شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

راه باستانی خودشفابخشی


بازتاب درمانی
رفلکسولوژی یا بازتاب درمانی یا آکاپروسور، سابقه‌ای پنج‌هزار ساله داشته و به همت امپراطور زرد چین و دانشمندان و شفابخشان آن روزگار ابداع گردیده است.
چینی‌ها ۱۴ مسیر یا کانال انرژی اصلی در طول اندام شناسائی کرده‌اند که آنها را ”مریدین“ می‌نامند. با تحریک نقاط بازتابی کل بدن در کف‌پا و کف‌دست و روی گوش ابتدا این ۱۴ کانال طولی مملو از انرژی متراکم شده و بلافاصله در ۷۲ هزار مسیر فرعی در تمام بدن توزیع مناسب انجام گرفته به حفظ سلامتی کمک می‌کند. اینک شما با چند وسیله ساده ساخته شده از چوب گردو و صندل که به زیبائی طراحی شده‌اند با روزی چند دقیقه صرف وقت کف‌پاهایتان را روی برجستگی‌های این چوب‌ها گذارده آنها را ماساژ داده و گرما را احساس خواهید کرد. نقاط رفلکسی در کل بدنتان از نظر انرژی علاوه بر نشاط و سرحالی استثنائی، نیروی خلاقه ذهنی شما را افزایش می‌دهد، با تمرکز و توجه بیشتر نسبت به تصمیمات خود موفق‌تر خواهید بود و علاوه بر آن سیستم انرژی ۷ غدد درون‌ریز بنیانی بدن شامل: صنوبری، هیپوفیز (در مغز) تیروئید و پاراتیروئید (جلوی گردن) لوزالمعده (پشت معده) تیموس (وسط جناق سینه) جفت کلیه‌ها و فوق‌کلیه‌ها، جفت غدد جنسی (در مرد و زن) را شدیداً تحت‌تأثیر قرار داده، ترشحات مرتب آنها را به‌داخل خون تنظیم و سطح سلامتی را بالا نگه می‌دارد.
اصولاً چینی‌ها سیستم‌های ورزشی و حرکتی و تعادلی فرهنگی خودشان را براساس سیستم انرژی بدن و چگونگی راه‌های بهتر شدن وضعیت آن ابداع نموده‌اند که از معروف‌ترین آنها تای‌چی‌چوان و چی‌کونگ می‌باشد که در تمام سطح کشور چین روزی دوبار صبح و عصر تمام پارک‌ها و مکان‌های مناسب این حرکات انرژی‌زا به زیبائی توسط کلیه اقشار مردم بدون محدودیت سنی و جنسیتی اجراء می‌شود.
● انرژی حیاتی و کیهانی‌چی
شما با روزی ۲ تا ۳ بار کار مرتب با ماساژور چوبی رفلکسولوژی، در واقع به میزان چی بدنتان افزوده و با حرکات ملایم و زیبای چی‌کونگ و تای‌چی ارتباط خود را به‌مرور با چی‌کیهانی که در زمین و آسمان و در ناحیه وسط بدن به‌حد وفور وجود دارد برقرار نموده و شاهد خلاقیت‌های استثنائی ویژه‌ای در وجودتان خواهید بود.
آری چه خوب است براستی با تلاش فردی همواره سلامتی را پاس داشته و سپاس‌گذار آن خالق بی‌همتا و نیروی ازلی که در همه‌جا وجود دارد باشیم.
پیشگیری بهتر از درمان است.
در مواقع کسالت و بیماری پس از مراجعه به پزشک انواع قرص و داروهای پیشنهادی را که عموماً شیمیائی و همراه با سموماتی می‌باشند با هزینهٔ بالا سریعاً تهیه نموده و به امید بهبودی سرساعت می‌خوریم.
آیا بهتر نیست شعارمان همواره پیشگیری بهتر از درمان، است بوده و ترجیحاً درمان را از قلب حکمت‌ها و تجربهٔ دانایان کهن انتخاب کنیم؟
در خاتمه اگر شما خود را دوست بدارید هرگز از سلامتی جسم و روان و روح خود و وحدت این سه با هم غافل نمی‌شوید و باز هم اگر خود را دوست بدارید، همه را دوست خواهید داشت، آنگاه خداوند نیز شما را دوست داشته همهٔ انرژی‌های مثبت هستی در حمایت شما خواهند بود.
بیائید از شیوه‌های ساده و طبیعی تنظیم سطح انرژی‌یابی بدن از جمله با ماساژ کف پاها به حفظ سلامتی و بقای خود کمک کنیم. با ماساژ دادن واکنش‌های کف پاها، به‌خود کمک کنید.

نویسنده: میلدرد کارتر
برگردان: مریم جوادزاده
منبع : مجله دانش یوگا


همچنین مشاهده کنید