چهارشنبه, ۱۷ بهمن, ۱۴۰۳ / 5 February, 2025
مجله ویستا
سرباز جین - g.l.jane
سال تولید : ۱۹۹۷
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : سوزان تاد، دمی مور و ریدلی اسکات
کارگردان : اسکات
فیلمنامهنویس : دانیلا اسکساندرا و دیوید توئی، برمبنای داستانی نوشته الکساندرا
فیلمبردار : هیوجانسن
آهنگساز(موسیقی متن) : ترور جونز
هنرپیشگان : مور، ویگو مورتنسن، آن بنکرافت، جیسن بگه، دانیل وون بارگن، جان مایکل هیگینز، کوین گیج و دیوید وادیم.
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۴ دقیقه.
سناتور آمریکائی، ̎لیلیان د هیون̎ (بنکرافت) تشکلی را رهبری میکند که هدفش مجاب کردن ارتش به استفاده از زنان در واحدهای ویژه جنگی است. او به این منظور ̎ستوان جوردان اونیل̎ (مور)، افسر سرویس اطلاعاتی نیروی دریائی را انتخاب و معرفی میکند. ̎اونیل̎ (مور)، افسر سرویس اطلاعاتی نیروی دریائی را انتخاب و معرفی میکند. ̎اونیل̎ در واحد آموزشی ̎سلیم̎، تمرینات طاقتفرسائی را انجام میدهد و رفتار خشن همقطاران، مربیان و در رأس آنان ̎فرمانده اورگیل̎ (مورتنسن) را تحمل میکند تا در نخستین مانور عملیاتی حاضر میشود...
● قصه فیلم با وجود شباهتهایش به یک افسر و یک آقا (تیلر هکفورد، ۱۹۸۲) و تاپگان (تونی اسکات، ۱۹۸۶)، آشفته و مغشوش است. ضمن آنکه فاقد ابعاد میهنژرستانه و مضمون رفاقت در این دو فیلم مینماید. اگرچه مور شخصیتی غیر سمپاتیک دارد و همچون سایر شخصیتهای فیلم چندان عمیق نیست، شیوههای تصویربرداری خاص اسکات تحت تأثیر دیدگاه مردانهاش نسبت به زن ـ آزادخواهی رنگ میبازند و مور در حکم الگوئی زنانه بدل به ماشین کشتار میشود.
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : سوزان تاد، دمی مور و ریدلی اسکات
کارگردان : اسکات
فیلمنامهنویس : دانیلا اسکساندرا و دیوید توئی، برمبنای داستانی نوشته الکساندرا
فیلمبردار : هیوجانسن
آهنگساز(موسیقی متن) : ترور جونز
هنرپیشگان : مور، ویگو مورتنسن، آن بنکرافت، جیسن بگه، دانیل وون بارگن، جان مایکل هیگینز، کوین گیج و دیوید وادیم.
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۴ دقیقه.
سناتور آمریکائی، ̎لیلیان د هیون̎ (بنکرافت) تشکلی را رهبری میکند که هدفش مجاب کردن ارتش به استفاده از زنان در واحدهای ویژه جنگی است. او به این منظور ̎ستوان جوردان اونیل̎ (مور)، افسر سرویس اطلاعاتی نیروی دریائی را انتخاب و معرفی میکند. ̎اونیل̎ (مور)، افسر سرویس اطلاعاتی نیروی دریائی را انتخاب و معرفی میکند. ̎اونیل̎ در واحد آموزشی ̎سلیم̎، تمرینات طاقتفرسائی را انجام میدهد و رفتار خشن همقطاران، مربیان و در رأس آنان ̎فرمانده اورگیل̎ (مورتنسن) را تحمل میکند تا در نخستین مانور عملیاتی حاضر میشود...
● قصه فیلم با وجود شباهتهایش به یک افسر و یک آقا (تیلر هکفورد، ۱۹۸۲) و تاپگان (تونی اسکات، ۱۹۸۶)، آشفته و مغشوش است. ضمن آنکه فاقد ابعاد میهنژرستانه و مضمون رفاقت در این دو فیلم مینماید. اگرچه مور شخصیتی غیر سمپاتیک دارد و همچون سایر شخصیتهای فیلم چندان عمیق نیست، شیوههای تصویربرداری خاص اسکات تحت تأثیر دیدگاه مردانهاش نسبت به زن ـ آزادخواهی رنگ میبازند و مور در حکم الگوئی زنانه بدل به ماشین کشتار میشود.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست