یکشنبه, ۱۶ دی, ۱۴۰۳ / 5 January, 2025
مجله ویستا
تصادف - CRASH
سال تولید : ۱۹۹۶
کشور تولیدکننده : کانادا و آمریکا
محصول : آلیانس اینترناسیونال
کارگردان : دیوید کراننبرگ، برمبنای رمانی نوشته ج.گ.بالارد
فیلمنامهنویس : دیوید کراننبرگ، برمبنای رمانی نوشته ج.گ.بالارد
فیلمبردار : پیت سوشیتسکی
آهنگساز(موسیقی متن) : هوارد شور
هنرپیشگان : جیمز اسپیدر، هالی هانتر، الیاس کوتئاس، دبورا اونگر، رزانا آرکت، ژیتر مکنیل و یولاند جولیان.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۰ دقیقه.
آیندهای نزدیک در کانادا. ̎جیمز بالارد̎ (اسپیدر)، مدیر یک سازمان تبلیغاتی و همسرش، ̎کاترین̎ (اونگر) ـ که فکر و ذکرش اتوموبیل است ـ رابطه پیچیده و غیر متعارفی دارند. ̎بالارد̎ پس از تصادف مرگباری با ̎دکتر هلن رمینگتن̎ (هانتر)، ذهنش مشغول کند و کاو در باب ارتباط میان خطر، جنسیت و مرگ جلب میشود. با عمیقتر شدن رابطه ̎بالارد̎ و ̎کاترین̎ با ̎وان̎ (کوتئاس)، دانشمندی عکاس و ̎گابریل̎ (آرکت) ـ یک قربانی دیگر تصادفات اتوموبیل ـ روشهای تازه و غریبی نیز برای ابراز عواطف و احساساتشان کشف کنند...
● غریب و حیرتانگیز صفاتی هستند که بیش از هر فیلمسازی در مورد کراننبرگ و آثارش مصداق دارند. تصادف، مایه ̎عشق و لذت̎ را که بارها به اشکال گوناگون بر پرده سینما دیدهایم، به شکلی عجیب آشنائیزدائی میکند. شخصیتهای فیلم با در هم کوبیدن لایههای فولادی اتومبیلهایشا، حجابی را که میان رابطه آنان پدید آمدهاست، از بین میبرند، تا به رابطهای عاطفی دست یابند. حیرتانگیزتر اینکه، کراننبرگ فضای افسانه ـ علمی رمان بالارد را به جهان معاصر میآورد تا هولناکی این ̎میل خود و دیگر ویرانگری̎ را مضاعف کند.
کشور تولیدکننده : کانادا و آمریکا
محصول : آلیانس اینترناسیونال
کارگردان : دیوید کراننبرگ، برمبنای رمانی نوشته ج.گ.بالارد
فیلمنامهنویس : دیوید کراننبرگ، برمبنای رمانی نوشته ج.گ.بالارد
فیلمبردار : پیت سوشیتسکی
آهنگساز(موسیقی متن) : هوارد شور
هنرپیشگان : جیمز اسپیدر، هالی هانتر، الیاس کوتئاس، دبورا اونگر، رزانا آرکت، ژیتر مکنیل و یولاند جولیان.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۰ دقیقه.
آیندهای نزدیک در کانادا. ̎جیمز بالارد̎ (اسپیدر)، مدیر یک سازمان تبلیغاتی و همسرش، ̎کاترین̎ (اونگر) ـ که فکر و ذکرش اتوموبیل است ـ رابطه پیچیده و غیر متعارفی دارند. ̎بالارد̎ پس از تصادف مرگباری با ̎دکتر هلن رمینگتن̎ (هانتر)، ذهنش مشغول کند و کاو در باب ارتباط میان خطر، جنسیت و مرگ جلب میشود. با عمیقتر شدن رابطه ̎بالارد̎ و ̎کاترین̎ با ̎وان̎ (کوتئاس)، دانشمندی عکاس و ̎گابریل̎ (آرکت) ـ یک قربانی دیگر تصادفات اتوموبیل ـ روشهای تازه و غریبی نیز برای ابراز عواطف و احساساتشان کشف کنند...
● غریب و حیرتانگیز صفاتی هستند که بیش از هر فیلمسازی در مورد کراننبرگ و آثارش مصداق دارند. تصادف، مایه ̎عشق و لذت̎ را که بارها به اشکال گوناگون بر پرده سینما دیدهایم، به شکلی عجیب آشنائیزدائی میکند. شخصیتهای فیلم با در هم کوبیدن لایههای فولادی اتومبیلهایشا، حجابی را که میان رابطه آنان پدید آمدهاست، از بین میبرند، تا به رابطهای عاطفی دست یابند. حیرتانگیزتر اینکه، کراننبرگ فضای افسانه ـ علمی رمان بالارد را به جهان معاصر میآورد تا هولناکی این ̎میل خود و دیگر ویرانگری̎ را مضاعف کند.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست