چهارشنبه, ۱۶ خرداد, ۱۴۰۳ / 5 June, 2024
دو شاخص مهم در موفقیت تجارت شما در سال ۲۰۰۶
دو شاخص بسیار مهم است که در بازاریابی باید به آنها توجه کنید. از آنها جهت معیار برآورد بازاریابی و محاسبه میزان فروش خود استفاده نمائید.
۱-تعداد مشتریان بالقوه که در بانک اطلاعاتی شما وجود دارند.
افرادی وجود دارند که به شما گفته اند که مشکل یا موضوعی دارند که شما می توانید کمکشان کنید و منتظر هستند از شما خبری برسد.
۲-نسبت تبدیل مشتری بالقوه به مشتری.
عبارت است از درصد مشتریان بالقوه که آنها را تبدیل به مشتری واقعی می کنید.
فرمول خیلی ساده است، تعداد بیشتر مشتری بالقوه که در لیست خود دارید و درصد تبدیل بالاتر آنها به مشتری واقعی، مساوی است با درآمد بیشتر.
از هدر دادن وقت خود در راه های بازاریابی که وضعیت موجود را مدیریت می کنند بپرهیزید و یک راه بازاریابی برای جذب بیشتر و بیشتر مشتریان بالقوه بیابید. می توانید یک سال دیگر در همین وضعیت باقی بمانید و یا از همین امروز کاری برای آن انجام دهید.
فروش شما در همین وضعیت فعلی منجمد خواهد شد اگر تمرکز خود را روی درآمد کسب شده معطوف کنید و اهمیت ایجاد لیستی از مشتریان بالقوه خود را فراموش کنید.
در چند ماه آینده قابلیت دو برابر کردن تجارت خود را خواهید داشت چنانچه لیست مشتریان بالقوه خود را تهیه کنید و سعی در افزایش نسبت تبدیل آنها به مشتری واقعی نمایید.
شاخص های مهم بازاریابی
لازم نیست برای فهمیدن این اعداد، یک ریاضی دان باشید. روی اعداد زیر به صورت هفتگی متمرکز شوید:
۱-تعداد مردمی که تبلیغات شما را دیده اند، مقالات شما را خوانده اند یا خبرنامه های شما را دریافت کرده اند.
۲-درصد مردمی که به تبلیغات یا مقالات شما عکس العمل نشان داده اند. مهم نیست به چه تعداد تبلیغ کرده اید بلکه مهم تعداد عکس العمل مردم به آنها است.
۳-تعداد افرادی که اطلاعات تماس خود را به شما داده اند و در بانک اطلاعاتی شما ثبت نام کرده اند. این تعداد، همان مشتریان بالقوه شما هستند و نیاز به فراگیری بیشتر در مورد شما دارند.
اگر در حال بازاریابی ازطریق وب سایت خود هستید، محاسبه این اعداد به صورت روزانه و هفتگی و بررسی میزان موفقیت بازاریابی شما، بسیار ساده تر خواهد بود، چگونه؟
۱-تعداد بازید کننده یکتای (Unique Visitor) وب سایت خود را به صورت روزانه یا هفتگی بررسی کنید.
۲-این عدد را بر تعداد مردمی که با شما مکاتبه کرده اند، تقسیم کنید. نتیجه این تقسیم، عبارت است از نسبت تبدیل بازدید کننده به مشتری بالقوه. اگر سایت شما خوب عمل کند، یک نفر از هر ده نفر بازدید کننده شما یعنی ۱۰ درصد، باید با شما مکاتبه کند و خود را به لیست مشتریان بالقوه شما اضافه کند.
اگر از تبلیغات در Google در جذب مشتری استفاده می کنید، می توانید آنها را به یک صفحه ورودی خاص (Landing Page) بفرستید و نسبت تبدیل را تا ۲۰ یا ۲۵ درصد افزایش دهید.
شما از وب سایت خود چه توقعی باید داشته باشید؟ ازهر۱۰۰ بازدید کننده یکتا از وب سایت شما در هر هفته ۱۰ تا ۲۵ تا باید یک نامه الکترونیکی برای شما بفرستند و درخواست اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات شما کنند.
در بازاریابی خود روشی اتخاذ کنید که هرماه، لیست مشتریان بالقوه و فروش شما افزایش یابد.
قبل از اتمام این مقاله، به خود تعهد دهید که این فرمول ساده را برای رشد تجارت خود، اعمال کنید. برای خود یک هدف قرار دهید. به تعداد مشتریان بالقوه که روش بازاریابی شما ایجاد می کند دقت کنید. این عدد را یک جا یادداشت کنید و دور آن یک خط بکشید و در کنار آن، تعداد مشتریان بالقوه ای که می خواهید هر هفته به لیست خود اضافه کنید را بنویسید.
نظرات خود را با من به اشتراک بگذارید. تجارب شما برای دیگر همکاران و دوستان، بسیار مفید خواهد بود.
محمود بشاش
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
ویزای تضمینی ایتالیا کانادا
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ایران انتخابات ریاست جمهوری 1403 شورای نگهبان ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم وزارت کشور انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ رهبر انقلاب ستاد انتخابات کشور انتخابات 1403
محیط زیست قتل تهران ترافیک شهرداری تهران پلیس راهور سازمان هواشناسی خانواده بازنشستگان پلیس سیل دستگیری
قیمت دلار قیمت طلا بانک مرکزی سهام عدالت قیمت خودرو خودرو حقوق بازنشستگان دلار مالیات بازار خودرو برق ایران خودرو
مجید قناد عمو قناد تلویزیون سینما سریال امام خمینی (ره) شعر زیبایی سینمای ایران رسانه ملی فیلم سینمایی
فضا فشار خون دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا اسرائیل غزه روسیه جنگ غزه لبنان حماس سوریه ترکیه حزب الله لبنان
استقلال فوتبال باشگاه پرسپولیس رضا درویش والیبال لیگ برتر رئال مادرید جواد نکونام کیلیان امباپه پرسپولیس باشگاه استقلال تیم ملی فوتبال ایران
هوش مصنوعی سامسونگ اینستاگرام اینترنت گوگل همراه اول باتری مریخ
استرس دیابت سرطان قهوه گرمازدگی مردان صبحانه