سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

بزرگ جلوه دادن خانه‌های کوچک


بزرگ جلوه دادن خانه‌های کوچک
▪ اگر فضایی کوچک دارید که می‌خواهید آن‌را بزرگ‌تر نمایان کنید و یا اینکه این فضا کاربرد بیشتری داشته باشد، در اولین قدم بهتر است وسایل تزیینی غیر قابل استفاده و غیرکاربردی را جمع‌آوری کرده و آنها را دور بیندازید و یا اگر خاطره‌ای را برایتان یادآوری می‌کند، آن را در جایی مانند انبار نگهداری کنید.
▪ از رنگ‌های درخشان و روشن با ته رنگ‌های سفید که باعث بزرگ‌تر نمایان شدن فضا می‌شوند استفاده کنید.
▪ از پرده‌های ضخیم و چند لایه در این اتاق‌ها استفاده نکنید. سعی کنید پرده‌ها به رنگ روشن و تقریبا کم طرح باشند.
▪ تا آنجایی که می‌توانید از فرش، قالیچه و یا هر نوع کف‌پوش تزیینی در فضاهای کوچک استفاده نکنید، چرا که از لحاظ دید بصری موجب کوچک‌تر شدن فضا می‌شود.
▪ اگر کف‌پوش اتاق سرامیک، موکت و یا هر چیز دیگری است بهتر است که از طیف رنگ‌های روشن باشد. هرچه کف‌پوش اتاق روشن‌تر باشد به مراتب فضا بزرگ‌تر جلوه می‌کند.
▪ تا آنجا که امکان دارد از مبلمان کوچک با انحناهای بسیار و ظریف استفاده کنید چرا که این دسته از مبلمان مخصوص فضاهای کوچک هستند و آنجا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. استفاده از مبلمان بزرگ و کاناپه‌های بزرگ در اتاق‌های کوچک به‌هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
▪ نورپردازی زیاد فضا را بزرگ‌تر از آنچه که هست نمایان می‌کند. در ضمن با نورپردازی مناسب می‌توانید فضا را کاملا کاربردی کنید. در فضاهای کوچک تا آنجا که امکان‌پذیر است از آباژور و نورهای موضعی کم نور استفاده نکنید.
▪ استفاده از وسایل تزیینی غیرضروری که کاربرد خاصی ندارند، در فضاهای کوچک به‌هیچ‌وجه مناسب نیست. اگر از آن دسته افرادی هستید که وسایل تزیینی را دوست دارید، بهتر است آنها را در کوچک‌ترین سایز انتخاب کنید و همه را روی میزی در کنار یکی از مبل‌ها قرار دهید. اگر هم علاقه‌مند به آثار هنری هستید، تابلوها را در سایزهای کوچک و تنها روی یک یا دو دیوار نصب کنید.
▪ اگر مایل‌اید که دیوارها را با کاغذ دیواری تزیین کنید، بهتر است کم‌طرح‌ترین و روشن‌ترین‌شان را انتخاب کنید. کاغذدیواری‌های پرطرح و شلوغ اتاق را تنگ و تاریک جلوه می‌دهد.

مهرنوش پاک‌اندام
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید