شنبه, ۳۰ تیر, ۱۴۰۳ / 20 July, 2024
جایگاه روابط عمومی در جامعه اطلاعاتی
![جایگاه روابط عمومی در جامعه اطلاعاتی](/web/imgs/16/87/ssxiq1.jpeg)
جامعه اطلاعاتی یک جامعه پستمدرن است که بر تولید اطلاعات متکی است. مشخصه عصر مدرن صنعت و تولیدات صنعتی بود، اما در زمانه پست مدرن این مشخصه، اطلاعات است. گرانبهاترین کالا در جامعه اطلاعاتی، اطلاعات است. در جامعه اطلاعاتی این فکر است که دارای ارزش است و در چنین جامعهای با فکرسالارها سر و کار داریم. نیروی کار این جامعه کارگزاران اطلاعاتی هستند.
جامعه اطلاعاتی از سه گروه اطلاعسازها، اطلاعپردازها و اطلاعخواهها تشکیل شده است. همان طور که از اسامی این گروهها بر میآید همه فرآیند و اقدامات این گروهها تولید، گزینش و ارائه و در نهایت دریافت و بهرهگیری اطلاعات است.
مهمترین نقش روابط عمومی در جامعه اطلاعاتی مدیریت اطلاعات است. یکی از پیامدهای انقلاب اطلاعات، انفجار اطلاعات است. تولید حجم زیادی از اطلاعات که دستهبندی و نحوه استفاده از آن امر بسیار دشواری است. در این هجمه سنگین اطلاعاتی روابط عمومی نقش بسیار مهمی را ایفا میکند.
مدیریت اطلاعات در تولید، انعکاس و همچنین گردآوری اطلاعات و بهرهگیری از آن در اقیانوس اطلاعاتی وظیفه روابط عمومی است. یکی از مهمترین ویژگیهای جوامع پیشرفته و به اصطلاح شمال، در راستای توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توجه روزافزون به مدیریت اطلاعات است.
تعمیرکار درب برقی وجک پارکینگ
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
فروش انواع ژنراتور دیزلی با ضمانت نامه معتبر
ویدیوهای آموزشی هفتم
مسعود پزشکیان ایران دولت چهاردهم پزشکیان دولت محمدجواد ظریف رئیس جمهور انتخابات انتخابات ریاست جمهوری ظریف مجلس شورای اسلامی برجام
تهران پشه آئدس هواشناسی سازمان هواشناسی شهرداری تهران قتل وزارت بهداشت گرمای هوا پلیس گرما سلامت شهر تهران
واردات خودرو خودرو برق دولت سیزدهم قیمت خودرو قیمت دلار مایکروسافت حقوق بازنشستگان قیمت طلا بازنشستگان بازار خودرو مسکن
تلویزیون فضای مجازی سریال محرم عاشورا سینمای ایران کربلا امام حسین (ع) امام حسین سینما موسیقی فیلم
فناوری اختلال جهانی
رژیم صهیونیستی یمن اسرائیل فلسطین غزه دونالد ترامپ آمریکا روسیه تل آویو جو بایدن ترامپ چین
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر ایران نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ برتر باشگاه استقلال تراکتور علی علیپور علیرضا بیرانوند
فیلترینگ ناسا فیلترشکن هوش مصنوعی سیاره زهره امنیت سایبری ویندوز سامسونگ گوگل تبلیغات موبایل عیسی زارع پور
افسردگی کاهش وزن بارداری سلامت روان