پنجشنبه, ۱۸ بهمن, ۱۴۰۳ / 6 February, 2025
مجله ویستا

فرآیندهای کاری در روابط عمومی دیجیتال


فرآیندهای کاری در روابط عمومی دیجیتال

نگاهی به فرآیندهای کاری در روابط عمومی دیجیتال

● ارتباط با رسانه ها و نشریات الکترونیکی:

۱) تولید خبر ، گزارش ، مقاله در سایت ها و مجلات الکترونیکی

۲) برگزاری مصاحبه اختصاصی – گروهی در سایت های خبری

۳) پوشش خبری مراسم و رویدادهای سازمان از طریق سایت سازمان

۴) برآورده کردن نیازهای اطلاعاتی رسانه های مختلف (هماهنگی و راهنمایی های لازم ، ارسال عکس ، توضیحات تکمیلی و ...)

۵) مانیتورینگ محتوای رسانه ها

۶) پاسخگویی به رسانه ها و نشریات الکترونیکی ( جوابیه ، اطلاحیه ، تکذیبیه و ...)

۷) درج آگهی در رسانه های الکترونیکی

۸) بانک اطلاعاتی اخبار و مقالات مربوط به سازمان و فعالیتهای آن

۹) بانک اطلاعاتی مربوط به مشخصات رسانه های الکترونیکی مختلف،‌ خبرنگاران ، مشخصات سازمان رسانه ای و ...)

● انتشارات :

۱۰) انتشار نشریات الکترونیکی درون سازمانی و مدیریت سایت سازمانی

۱۱) انتشار فعالیت های موردی ( کتاب الکترونیکی ،‌کتابچه، بروشور الکترونیکی،‌ ویژه نامه و ...)

۱۲) نظارت بر نشریات درون سازمانی

● اداره سمعی و بصری:

۱۳) پوشش تصویری مراسم و رویدادها

۱۴) تهیه آرشیو عکس و تصویر از سازمان و طرح ها و برنامه ها

۱۵) پشتیبانی رسانه ها و نشریات درون سازمانی برای تهیه عکس

۱۶) تهیه چند رسانه ای ها

● مناسبت ها و مراسم :

۱۷) برگزاری و یا مشارکت در رویدادهای اختصاصی سازمان ( شامل نمایشگاه عادی و الکترونیکی، اطلاع رسانی کنفرانس ها و همایش ها از طریق اینترنت، ‌اطلاع رسانی مناسبت ها و مراسم خاص و ...)

۱۸) مدیریت اجرایی رویدادهای مختلف در سطح سازمان

۱۹) شرکت در نمایشگاه های برون سازمانی

۲۰) تهیه اقلام تبلیغاتی معمولی و الکترونیکی( پوستر، هدایا و ...)

۲۱) مدیریت و اجرای تبلیغات محیطی درون و برون سازمانی ( بیلبورد، ‌سیلک، ‌تابلو اعلانات سازمان، ‌تراکت و ...)

● برنامه ریزی و مطالعات افکارعمومی

۲۲) تهیه، تدوین و نظارت برنامه های روابط عمومی در محیط وب

۲۳) مدیریت و اجرای مطالعات افکار عمومی و پژوهشی از طریق سایت سازمان ( نظر سنجی، تحلیل محتوا و ...)

۲۴) ارزیابی اثر‌بخشی برنامه‌های اجرا شده روابط عمومی با استفاده از نرم افزارهای مدیریتی و آماری

۲۵) پشتیبانی اطلاعاتی ادارات روابط عمومی، رسانه ها و بخش های سازمانی از طریق بانک اطلاعاتی تخصصی روابط عمومی در اینترانت

۲۶) تهیه ، تدوین و نظارت بر حسن انجام دستورالعمل ها و آیین نامه های مورد عمل روابط عمومی و سازمان در بحث ارتباطات

● ارتباطات مردمی و اطلاع رسانی

۲۷) پاسخگویی و راهنمایی به ارباب رجوع ( ایجاد نظام پاسخگویی به مکاتبات ، ایمیل ها ،‌ تماس های تلفنی و پیام های صوتی به منظور دریافت پاسخ از واحد های سازمانی مربوطه و ارایه راهنمایی لازم)

۲۸) راه اندازی و اجرای سیستم انتقادات و پیشنهادها

۲۹) بررسی و ارائه پرسش و پاسخ های معمول از از طریق سایت، راه اندازی تریبون آزاد یاMassage Board در سایت

۳۰) ارتباط با تشکلهای تخصصی

۳۱) برقراری ارتباط دوسویه ارباب رجوع و همکاران با مدیران

۳۲) انعکاس نظرهای ارباب رجوع و همکاران سازمان به کارمندان و یا مدیران مربوطه

۳۳) اطلاع رسانی به مخاطبین ( تهیه اطلاعات مورد نیاز مخاطبین ، ایجاد ابزارهای مناسب اطلاع رسانی شامل تلفن گویا ،‌ سایت اینترنتی و ... )

● سایر:

۳۴) مدیریت و نظارت بر روابط عمومی های تابعه.