یکشنبه, ۲۵ خرداد, ۱۴۰۴ / 15 June, 2025
مجله ویستا
پس از تاریکی، عزیزم - AFTER DARK, MY SWEET
سال تولید : ۱۹۹۰
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : ریک کیدنی و باب دولین
کارگردان : جمیز فولی
فیلمنامهنویس : ردلین، بر مبنای رمانی نوشتهٔ جیم تامپسن
فیلمبردار : مارک پلامر
آهنگساز(موسیقی متن) : موریس ژار
هنرپیشگان : جیسن پاتریک، ریچل وارد، بروس درن، جرج دیکرسن، جیمز کاتن، کوری کارییر، راکی جوردانی
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۴ دقیقه
ـ بوکسور سابقی به نام ̎کالی̎ (پاتریک) با ̎فی̎ (وارد) بیوهای الکلی و ̎عمو باد̎ (درن)، که قبلاً وکیل بوده، آشنا میشود. این دو آدم خلافکار، پای ̎کالی̎ را به یک توطئه آدمربائی میکشند. ̎کالی̎ که در بدو امر مایل است به هم کاری با آنان ادامه دهد، از رفتار ̎فی̎ خسته شده و در پی قطع کردن رابطهاش با او است. ̎دکتر گلدمن̎ (دیکرسن) هم تمایل زیادی دارد با ̎کالی̎ دوست شود، ولی در نهایت، ̎کالی̎ دوباره به طرف ̎فی̎ بر میگردد و میپذیرد که در آدمربائی شرکت کند. اما وقتی قربانی، یک بیمار دیابتی از کار در میآید، اوضاع به هم میریزد.
ـ یک نو آر امروی با همهٔ قواعد ژانر. فولی در پس از تاریکی، عزیزم دنیائی خلق میکند که شباهتهای زیادی با نو آرهای دههٔ ۱۹۴۰ دارد. البته در چند جا او از کلیشهها میگذرد و بر خلاف جهت حرکت میکن اما در کلیت، همین فضای نو آر است که به کار اعتبار میبخشد. فیلم تا نیمه غافلگیرکننده و عالی است اما از اواسط و برای گرهگشائی دچار مشکلاتی میشود. بازیهای پاتریک و وارد استثنائی است.
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : ریک کیدنی و باب دولین
کارگردان : جمیز فولی
فیلمنامهنویس : ردلین، بر مبنای رمانی نوشتهٔ جیم تامپسن
فیلمبردار : مارک پلامر
آهنگساز(موسیقی متن) : موریس ژار
هنرپیشگان : جیسن پاتریک، ریچل وارد، بروس درن، جرج دیکرسن، جیمز کاتن، کوری کارییر، راکی جوردانی
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۴ دقیقه
ـ بوکسور سابقی به نام ̎کالی̎ (پاتریک) با ̎فی̎ (وارد) بیوهای الکلی و ̎عمو باد̎ (درن)، که قبلاً وکیل بوده، آشنا میشود. این دو آدم خلافکار، پای ̎کالی̎ را به یک توطئه آدمربائی میکشند. ̎کالی̎ که در بدو امر مایل است به هم کاری با آنان ادامه دهد، از رفتار ̎فی̎ خسته شده و در پی قطع کردن رابطهاش با او است. ̎دکتر گلدمن̎ (دیکرسن) هم تمایل زیادی دارد با ̎کالی̎ دوست شود، ولی در نهایت، ̎کالی̎ دوباره به طرف ̎فی̎ بر میگردد و میپذیرد که در آدمربائی شرکت کند. اما وقتی قربانی، یک بیمار دیابتی از کار در میآید، اوضاع به هم میریزد.
ـ یک نو آر امروی با همهٔ قواعد ژانر. فولی در پس از تاریکی، عزیزم دنیائی خلق میکند که شباهتهای زیادی با نو آرهای دههٔ ۱۹۴۰ دارد. البته در چند جا او از کلیشهها میگذرد و بر خلاف جهت حرکت میکن اما در کلیت، همین فضای نو آر است که به کار اعتبار میبخشد. فیلم تا نیمه غافلگیرکننده و عالی است اما از اواسط و برای گرهگشائی دچار مشکلاتی میشود. بازیهای پاتریک و وارد استثنائی است.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست