سه شنبه, ۲۲ خرداد, ۱۴۰۳ / 11 June, 2024
مجله ویستا
فرصتهای بیانتها
افراد دارای آرزوها امیدهای بزرگ که مایلند به جایگاههای رفیع دست یابند امروزه سریعتر از هر زمان دیگر در گذشته شرکتهائی تأسیس و کسب کارهائی را راهاندازی میکنند. هر سال بیش از یک میلیون شرکت تأسیس میشود و این میزان هر سال افزایش مییابد. فرصتهای مربوط به یافتن و خلق ایدههای جدید تجاری در اطراف شما فراوان و شما با آمادگی لازم میتوانید احتمال موفقیت خود را افزایش دهید.
هر روز محصولات و خدمات جدید عرضه میشود
●حدود هشتاد درصد کل محصولات و خدماتی که امروزه ما در زندگی و کار خود از آنها استفاده میکنیم پنج سال بعد از رده خارج خواهند شد و جای خود را به محصولات و خدمات جدید خواهند داد. رشد سریع تکنولوژیهای جدید و تمایل مردم به خدمات و محصولات بهتر و ارزانتر بدان معناست که شما راحتتر از هر زمان دیگر در تاریخ میتوانید شانس خود را در راهاندازی کسب و کارهای دیگر امتحان کنید.
●علت شکست و یا موفقیت سازمانها
با این حال میدانید که هشتاد تا نود درصد شرکتها در سه سال نخست فعالیت خود بنا به دلایلی مختلف دچار افول و ورشکستگی میشوند. یکی از این عوامل عدم شایستگی مدیران است. این عدم شایستگی به معنای ناتوانی در فروش کافی محصولات یا ناتوانی در کنترل هزینهها یا هر دو عامل است. یکی دیگر از دلایل این امر عرضه محصولات نامناسب به قیمت نامناسب به مشتری یا بازار نامناسب در زمانی نامناسب و یا ترکیبی از این اقدامات غلط است. در هر مورد حتی بهترین تلاشها برای کسب سهم در بازار یا کنترل هزینهها نمیتواند از افول شرکت جلوگیری کند.
●نیاز واقعی را تعیین کنید
نخستین اصل در انتخاب محصول یا خدماتی جدید برای عرضه این است که مشخص سازید آیا این محصول یا خدمت میتواند نیاز واقعی مشتری را تأمین کند و مشکل او را حل نماید یا او میتواند زندگی یا کار مشتری را راحتتر نماید؟ درباره این پرسشها باید ذهنیت کاملاً روشنی داشته باشید تا زمینه موفقیتتان فراهم شود.
●استانداردهائی برای کیفیت تعیین نمائید
دومین اصل برای موفقیت در عرصه کالا یا خدمتی جدید این است که آن کالاها یا خدمات باید کیفیتی مناسب و حقیقی داشته باشند. اگر محصول و خدمات جدید شما، در بازار رقیب دارد باید از برخی لحاظ به آن برتر باشد تا مشتری بنا بر همان ویژگی برتر و وجه تمایز منحصربهفرد، کالا و خدمات شما را انتخاب کند.
مطمئن شوید که کالا و خدمات شما منحصربهفرد است
موفقیت در تجارت به ارائه کالا یا خدمات منحصربهفرد و برتر وابسته است. هیچ کالا و خدمتی نمیتواند در بازار سهم پیدا کرده و موفق شود مگر اینکه از برخی جهات نسبت به کالاها و خدمات مشابه برتر و منحصربهفرد باشد. کالا یا خدمات مشابه با دیگر کالاها یا خدمات تقریباً هیچ شانسی برای موفقیت ندارند. از طرف دیگر مطمئنترین راه یا استراتژی تجاری، آغاز فعالیت با کالا یا خدمتی پذیرفته شده در بازار است که شما قادرید آن را بهبود بخشید و حالتی منحصربهفرد و برتر به آن ببخشید. به عبارت دیگر بهجای تلاش برای خلق تجارت یا صنعتی کاملاً جدید، با کالا یا خدمتی آغاز کنید که مردم و مشتریان از پیش آن را میشناسند، آن را میخرند و استفاده میکنند. سپس شیوهای جدید برای بهبود کیفی آن و منحصربهفرد کردن آن بیابید.
●چند اقدام عملی
برای بهکار بستن اصولی که در بالا اشاره شد دو نکته را ذکر میکنیم:
۱. دقیقاً تعیین کنید که محصول یا خدمات شما چه وجه تمایز یا ویژگی منحصربهفردی دارد که باعث میشود افراد و مشتریها بهجای محصولات یا خدمات رقبای شما، از محصولات شما استفاده کنند. کل استراتژی فروش و بازاریابی خود را حول این ویژگی تدوین کند.
۲. پیش از سرمایهگذاری، تحقیق کنید. آماده باشید فرصتهای مختلف تجاری را بررسی کنید تا زمانیکه یک فرصت یا حوزه را بیابید که واقعاً شما را به هیجان میآورد. سپس کار را آغاز کنید.
نویسنده: Brian Tracy
منبع: اینترنت
منبع : ماهنامه پیام مدیر موفق
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
ویزای تضمینی ایتالیا کانادا
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1403 مسعود پزشکیان ایران شورای نگهبان انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ریاست جمهوری سعید جلیلی دولت سیزدهم علی لاریجانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳
تهران شهرداری تهران آتش سوزی محیط زیست قتل پلیس ازدواج قوه قضاییه کلاهبرداری وزارت بهداشت آموزش و پرورش سازمان هواشناسی
سایپا ایران خودرو خودرو قیمت طلا همستر کامبت قیمت دلار بورس قیمت خودرو بازار خودرو بانک مرکزی حقوق بازنشستگان قیمت سکه
تلویزیون فضای مجازی محمدعلی بهمنی رسانه ملی سینمای ایران تئاتر سریال پیمان جبلی سینما شهید کتاب شهادت
فناوری کارشناسی ارشد دانش بنیان ماهواره دانشگاه آزاد اسلامی تحقیقات و فناوری ماه
رژیم صهیونیستی غزه روسیه جنگ غزه فلسطین اسرائیل آمریکا نوار غزه حماس ترکیه چین فرانسه
فوتبال پرسپولیس استقلال تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی ایران بازی کشتی فرنگی لیگ برتر باشگاه استقلال جواد نکونام باشگاه پرسپولیس رئال مادرید
اپل هوش مصنوعی گوگل سامسونگ سازمان فضایی ایران دوچرخه همستر کمبات ناسا مرکز ملی فضای مجازی
ویتامین قهوه سازمان غذا و دارو اهدای خون مغز سکته مغزی دیابت فشار خون چاقی فشار خون بالا