جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


اشتغال و حرفه آموزی زندانیان


اشتغال و حرفه آموزی زندانیان
بنگاه تعاون موسسه ای است كه به فعالیتهای تجاری و بازرگانی مشغول است و فعالیتهایی از قبیل ساخت و ساز ابنیه ، چاپ و نشر در سطح كلان و ... و همچنین دارای هیأت مدیره و اساسنامه مستقل و شخصیت حقیقی و حقوقی مستقلی دارد و به نوعی با سازمان همكاری دارد . هدف این بنگاه كمك به سازمان زندانها و اهداف این سازمان می باشد .
بنگاه تعاون و حرفه آموزی و صنایع زندانیان كشور بعنوان بازوی اقتصادی سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی كشور در جهت اهداف ذیل فعالیت می نمایند:
١- آموزش حرفه و فن به زندانیان در بند در جهت اشتغال آنان در بعد از آزادی اشخاص
٢- ایجاد درآمد برای زندانیان به جهت تإمین حداقل معاش خانواده در طول مدت تحمل كیفر و پیشگیری از فساد خانواده آنان .
٣-اشتغال و سرگرمی زندانیان به جهت پیشگیری از بروز مفاسد احتمالی به سبب بیكاریدر زندان برای نیل به اهداف فوق بنگاه تعاون در عمده استانهای كشور و در حدود سی رشته اعم از تولیدی ، بازرگانی و خدماتی فعالیت می نماید .
بنگاه تعاون و حرفه آموزشی و صنایع زندانیان كشور واحد انتشارات :
انجام كلیه كارهای چاپی (رنگی و سیاه و سفید) و چاپ كاتالوگ ، مجله ، بروشور ، انواع فرمهای (با دستگاه افست و مسطح) ، حروفچینی ، صحافی ، ورق تاكنی .
●صنایع دستی :
تولید انواع صنایع دستی از قبیل كارهای سنگی ، قلمزنی ، گلیم بافی پ، كوبلن دوزی ، یوزن دوزی ، گلدوزی ، طراحی بر روی اشیاء تزئینی مثل گلدان ، قلیان و انواع دیگر اجسام .
●واحد نمایشگاه ها و فروشگاه ها :
بنگاه تعاون با توجه به اینكه تولید كننده بیش از بیست نوع ممنوع می باشد ، با ایجاد واحد فورشگاهها در سطح تهران و شهرستانها تولیدات خود را مستقیماً به مصرف كنندگان عرضه می نماید . از دیگر فعالیتهای این واحد ایجاد فروشگاه در داخل زندانها ، جهت تأمین نیاز زندانیان است و عرضه كننده بیش از ٣٠٠ قلم مواد مصرفی آنان در زندانهای سراسر كشور می باشد .
●شركت تولید چرم :
یكی از فعالیتهای بنگاه تعاون تولید انواع چرم گاوی و بزی ، رویه ریال چرمهای چاپی ، آنالین ، كراست با بهره گیری از بهترین ماشین آلات در یكی ار نقاط محروم كشور می باشد كه با توجه به تولید مصنوعات چرمی توسط بنگاه تعاون عمدتاً در كارخانجات تحت پوشش جهت تولید انواع كفش و كارهای سراجی مصرف می گردد .
●تولید انواع تجهیزات آموزشی :
بنگاه تعاون با برخورداری از امكانات وسیع توانسته است در امر تولید و عرضه انواع سازه های صنایع آموزشی با كیفیت مطلوب یكی از عمده ترین تولید كنندگان تجهیزات آموزشی در سراسر كشور باشد . كه این تولید عبارتند از : میز و نیمكت مدارس ، صندلی امتحانی ، میز و صندلی معلم و غیره .
●صنایع چوبی:
تولید انواع و اقسام كارهای چوبی شامل سرویس خواب ، سرویس اداری ، انواع میز و نیمكت مدارس و پاركها ، انواع متنوع درهای اداری و منازل ، انواع مختلف كابینت آشپزخانه ، انواع مبلمان اداری و خانگی ، كتابخانه ، بوفه ، دراور و سایر لوازم چوبی .
●خیاطی :
دوخت اوركت ، بلوز و شلوار ، انواع لباس كار نظامی و كارگری ، مانتو ، پیراهن ، كاپشن ، انواع شلوارهای زنانه و مردانه و بچه گانه در رنگهای متنوع و سایزهای مختلف .
●جوراب بافی :
تولید انواع جوراب و زیر پیراهن در سایزهای مختلف و گردباف .
●چادر دوزی :
دوخت انواع چادرهای امدادی ، صحرائی و توریستی در اندازه ها و رنگهای مختلف .
●سراجی:
تولید انواع مختلف كیف مردانه ، زنانه ، مدرسه ای ، ساك ساده و ورزشی در رنگهای متنوع و اندازه های مختلف و مدلهای شیك .
●واحد پتوبافی و ریسندگی :
این واحد با ظرفیت ماهیانه ٢٥٠٠٠ تخته پتو در انواع مختلف (نقش دار ، سربازی و ...) یكی از بزرگترین و مجهزترین كارخانجات پتو بافی در ایران است و دارای واحد ریسندگی با ظرفیت ٦٠٠ تن در سال است .
●قالیبافی :
بافت قالی در طرحهای متنوع و اندازه های مختلف در كرمان ، كاشان ، مشهد ، تبریز ، كرمانشاه ، گنبد كاووس .
●كفاشی :
تولید انواع كفشهای مردانه ، زنانه ، بچه گانه و كفشهای كارگری ، پرستاری ، پوتین سربازی ، ورزشی .
●ریخته گری :
انواع لوازم یدكی دستگاهها و ماشین آلات صنعتی ، تولید شمس ، تولید انواع قطعات و انواع قالب .
●تراشكاری:
ساخت ، انواع قطعات سبك ، سنگین صنعتی ، ماشین آلات وسائط نقلیه سبك و سنگین .
●فلزكاری :
ساخت انواع و اقسام درب و پنجره ، میز و صندلی و كمد ، وسائل بازی ورزشی پارك ها و مناطق تفریحی ، امكانات شهری ، تجهیزات مدارس .
●ورق كاری:
انواع و اقسام و تجهطزات اداری خدماتی ، خانگی .
●پلاستیك سازی:
تولید انواع مصنوعات پلاستیكی .
●واحد پلاك :
تولید كننده انحصارذی انواع پلاكهای خودرو با بیش از ربع قرن تجربهاین كارگاه قادر است علاوه بر تولید انواع پلاكهای اتومبیل ، پلاكهای آب ، برق ، گاز ، برچسب فلزی و غیره را تولید نماید .
●علائم راهنمایی و رانندگی:
ساخت كلیه تابلوهای علائم و چراغهای راهنمائی اعم از چشمك زن یك زمانه و دو زمانه و سیستم فرماندهی ٣ زمانه تابلوهای درون شهری و جاده ای .
منبع : قوه قضائیه


همچنین مشاهده کنید