سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

خوب بخورید تا خوب بیندیشید


خوب بخورید تا خوب بیندیشید
تغذیه مناسب بدن و ذهن، به رفع استرس كمك می‌كند. به محض این كه درست غذا خوردن را آغاز كنید ، ترغیب اطرافیانتان به این كار نیز آسانتر خواهد بود.
۱- مكمل‌ها، نوشیدنی‌ها یا تنقلات را جایگزین ویتامین‌های مفید ، مواد معدنی و فیبر موجود در میوه و سبزی تازه نكنید.
۲- غذاهای سرشار از پروتئین مانند گوشت، محصولات لبنی كم چرب یا بدون چربی، فرآورده‌های سویا و بنشن به مقابله با استرس كمك می‌كند.
۳- غلات و نان سبوس دار مصرف كنید.
۴- میوه بخورید. میوه‌ها بسیار مغذی، فاقد چربی، كم كالری و سرشار از فیبر و آنتی‌اكسیدان هستند.
۵- روزانه حداقل یك وعده غذای غنی از ویتامین A بخورید.
۶- خوردن روزانه حداقل یك وعده غذای غنی از ویتامین C مانند آب پرتقال ، گریپ فروت ، بروكلی ، كلم و گوجه فرنگی را فراموش نكنید.
۷- غذاهایی را برگزینید (علاوه بر شیر) كه سرشار از كلسیم هستند. از این مواد می‌توان به مواد و آب میوه‌های غنی شده با كلسیم، ساردین كنسروی، بروكلی، اسفناج و كلم اشاره كرد.
۸- اسیدهای چرب امگا – سه را نیز از یاد نبرید. این مواد در مقابله با بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی، افسردگی، آرتریت، آلرژی، اختلال دو قطبی، اختلال نقص توجه، سكته مغزی، لوپوس و برخی بیماری‌های كلیوی كمك می‌كنند.
منابع مناسب اسیدهای امگا – سه شامل ماهی سالمون، تن، ساردین، جوانه گندم، گردو، روغن كانولا، اسفناج، بروكلی و سبزیجات دارای برگ سبز هستند.
۹- به میزان كافی آب بنوشید. نوشیدن آب كافی در روز به سلامت و طراوت شما كمك می‌كند. بدون آب كافی بدن و به ویژه پوست بدن طراوت و شادابی خود را از دست می‌دهد.
۱۰- شیرینی هم می‌توانید بخورید اما زیاده‌روی نكنید. برای مثال به جای یك بسته شكلات چهار روز یكبار ، هر روز یك تكه كوچك شكلات بخورید. شكلات تیره به مقدار كم در كاهش فشار خون موثر است.
منبع : روزنامه جام جم


همچنین مشاهده کنید