چهارشنبه, ۲۷ تیر, ۱۴۰۳ / 17 July, 2024
مصرف کننده پست مدرن
توسعه مارکهای معاصر جدید
ظهور مصرف کننده پست مدرن ، توسعه مارکهایی با اهداف متعدد را تسهیل کرد . مارک که تا پیش از این در خدمت اهداف کارکردی خاصی قرار داشت ، به مشاور مصرف کننده در مدیریت اهدافش تبدیل شده است . این ذهنیت جدید نزد مصرف کننده پست مدرن استراتژی های طراحی مارکهای جدید را نیز به دنبال آورد .
در آنچه به توسعه مارکهای جدید مربوط می شود آنها اهداف تازه ای را تامین می کنند : - تامین رضایت مصرف کنندگان : مصرف کنندگان با انتظارات متنوع شان ، خواهان مارکهایی هستند که بتواند پاسخگوی انتظاراتشان باشد . شکوفایی اعجاب آور تلفن های همراه با کارکردهای متنوع و کامپیوترهای قابل حمل که زمان مرده را به زمان زنده تبدیل کرده اند ، همچنین افزایش تعداد پیام گیرهای پیشرفته که به اشخاص اجازه می دهد همزمان کار و خانواده شان را مدیریت کنند ، همگی از توجه تولیدکنندگان به ارایه محصولاتی با کارکردهای مختلف موردنظر مصرف کننده پست مدرن حکایت می کند .
دلیل موفقیت خودکار واترمن نیز همین است : این خودکار به گونه ای طراحی شده که مورد توجه همه نسل ها و اقشار قرار می گیرد .
استراتژی دیگری که مارکهای معاصر جدید برای پاسخگویی به انتظارات مشتری پست مدرن دنبال می کنند توجه به خواسته های متضاد آنهاست ، مثلا شلوارهای تولیدی داکرز (Dockers) و لاویز که تاکنون برای فصل خاصی مورد استفاده قرار می گرفتند ، با تغییراتی حوزه مصرف کننده بالقوه خودشان را افزایش داده اند .
یک مثال دیگر : توزیع کننده بزرگ آمریکایی ، Sears ، با شناسایی و توجه به ذهنیت زنان در هنگام نوئل توانست بخش بیشتری از بازار را به خودش اختصاص دهد ، موضوع از این قرار است که زنان در هنگام نوئل برای خرید کادو دچار مشکل می شوند .
آنها از یکسو می خواهند کادویی خریداری کنند که جوابگوی خواسته های آنها در ارتباط با خانواده و دوستان باشد و از سوی دیگر کادویی باشد رویایی و مناسب روزهای خیلی خاص نوئل ، نتیجه این تجدد و تضاد انتظارات این است که خانمها در این زمان وقت اندکی را برای خرید کادو صرف می کنند ، در این میان Sears چه کرده است ؟ این توزیع کننده بزرگ با ارایه محصولات بسیار متنوع و متعدد به خانم ها اجازه داده است تا به جای مراجعه به بوتیک های پرشمار برای خرید کادو ، در وقتشان صرفه جویی کرده و در سریع ترین زمان ممکن خریدشان را انجام دهند .
پیام بازاریاب در اینجا این است که با توسعه مارکها و محصولات می توان بر تضادهای درونی و تردیدهای مصرف کننده پست مدرن که پول دارد ، اما وقت ندارد ، فایق آمد . این مصرف کننده جدید انتظارات زیاد و متنوع دارد ، اگر ما بتوانیم محصولی را به وی ارایه دهیم که جوابگوی حداکثر انتظارات ممکن وی باشد و انتخاب های متعددی را پیش روی وی قرار دهیم ، فروش کالای ما قطعی است . اینجاست که مطالعه رفتارهای مصرف کننده در بستر پویای عرضه و تقاضا و تحت تاثیر پیشرفت های تکنولوژیک بی وقفه ، به یکی از اولیه ترین اصول بازاریابی در دوران معاصر تبدیل می شود.
![](/imgs/no-img-200.png)
تعمیرکار درب برقی وجک پارکینگ
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
فروش انواع ژنراتور دیزلی با ضمانت نامه معتبر
مسعود پزشکیان ایران دولت سیزدهم دولت چهاردهم دولت پزشکیان عزاداری علی باقری محمدجواد ظریف ترور رئیس جمهور انتخابات
محرم شهرداری تهران هواشناسی قتل تهران تب دنگی تیراندازی زلزله شاهچراغ پشه آئدس عزاداری محرم شورای شهر تهران
واردات خودرو خودرو قیمت دلار قیمت طلا حقوق بازنشستگان قیمت خودرو بازنشستگان بازار خودرو اربعین سایپا مالیات ترافیک
امام حسین سینما سینمای ایران تلویزیون وزارت ارشاد دفاع مقدس لیلی رشیدی شورای عالی انقلاب فرهنگی فرهاد مشیری مختارنامه صداوسیما مهران غفوریان
آزمون سراسری ماه فناوری درمان و آموزش پزشکی
دونالد ترامپ عاشورا رژیم صهیونیستی غزه ترامپ جنگ غزه فلسطین اسرائیل آمریکا ترور ترامپ روسیه چین
فوتبال پرسپولیس استقلال علیرضا بیرانوند تراکتور باشگاه پرسپولیس رئال مادرید نقل و انتقالات لیگ برتر کیلیان امباپه یورو 2024 تیم ملی اسپانیا رامین رضاییان
هوش مصنوعی تیک تاک اینترنت ناسا تلفن همراه اپل شیائومی اسنپ
رژیم غذایی گرمازدگی کودکان افسردگی کاهش وزن نوشابه صبحانه استرس