واردات خودرو
بازار خودرو
صنعت خودروسازی
۱۴۰۳/۰۶/۱۱
/ سایت نبض بازار
خصوصی سازی صنعت خودرو تنها راه حل نجات اقتصاد کشور؟ اتابک وزیر جدید صمت قربانی بعدی
فتحالله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، خصوصیسازی صنعت خودرو را تنها راهحل بحران خودروسازی کشور دانسته و تأکید کرد که صنعت خودروی دولتی رانت، فساد و بیاحترامی به مصرفکننده را تقویت میکند.
صنعت خودرو
خصوصیسازی
صنعت خودرو
خصوصیسازی
۱۴۰۳/۰۶/۰۸
/ سایت خبرفوری
سازکار نجات مردم از بازیهای خودروسازان/ برای رقابت در این صنعت باید واردات خودرو به صورت جدی دنبال شود
مراسم معارفه وزیر صنعت، معدن و تجارت، آغاز انتقاد از صنعت خودرو در دولت چهاردهم بود. صنعتی که برای تمام دولتها حاشیه ساز بوده و حتی نحوه عملکرد مدیران خودروسازی منجر به استیضاح و برکناری برخی از وزرای دولتهای قبل شد.
خودروسازان
صنعت خودروسازی
خودروسازان
صنعت خودروسازی
۱۴۰۳/۰۶/۰۶
/ سایت مجله ماشین
قطعهسازان عامل اصلی گرانی خودرو؟ نماینده مجلس خواستار ورود وزارت صمت شد
آزادیخواه، نماینده مجلس؛ با انتقاد شدید از وضعیت صنعت خودرو، قطعهسازان را یکی از عوامل اصلی گرانی خودرو دانست و خواستار ورود جدی وزارت صمت برای حل این معضل شد. وی همچنین بر لزوم اجرای کامل قانون واردات خودرو به عنوان تنها راه نجات صنعت خودروی کشور تاکید کرد.
۱۴۰۳/۰۶/۰۶
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - ریل نجات صنعت؛ مخالفت با قیمت گذاری دستوری از نعمتزاده تا اتابک
عصر خودرو- تاکنون وزرای صمت در قالبهای مختلف مخالفت خود را با سیاست قیمت گذاری دستوری اعلام کردهاند اما لغو این سیاست طی سالهای اخیر هرگز به طور کامل اجرا نشده است.
صنعت خودرو ایران (۵۳۵۸)
قیمت گذاری دستوری (۲۱۶)
صنعت خودرو ایران (۵۳۵۸)
قیمت گذاری دستوری (۲۱۶)
عصر خودرو
قیمت
۱۴۰۳/۰۶/۰۴
/ سایت صفحه اقتصاد
خصوصی سازی صنعت خودرو راه نجات یا بحران جدید؟
عباس آرگون از اتاق بازرگانی تهران تأکید کرد که خصوصیسازی صنعت خودرو مستلزم حذف قیمتگذاری دستوری و اعتماد دولت به بخش خصوصی است.
صنعت خودرو
صنعت خودرو
۱۴۰۳/۰۵/۳۰
/ سایت مجله ماشین
خودروسازی در دولت چهاردهم: رقابتی کردن بازار خودرو تنها راه نجات است
اتابک با اشاره به چالشهای صنعت خودرو، تاکید کرد: راهی جز رقابتیکردن بازار خودرو نداریم. تمامی مشکلات حوزه خودرو در بستر رقابتی شدن رفع خواهد شد. وی همچنین بر اهمیت خصوصیسازی در صنعت خودرو تاکید کرد.
۱۴۰۳/۰۵/۲۹
/ سایت نبض بازار
نجات صنعت خودرو با خصوصی سازی / زیان ۷۰ میلیون تومانی ایران خودرو به ازای هر پژو پارس
کاکایی کارشناس صنعت خودرو گفت: در سال گذشته ایران خودرو تنها با تولید پژو پارس ۵۳ هزار میلیارد تومان زیان به ثبت رسانده است.
خصوصی سازی
ایران خودرو
خصوصی سازی
ایران خودرو
سایپا
۱۴۰۳/۰۵/۲۵
/ سایت نبض بازار
خصوصیسازی خودرو یک فرصت طلایی یا یک فریب بزرگ؟
تحلیلهای فرهاد احتشام زاد کارشناس صنعت خودرو از چالشهای خصوصیسازی صنعت خودرو ایران نشان میدهد که این مسیر، با وجود مشکلات و تجربههای ناموفق گذشته، همچنان میتواند نجاتبخش باشد. نیاز به تغییرات مدیریتی و جذب سرمایهگذاری خارجی از نکات کلیدی در این فرآیند هستند.
بازار خودرو
خصوصیسازی
بازار خودرو
خصوصیسازی
۱۴۰۳/۰۵/۲۵
/ سایت نبض بازار
خصوصیسازی تنها راه نجات صنعت خودروسازی ایران؟زیان انباشته ۲۵۰ همتی نتیجه قیمتگذاری دستوری
دبیر انجمن خودروسازان ایران از لزوم خصوصیسازی واقعی در صنعت خودرو سخن گفته و از دخالتهای دولتی در مدیریت خودروسازان و زیانهای انباشته بزرگ در این صنعت انتقاد کرده است. او تاکید کرد که بدون خصوصیسازی، مشکلات فعلی ادامه خواهند یافت.
قیمتگذاری دستوری
خصوصی سازی
قیمتگذاری دستوری
خصوصی سازی
۱۴۰۳/۰۵/۲۳
/ روزنامه تجارت
جعبه ابزار نجات صنعت خودرو
صنعت خودروی ایران در سالهای اخیر به شدت متاثر از قیمت گذاری دستوری بوده و بارها نهادهایی نظیر شورای رقابت یا وزارت صمت عهده دار تعیین قیمت خودرو شده اند؛ تولیدکنندگان نیز خصوصا در یک دهه اخیر عمده زیان خود را متوجه بی اختیاری در تعیین قیمت کرده اند. فعالان صنعت اعتقاد دارند این شیوه فعلی، دست و پای خودروساز …
۱۴۰۳/۰۵/۲۳
/ سایت جماران
«خصوصیسازی» چگونه جلیقه نجات خودروسازی می شود؟
تصور بر این است که اگر از همان سالها عزمی بر واگذاری سهام دو شرکت ایرانخودرو و سایپا بود، امروز میوه بذر کاشته شده قابل برداشت بود و خودروسازی در گرداب مشکلات فرو نمیرفت. رشد زیان تولید و به دنبال آن زیان انباشته، افزایش بدهی به بانکها و قطعهسازان در کنار کمبود نقدینگی و قیمتگذاری دستوری، خودرو …
ایران خودرو
خصوصی سازی
ایران خودرو
خصوصی سازی
خودروسازی ایران
خصوصی سازی خودروسازی
۱۴۰۳/۰۵/۱۵
/ سایت نبض بازار
خصوصیسازی راهکار نجات صنعت خودرو از زیان /عدم دخالت دولت؛ گام اصلی اصلاح امور داخلی خودروسازان است
اکبری تالار پشتی رئیس سابق کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی گفت: خصوصیسازی یک موضوع مهم در همه صنایع و نه تنها صنعت خودرو است و میتواند راهکار نجات این صنعت از وضعیت کنونی و زیانبار آن باشد.
خصوصی سازی خودروسازان
صنعت خودرو
خصوصی سازی خودروسازان
صنعت خودرو
۱۴۰۳/۰۵/۱۳
/ سایت اعتماد آنلاین
اولین قدمی که دولت پزشکیان باید برای صنعت خودرو بردارد چیست؟
اسماعیل شجاعی کارشناس ارشد صنعت خودرو صاحبنظر صنعت خودرو معتقد است: نخستین گام برای اینکه بنگاههای مختلف دولتی از ورشکستگی نجات پیدا کنند، خصوصی سازی یعنی واگذاری مدیریت به بخش خصوصی است.
خودروسازان
خودروسازان
۱۴۰۳/۰۵/۱۳
/ سایت فرارو
پزشکیان باید با صنعت خودرو چه کند؟
شجاعی گفت: ما نیاز به جسارت و پاکدستی در بالاترین سطح اجرایی کشور داریم فردی که سفارش پذیر نباشد و بتواند در مقابل رانتخواران و سودجویان بایستد، قطعا پزشکیان در این مسیر ناملایمات زیادی خواهد دید چرا که این افراد برای رسیدن به خواستههای خود رسانه هم دارند و تخریب را در دستور کار خود قرار میدهند با …
۱۴۰۳/۰۵/۱۲
/ سایت نبض بازار
واردات خودرو راه نجات صنعت خودروسازی ایران؟
سپهر دادجو توکلی سخنگوی شورای رقابت اعلام کرد که واردات خودرو میتواند کلید تعادل بازار و رشد صنعت خودروسازی ایران باشد.
واردات خودرو
واردات خودرو
۱۴۰۳/۰۵/۰۹
/ روزنامه دنیای اقتصاد
فروش دلاری دو خودروساز بزرگ درجا زد
میانگین نرخ فروش خودروهای دو شرکت ایران خودرو و سایپا بر مبنای دلار از سال 96 تا 1402 روند نزولی داشته حال آنکه این نرخ در شرکتهای مونتاژی رشد قابلتوجهی را به خود میبیند.میانگین نرخ فروش کارخانهای خودروهای ایران خودرو از سال 96 تا سال گذشته، از محدوده 10هزار دلار به سطح 7500دلار کاهش پیدا کرده حال …
بازار خودرو
فروش خودروسازان
بازار خودرو
فروش خودروسازان
فروش ارزی
۱۴۰۳/۰۵/۰۴
/ سایت گسترش نیوز
سیاستی که می تواند صنعت خودرو را نجات دهد
در سالهای اخیر، صنعت خودروسازی کشور با مشکلات و چالشهای متعددی روبرو بوده است. این موضوع عمدتاً ناشی از سیاستگذاریهای دولتمردان در این حوزه بوده است. با روی کار آمدن دولت چهاردهم و انتصاب وزیر جدید صمت، انتظار میرود که سیاستهای جدیدی در این بخش اتخاذ شود تا شرایط این صنعت بهبود یابد.
صنعت خودرو
بازار خودرو
صنعت خودرو
بازار خودرو
خرید خودرو
۱۴۰۳/۰۴/۲۸
/ سایت اقتصاد ۱۰۰
راه نجات صنعت خودرو در دولت چهاردهم چیست؟
اقتصاد 100- انتخاب وزیر صمت در دولت چهاردهم به یک کار گروه واگذار شده است، فارغ از بحث های جناحی و سهم خواهی های سیاسی، سکان دار جدید وزارت صمت باید شخصی باشد که در گام نخست برنامه مبتنی بر حقایق صنعتی برای خودروسازی ارائه و اجرا سپس به سایر صنایع بپرداز، معضل صنعت و بازار خودرو ابر چالش دولت چهاردهم …
خودروساز
قطعات خودرو
خودروساز
قطعات خودرو
۱۴۰۳/۰۴/۲۷
/ سایت تحلیل بازار
راه نجات صنعت خودرو در دولت چهاردهم چیست؟| کیفیت قطعات و خودروها، قربانی منافع شخصی مدیران
رفعت بنیان گذار سازه گستر سایپا با اشاره به کارگروه انتخاب وزیر صمت جدید به بازار گفت: سامان دهی صنعت خودرو و توسعه داخلی سازی نیازمند وزیر صمت و مدیران معتقد به ساخت داخل و عاری از تفکر واردات است.
خودروسازی
تولید خودرو
خودروسازی
تولید خودرو
صنعت خودرو
قطعه سازان
۱۴۰۳/۰۴/۲۶
/ سایت گجت نیوز
از 137 خودروساز چینی، تنها 19 مورد از نابودی نجات پیدا خواهند کرد!
پیشرفت روزافزون شرکت های چینی در صنعت خودرو جهان بر هیچکس پوشیده نیست؛ ولی تا چند سال دیگر کمتر از 20 خودروساز چینی باقی خواهند ماند.
خودرو چینی
صنعت خودرو
خودرو چینی
صنعت خودرو
ماشین چینی
۱۴۰۳/۰۴/۲۳
/ سایت جهان صنعت نیوز
«ریرا» ایران خودرو را نجات میدهد؟
امیرحسن کاکایی پیشبینی میکند خودروی کراس اوور ری را ایران خودرو، با توجه به کیفیت، مصرف سوخت کمتر و خدمات پس از فروش گسترده، در صورت قیمتگذاری منطقی، سهم بازار و سودآوری ایران خودرو را افزایش دهد.
ایران خودرو
ری را
ایران خودرو
ری را
۱۴۰۳/۰۴/۲۱
/ روزنامه شرق
صنعت خودرو و راه نجات آن
با گذشت بیش از سه دهه از شروع مجدد فعالیت صنعت خودروسازی در ایران، این صنعت از مشکلات ساختاری در سطوح مختلف رنج میبرد؛ به نحوی که این مسائل سبب شده است زیستبوم صنعت خودرو در ایران برای تولید خودروی باکیفیت و با فناوری بالا مهیا نباشد و علاوه بر عقبماندگی صنعت خودرو در بازارهای جهانی از دیگر رقبای …
ایران
خودرو
ایران
خودرو
صنعت
فناوری
۱۴۰۳/۰۴/۲۰
/ سایت دنیای خودرو
افزایش تیراژ تولید؛ تنها راه نجات صنعت خودرو کشور
سند راهبردی توسعه منابع انسانی گروه خودروسازی سایپا در افق ۱۴۰۷ رونمایی و ابلاغ شد
۱۴۰۳/۰۴/۲۰
/ سایت مجله ماشین
نجات صنعت خودرو از قیمتگذاری دستوری ضرورتی انکارناپذیر - مجله ماشین | Machine Magazine
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم روز صنعت خودرو، بر لزوم نجات این صنعت از قیمتگذاری دستوری و حمایت همهجانبه از آن تأکید کرد.
۱۴۰۳/۰۴/۱۹
/ سایت صدای بورس
برقی سازی راه حلی برای عبور از مصرف بنزین است
وزیر صمت با بیان اینکه باید صنعت خودرو را از قیمت گذاری دستوری نجات دهیم، گفت: ۳ هزار ایستگاه جدید شارژ خودروهای برقی تا پایان امسال ساخته خواهد شد.
۱۴۰۳/۰۴/۱۹
/ سایت روزگارخودرو
احداث ۳ هزار ایستگاه شارژ خودرو برقی تا آخر سال / ناچار به واردات بنزین هستیم
وزیر صمت با بیان اینکه باید صنعت خودرو را از قیمتگذاری دستوری نجات دهیم، گفت: ۳ هزار ایستگاه جدید شارژ خودروهای برقی تا پایان امسال ساخته خواهد شد.
بنزین
وزیر صمت
بنزین
وزیر صمت
۱۴۰۳/۰۴/۱۹
/ سایت خبرفوری
وزیر صمت: مجبور به واردات بنزین هستیم
وزیر صمت با بیان اینکه باید صنعت خودرو را از قیمت گذاری دستوری نجات دهیم، گفت: ۳ هزار ایستگاه جدید شارژ خودروهای برقی تا پایان امسال ساخته خواهد شد.
بنزین
وزیر صمت
بنزین
وزیر صمت
۱۴۰۳/۰۴/۱۸
/ سایت شهر بورس
تاکید وزیر صمت بر حذف قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو
تاکید وزیر صمت بر حذف قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو؛ خودروسازان نیاز به حمایت دارند و بایستی صنعت خودرو را از قیمتگذاری دستوری نجات داد.
وزارت صمت
وزارت صمت
۱۴۰۳/۰۴/۱۸
/ سایت خبرآنلاین
درخواست وزیر صمت:صنعت خودرو را باید از قیمتگذاری دستوری نجات دهیم
وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بیان اینکه نمیتوانیم بگوییم خودروسازان ما خیلی خوب هستند تاکید کرد که چندان هم بد نیستند، اما نیاز به حمایت دارند و بایستی صنعت خودرو را از قیمتگذاری دستوری نجات داد.
خودرو
خودروسازان
خودرو
خودروسازان
عباس علی آبادی
۱۴۰۳/۰۴/۱۸
/ سایت تجارت نیوز
باید صنعت خودرو را از قیمتگذاری دستوری نجات داد
وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بیان اینکه نمیتوانیم بگوییم خودروسازان ما خیلی خوب هستند تاکید کرد که چندان هم بد نیستند، اما نیاز به حمایت دارند و بایستی صنعت خودرو را از قیمتگذاری دستوری نجات داد.
خودروسازان
صنعت خودرو
خودروسازان
صنعت خودرو
قیمت گذاری دستوری
۱۴۰۳/۰۴/۱۸
/ سایت عصر خبر
وزیر صمت: مجبور به واردات بنزین هستیم / ساخت ۳ هزار ایستگاه شارژ خودرو برقی تا پایان امسال - عصر خبر
مهر: وزیر صمت با بیان اینکه باید صنعت خودرو را از قیمت گذاری دستوری نجات دهیم، گفت: ۳ هزار ایستگاه جدید شارژ خودروهای برقی تا پایان امسال ساخته خواهد شد. عباس
۱۴۰۳/۰۴/۱۸
/ سایت اقتصادنیوز
وزیر صمت از راه نجات صنعت خودرو رونمایی کرد
اقتصادنیوز: وزیر صمت گفت: صنعت خودرو را باید از قیمتگذاری دستوری نجات دهیم.
صنعت خودرو
وزیر صمت
صنعت خودرو
وزیر صمت
۱۴۰۳/۰۴/۱۸
/ سایت فردای اقتصاد
قیمتگذاری دستوری خودرو حذف شد
وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بیان اینکه نمیتوانیم بگوییم خودروسازان ما خیلی خوب هستند تاکید کرد که چندان هم بد نیستند، اما نیاز به حمایت دارند و بایستی صنعت خودرو را از قیمتگذاری دستوری نجات داد.
۱۴۰۳/۰۴/۱۸
/ سایت فردا نیوز
وزیر صنعت: نمیتوانیم بگوییم خودروسازان ما خیلی خوب هستند چندان هم بد نیستند
وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بیان اینکه نمیتوانیم بگوییم خودروسازان ما خیلی خوب هستند تاکید کرد که چندان هم بد نیستند، اما نیاز به حمایت دارند و بایستی صنعت خودرو را از قیمتگذاری دستوری نجات داد.
وزیر صنعت
وزیر صنعت
۱۴۰۳/۰۴/۱۸
/ سایت اقتصادآنلاین
3 هزار ایستگاه شارژ ایجاد خواهد شد
وزیر صمت با بیان اینکه باید صنعت خودرو را از قیمت گذاری دستوری نجات دهیم، گفت: ۳ هزار ایستگاه جدید شارژ خودروهای برقی تا پایان امسال ساخته خواهد شد.
ایستگاه شارژ
عباس علی آبادی
ایستگاه شارژ
عباس علی آبادی
۱۴۰۳/۰۴/۱۸
/ سایت اقتصادآنلاین
لزوم نجات صنعت خودرو از قیمت گذاری دستوری
وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بیان اینکه نمیتوانیم بگوییم خودروسازان ما خیلی خوب هستند تاکید کرد که چندان هم بد نیستند، اما نیاز به حمایت دارند و بایستی صنعت خودرو را از قیمتگذاری دستوری نجات داد.
وزارت صمت
صنعت معدن و تجارت
وزارت صمت
صنعت معدن و تجارت
عباس علی آبادی
۱۴۰۳/۰۴/۱۸
/ سایت جهان صنعت نیوز
سهم 12 درصدی صنعت خودرو در ارزش افزوده کشور
وزیر صمت با بیان این که باید صنعت خودرو را از قیمت گذاری دستوری نجات داده و از آن حمایت کنیم گفت: ۹۰۰ هزار نفر در این صنعت مشغول کار هستند که سهم ۱۲ درصدی در ارزش افزوده کشور دارد.
صنعت خودرو
صنعت خودرو سازی
صنعت خودرو
صنعت خودرو سازی
عباس علی آبادی
۱۴۰۳/۰۴/۱۸
/ خبرگزاری همشهریآنلاین
ساخت ۳ هزار ایستگاه شارژ خودرو برقی تا پایان امسال
وزیر صمت با بیان اینکه باید صنعت خودرو را از قیمت گذاری دستوری نجات دهیم، گفت: ۳ هزار ایستگاه جدید شارژ خودروهای برقی تا پایان امسال ساخته خواهد شد.
خودرو
خودرو
۱۴۰۳/۰۴/۱۸
/ روزنامه دنیای اقتصاد
نسخه خارجی نجات خودرو
بسیاری از دستاندرکاران صنعت خودرو همراه با پایان انتخابات به تجویز نسخه برای صنعت بحرانزده خودرو پرداختهاند. فعالان این حوزه معتقدند بعد از حذف قیمتگذاری دستوری و واگذاری سهام دولت در خودروسازیها، مشارکتهای خارجی در دولت چهاردهم در زمره الزامات احیای این صنعت قرار دارد.
بازار خودرو
صنعت خودرو
بازار خودرو
صنعت خودرو
دولت چهاردهم
۱۴۰۳/۰۴/۰۱
/ سایت تابناک
سه ضلع این مثلث فرشته نجات صنعت خودروسازی است
مدیر عامل اسبق ایران خودرو با بیان اینکه حال صنعت خودروسازی خوب نیست، گفت:کاهش مداخله دولت، آزاد سازی واردات و رفع قیمت گذاری دستوری سه ضلع مثلثی هستند که میتوانند این صنعت را نجات دهند.
حودروسازان
اقتصاد
حودروسازان
اقتصاد
صنعت
۱۴۰۳/۰۳/۲۴
/ سایت صنعت ماشین
کانال فرعی نجات خودروسازان
صنعت ماشین: خودروسازان بزرگ کشور که از مدتها پیش به دلیل حجم زیاد زیان انباشتهشان مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شدهاند، حالا با نظر مساعد وزارت اقتصاد در آستانه خروج از این شمول قرار گرفتهاند.....
خودروسازان
زیان انباشته
خودروسازان
زیان انباشته
صنعت خودرو
۱۴۰۳/۰۳/۱۹
/ سایت اکوایران
ایده نامزدها برای نجات صنعت خودرو و نوشدارویی که دور نیست
نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایدههایی برای بهبود وضعیت بازار خودرو دارند.
ریاست جمهوری
بازار خودرو
ریاست جمهوری
بازار خودرو
صنعت خودرو
شرکتهای خودروسازی
دریافت اخبار بیشتر
۱۴۰۳/۰۳/۱۹ - ۲۲:۴۱:۰۷
۳۶۵ روز
تبریک روز پدر
اخبار گوشی موبایل
هزینه خدمات دندان پزشکی
درمان شقاق مقعدی پیکاطب
خرید فالوور اینستاگرام
خرید بازدید اینستاگرام
نمای سرامیک
خرید سرور مجازی
دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۳ -
10 February 2025
دریافت اخبار بیشتر
۳۶۵ روز
تبریک روز پدر
اخبار گوشی موبایل
هزینه خدمات دندان پزشکی
درمان شقاق مقعدی پیکاطب
خرید فالوور اینستاگرام
خرید بازدید اینستاگرام
نمای سرامیک
خرید سرور مجازی