جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

شخصیت های یهودی تأثیرگذار در دولت بوش


گروه دوم برای اثبات ادعای خود به شمار زیاد یهودیان در هیات حاكمه آمریكا اشاره می كنند و می گویند سیاست داخلی و خارجی آمریكا لاجرم تحت تاثیر این گروه پرنفوذ یهودی است. در متن زیر مشخصات شماری از شخصیت های یهودی تاثیرگذار آمریكایی كه بعضا با اسراییل دوستی ویژه دارند آمده است. این افراد همگی در دولت اول جورج بوش سمت های مهم داشته اند.بیشتر این افراد در دولت دوم بوش هم ابقا شده اند.
آری فلیشر: سخنگوی رسمی كاخ سفید كه شخصی مطرح در جامعه یهودیان آمریكا بوده و گفته می شود كه تابعیت اسرائیلی دارد.
ریچارد پرل: یكی از مشاوران سیاست خارجی بوش و رییس شورای سیاست دفاعی پنتاگون می باشد. او به عنوان مشاور یهودی در زمینه امنیت ملی مشغول به كار است. گفته می شود پس از اینكه سازمان امنیت ملی (NSA) او را در حال انتقال مدارك بسیار محرمانه مربوط به امنیت ملی آمریكا به سفارت اسراییل دستگیر كرد و در واقع پرل به علت جاسوسی برای اسراییل در دهه ۱۹۷۰ از دفتر سناتور هنری جكسون اخراج شد. او بعدها در شركت اسلحه سازی اسراییل موسوم به (Soltan) مشغول به كار شد.
پل ولفوویتز: معاون وزیر دفاع و مشاور یهودی سیاست خارجی بوش، او با ریچارد پرل جاسوس اسراییلی رابطه نزدیكی دارد و دارای پیوندهای نزدیكی با ارتش رژیم صهیونیستی است.
داگلاس فیث: معاون وزیر دفاع و مشاور در امور سیاستگذاری در پنتاگون. او به عنوان مشاور ویژه پرل دارای ارتباطات نزدیكی با ریچارد پرل است. مانند پرل و دیگر یهودیان دولت بوش، فیث هم یك افراطی طرفدار اسراییل است كه در گذشته از سیاست های ضد عربی و اسلامی كاخ سفید طرفداری كرده است. او ارتباطات تنگاتنگی با گروه افراطی «سازمان صهیونیستی آمریكا» (ZOA) دارد، سازمانی كه حتی به یهودیانی كه با دیدگاه های افراطی موافق نیستند نیز حمله می كند. فیث مرتبا در كنفرانس های ZOA به سخنرانی می پردازد.
فیث یك موسسه كوچك حقوقی به نام Faith&Zell را مدیریت می كند كه فقط یك شعبه بین المللی در اسراییل دارد و بخش عمده حقوقی آن را دفاع از منابع رژیم صهیونیستی تشكیل می دهد. سایت اینترنتی شركت او پیش از انتصاب او در دولت بوش اعلام كرده بود كه فیث «نماینده تولیدكنندگان اسلحه در اسراییل است» . اساسا فیث ماشین جنگی اسراییل را نمایندگی می كند.
الیوت آبرامز: مشاور شورای امنیت ملی (NSC). او پیشتر در «مركز سیاست عمومی و اخلاقیات» كه یك موسسه مشاوره ای _ تحقیقاتی (Think-Tank) در واشنگتن است، كار كرده بود. در طول دوره ریگان او معاون وزیر خارجه بود و در اغلب موارد با امور آمریكای لاتین سروكار داشت، او در رسوایی های مربوط به سرمایه گذاری غیرقانونی بر روی شورشیان ضد حكومتی برای سرنگون كردن دولت ساندینیست نیكاراگوا نقش مهمی بازی كرد. او همچنین در مورد نقش خود در كمك به شورشیان نیكاراگوا سه كمیته كنگره را فریب داد كه به تبع آن بر مبنای شهادت خود متهم به دغل كاری و اعمال نیرنگ شد. آبرامز در سال ۱۹۹۱ گناهكار شناخته شد و دو خلاف و جرم برای او ثبت شد كه به دنبال آن به یك سال حبس تعلیقی و ۱۰۰ ساعت كار اجباری محكوم شد. یك سال بعد بوش پدر به او عفو كامل داد. او یكی از یهودیان طرفدار پروپاقرص اسراییل در وزارت خارجه دولت ریگان بود.
دوو زخیم: معاون وزیر دفاع، او مشاور دولت بوش در مسایل سیاست خارجی است و گفته می شود كه دارای گذرنامه اسراییلی است.
ریچارد هاس: مدیر برنامه ریزی و سیاستگذاری در وزارت خارجه است. او همچنین مجری طرح های امنیت ملی و مقام ارشد در شورای روابط خارجی آمریكا (CFR) می باشد. او یكی از افراطی ترین سمپات های اسراییل در دولت بوش اول (پدر) بود كه به عضویت شورای امنیت ملی آمریكا (NSC) درآمد و طرفدار حمله و بمباران عراق بود.
هنری كیسینجر: یكی از مشاوران پنتاگون كه در شورای سیاستگذاری دفاعی پنتاگون عضویت دارد. برای جزئیات مربوط به گذشته كیسینجر كتاب سیمور هرش منبع مناسبی می باشد. كیسینجر در جرایم واترگیت، كشتارهای جنوب شرق آسیا، دیكتاتوری شیلی (حكومت پینوشه) و دروكردن بهره های سرمایه گذاری در یوگسلاوی دست داشت. او از ایده حمله به عراق شدیدا حمایت می كرد. كیسینجر آریل شارون ایالات متحده است.
جیمز شلزینگر: یكی از مشاوران پنتاگون است. شلزینگر همچنین در شورای سیاستگذاری دفاعی پنتاگون عضویت دارد و یكی دیگر از مشاوران افراطی طرفدار اسراییل است. او بارها از برنامه حمله به عراق دفاع كرده بود.
روبرت زولیك: نماینده تجاری آمریكا و در جایگاه فردی در حد كابینه است. او هم یكی از یهودیان افراطی طرفدار اسراییل در دولت بوش پسر بوده و طرفدار حمله به عراق و اشغال بخشی از آن كشور به منظور ایجاد دولتی دست نشانده دولت ویشی فرانسه در طول جنگ دوم بود.
مارك گراسمن: معاون وزیر خارجه در امور سیاسی. او دبیركل خدمات خارجی و مدیر منابع انسانی در وزارت خارجه بود. گراسمن یكی از بسیار مقامات یهودی از دوره كلینتون است كه بوش موقعیت او را ارتقا داد. او همان دیپلمات آمریكایی است كه طرفدار تلافی و مجازات مكزیك بود. او معتقد بود در صورتی كه این كشور در شورای امنیت سازمان ملل برعلیه طرح حمله به عراق رای دهد مانند مورد آمریكایی های ژاپنی تبار در خلال جنگ جهانی دوم باید آمریكایی های مكزیكی تبار را هم بازداشت كنند .
رابرت ستلف:مشاور شورای امنیت ملی آمریكا. ستلف مدیر اجرایی یك لابی طرفدار اسراییل كه مؤسسه ای تحقیقاتی به نام موسسه واشنگتن برای سیاست های خاور نزدیك می باشد، است. بسیاری از كارشناسان طرفدار اسراییل مانند مارتین ایندیك در این موسسه پرورش پیدا می كنند.
مل سمبلر: رییس بانك صادرات _ واردات ایالات متحده. او یك جمهوری خواه یهودی سرشناس و رییس سابق دارایی كمیته ملی جمهوری خواهان است. بانك صادرات _ واردات روابط تجاری بین بازرگانان آمریكایی و كشورهایی خارجی به ویژه آنهایی كه با مشكلات مالی دست به گریبان هستند را تسهیل می كند.
یوشوا بولتن: مدیر سیاستگذاری بوش، بانكدار و عضو سابق كنگره. او شخص شناخته شده در جامعه یهودیان آمریكا است.
استیو گلداسمیت: مشاور عالی رییس جمهور و مشاور سیاست داخلی یهودیان در دولت بوش است. او همچنین به عنوان رابط اداره فیث و ابتكارات جامعه و اداره اجرایی رییس جمهور عمل می كند. او سابقا شهردار ایندیاناپولیس بود. او همچنین دوست شهردار بیت المقدس، اهود اولمرت می باشد و اغلب از اسراییل دیدن می كند تا در طرح های خصوصی سازی به شهرداران آن كشور كمك كند.
دانیل سائول _ گلدینگ: رییس سازمان ملی هوا و فضای آمریكا (NASA) می باشد. از گلدینگ كه از دوره كلینتون فعالیت می كند بارها توسط مطبوعات اسراییل به عنوان دوست اسراییل یادشده است.
آدام گلدمن: رابط ویژه كاخ سفید و جامعه یهودیان آمریكا.
جوزف گیلدن هورن: رابط ویژه دولت بوش و جامعه یهودیان آمریكا. او رییس مالی برای مبارزات انتخاباتی بوش و همچنین هماهنگ كننده انتخاباتی و سفیر سابق آمریكا در سوئیس بوده است.
كریستوفر گرستن: مدیر سابق اجرایی ائتلاف یهودیان جمهوری خواه، شوهر لینداچاوز، او شدیدا دارای تمایلات طرفداری از اسراییل است. فرزندان آنها با باورهای یهودی افراطی پرورش یافته اند.
مارك وینبرگر: معاون وزیر خزانه داری.
ساموئل بودمن: معاون وزیر بازرگانی. او رییس شركت Cabot در بوستون بود.
بونی كوهن: معاون امور مدیریتی وزارت خارجه.
روث دیوید: مدیر موسسه خدمات خارجی كه گزارشات خود را به اداره معاونت اداری وزارت خارجه می فرستد. این اداره مسئول آموزش تمامی كاركنان وزارت خارجه (ازجمله سفرا) می باشد.
لینكلن بلومفیلد: معاون وزیر خارجه در امور سیاسی نظامی.
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی ـ ایرنا


همچنین مشاهده کنید