یکشنبه, ۲۷ خرداد, ۱۴۰۳ / 16 June, 2024
تاثیرمستقیم خانواده برمدیریت مصرف آب
با توجه به روند رشد روزافزون جمعیت وبا توجه به اینكه خانواده مهم ترین كانون تاثیر گذار در زندگی هر فردی است اما در خصوص مصرف انرژی با توجه به تبلیغات و فرهنگ سازی هایی كه تا كنون از طریق رسانه ها انجام گرفته است اما همچنان شاهد رشد مصرف انرژی به خصوص مصرف آب در كشور هستیم.
این در حالی است كه متاسفانه برخی از مردم بدون در نظر گرفتن این مسائل همچنان آب این ماده گراتن بها را در مصارفی غیر ضرور مورد استفاده قرار می دهند .
به نظر باید با برنامه ریزی های متعدد و داشتن راهكارهای مختلف تبلیغاتی خانواده ها را به طور غیر مستقیم با صرفه جویی در مصرف انرژی وآب این مایع گران بهاء و غیر قابل جایگزین آشنا كرد زیراكه خانواده درجوامع ابتدایی مهمترین سازمان اجتماعی محسوب می شوند و هم اكنون نیز خانواده در ایران مهمترین سازمان اجتماعی است و و این نهاد بعنوان مهمترین و عمده ترین مصرف كننده آب شیرین و آب شرب شهری محسوب می شود.
میزان مشاركت اجتماعی هر فرد تا اندازه زیادی به میزان مشاركت اجتماعی اعضای خانواده مربوط می شود و افراد عمده نگرشها و اخلاقیات زیست محیطی خود را از این نهاد می آموزند كه درنهایت نتیجه اقتصادی صرفه جویی در مصرف آب نصیب كل خانواده می شود.جلب مشاركت زنان به عنوان اعضای خانواده مهمترین مصرف كنندگان آب و مهترین عامل كنترل و همچنین آموزش دهندگان به افراد خانواده است.
علت اینكه گفته می شود زنان در این مدیریت نقش اساسی دارند و می توانند بر مدیریت صحیح مصرف انرژی تاثیر بگذارند به خاطر این است كه به طور كلی این قشر به هر دلیل آب بیشتری مصرف می كنند، وقت بیشتری را د رخانه سپری می كند ،بیش از مردان مخاطب رادیو و تلویزیون اند،كمبود آب را بیش از مردان احساس می كنند كه در این راستا كمبود آب می تواند منجر به تبعیض بیشترعلیه زنان شود و بیش از مردان در تشكل های زیست محیطی شركت دارند لذا با در نظر گرفتن اینكه خانواده یك سازمان اجتماعی است و اینكه خانواده هابا هم به صورت شبكه ای متصل و مرتبط هستند و ارزشها و اخلاقیات از خانواده ای به خانواده دیگر منتقل می شود لذا تمركز برنامه های تبلیغی رسانه هاو صداو سیما در غالب برنامه های صرفه جویی مصرف انرژی و آب می توانداخلاقیات ، محیط زیست و مشاركت اجتماعی ، هویت فرهنگی و سبك زندگی تاثیر گذاشته و آنرا تغییر دهد ،بنابراین باید با فرهنگ سازی درست در كانون خانواده هایمان درست مصرف كردن مصرف انرژی و آب را سرلوحه كارمان قراردهیم.
خبرگزاری موج - منظر ویسی
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1403 مسعود پزشکیان ایران سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم قالیباف علیرضا زاکانی محمدباقر قالیباف حمید نوری مصطفی پورمحمدی
تهران معدن هواشناسی شهرداری تهران وزارت بهداشت جاده چالوس سیل قتل آموزش و پرورش سیلاب سازمان هواشناسی چالوس
قیمت دلار دولت سیزدهم قیمت طلا خودرو قیمت خودرو ایران خودرو همستر کامبت بورس بازار سرمایه یارانه مسکن قیمت سکه
روز عرفه تلویزیون کربلا موسیقی سینمای ایران بهاره رهنما رسانه ملی دفاع مقدس سینما سریال بازیگر جواد عزتی
وزارت علوم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان جهاد دانشگاهی خورشید
رژیم صهیونیستی روسیه اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا اوکراین چین حزب الله لبنان جنگ اوکراین ترکیه
فوتبال یورو 2024 پرسپولیس سپاهان استقلال مس رفسنجان باشگاه پرسپولیس جام حذفی جام ملت های اروپا لیگ برتر فدراسیون فوتبال بازی
اینترنت هوش مصنوعی اپل مشکلات رشد مهاجرت تلگرام ایلان ماسک ناسا مایکروسافت گوگل سامسونگ
سازمان غذا و دارو کاهش وزن ویتامین دیابت سنگ کلیه فشار خون پیری