شنبه, ۲۹ دی, ۱۴۰۳ / 18 January, 2025
مجله ویستا
مهارت های شنیداری
وقتی مردم به یکدیگر گوش می دهند ، طبیعت افراد ، محتوای منطقی افکار ، نیازها و خواسته های خود را تشخیص می دهند . آنها در می یابند که بطور مشخص چه مواردی در ایجاد رهبری ، مشارکت با گروههای کاری ، ارائه خدمات ، حل مسائل ، فرصت های عالی و عمل به آنها مهم است . اگر چه این نکات ظریف کمتر به چشم می آید اما از مهارت های بسیار موثر بشمار می رود . مهارت هایی که در بیشترین زمان موفقیت ما نقش دارد و به سختی می توان آنها را توصیف کرد .
بهر حال روش هایی را می توان نام برد که افراد بتوانند از این مهارت ها بتدریج و با موفقیت بیشتر استفاده کنند .
● چند روش برای شنیدن بیشتر
۱- در شروع گفتگو با دیگران بیاد داشته باشید که هر فرد یک تصمیم گیرنده و شاید یک مصرف کننده ایده های شماست . تصمیم آنها در مورد همکاری با شما و نحوه تاثیر تلاش ها بر نتایج کار شماست .
۲- از ابتدا خود را در شنیدن بیطرف نشان دهید . این حالت باعث می شود تا شما واقعا بر روی شنیده ها تمرکز داشته باشید .
۳- نه تنها توجه به محتوای منطقی مطالب گوینده لازم است ، بلکه به چگونگی بیان آن نیز باید توجه داشت . اینکه در مورد موضوع مورد بحث چه احساسی دارند و احساس مردم در مورد یک شخص و یا موضوعی که در تصمیم گیری موثر است کدام است .
۴- در پاسخ دادن چنان رفتار کنید که شما را فرد جدی قلمداد کنند . احترام به دیدگاه گوینده را در رفتار خود نشان دهید . این موارد مجموعه مهارت هایی است که گفتن آن ساده است ، اما در عمل انجام آن مخصوصا برای یک سازمان خیلی دشوار بنظر می رسد . با این حال ، اثر این مهارت ها در بهبود عمل و امر آموزش در خور توجه می باشد .
بهر حال روش هایی را می توان نام برد که افراد بتوانند از این مهارت ها بتدریج و با موفقیت بیشتر استفاده کنند .
● چند روش برای شنیدن بیشتر
۱- در شروع گفتگو با دیگران بیاد داشته باشید که هر فرد یک تصمیم گیرنده و شاید یک مصرف کننده ایده های شماست . تصمیم آنها در مورد همکاری با شما و نحوه تاثیر تلاش ها بر نتایج کار شماست .
۲- از ابتدا خود را در شنیدن بیطرف نشان دهید . این حالت باعث می شود تا شما واقعا بر روی شنیده ها تمرکز داشته باشید .
۳- نه تنها توجه به محتوای منطقی مطالب گوینده لازم است ، بلکه به چگونگی بیان آن نیز باید توجه داشت . اینکه در مورد موضوع مورد بحث چه احساسی دارند و احساس مردم در مورد یک شخص و یا موضوعی که در تصمیم گیری موثر است کدام است .
۴- در پاسخ دادن چنان رفتار کنید که شما را فرد جدی قلمداد کنند . احترام به دیدگاه گوینده را در رفتار خود نشان دهید . این موارد مجموعه مهارت هایی است که گفتن آن ساده است ، اما در عمل انجام آن مخصوصا برای یک سازمان خیلی دشوار بنظر می رسد . با این حال ، اثر این مهارت ها در بهبود عمل و امر آموزش در خور توجه می باشد .
منبع : سایت مدیران ایران
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست