دوشنبه, ۲۲ بهمن, ۱۴۰۳ / 10 February, 2025
مجله ویستا
دوران سخت - Haro Times
![دوران سخت - Haro Times](/mag/i/3/1yvcv.jpg)
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : کلمبیا
کارگردان : والتر هیل
فیلمنامهنویس : برایان گیندورف، بروس هنستل و هیل، برمبنای داستانی نوشته گیندورف و هنستل.
فیلمبردار : فیلیپ لاتروپ
آهنگساز(موسیقی متن) : باری دِوُرزون
هنرپیشگان : چارلز برانسن، جیمز کابرن، جیل آیرلند، استرادر مارتین، مگی بلای، مایکل مکگوایر، رابرت تسییر، فلیس اُرلاندی، ادوارد والش و نیک دیمیتری.
نوع فیلم : رنگی، ۹۷ دقیقه.
دوران بحران اقتصادی در آمریکا. «چِینی» (برانسن) که از طریق مشتبازی خیابانی امرار معاش میکند، در خدمت ترتیبدهنده مسابقاتش، «اسپنسر اسپید وید» (کابرن) است. «اسپید» که به توانائیهای «چینی» پی برده، او را به نیواور لیانز میبرد و به محبوبهاش، «گِیلین» (بلای) و پزشکی محروم از کار، «پو» (مارتین) معرفی میکند. سپس قهرمانی محلی، «جیم هنری» (تسییر) را به هنگام مبارزه نشانش میدهد. حالا از طرفی «چینی» رابطهای را با «لوسی» (آیرلند) آغاز میکند و از طرف دیگر «اسپید» نیز از گنگستری بهنام «لهبو» (اُرلاندی) برای آغاز کار هزار دلار پول قرض میگیرد، اما «گُندیل» (مکگوایر)، کارگزار «جیم هنری» اصرار دارد که حداقل شرطبندی در مسابقه سه هزار دلار باشد. پس «اسپید» ترتیب مسابقه دیگری را برای «چینی» میدهد. «چینی» این مسابقه را میبرد ولی کارگزار رقیبش، «پتیبن» (والش) به سختی از پول جایزه دل میکند. حالا «گندیل» مسابقه با «چینی» را قبول میکند و «جیم هنری» میبازد. «اسپید» سهم خودش را در قمار از دست میدهد و «لهبو» نیز برای پس گرفتن پولش او را تحت فشار میگذارد. وقتی «اسپید» از «چینی» تقاضای کمک میکند، او با عصانیت میگوید که چیزی به «اسپید» بدهکار نیست و از مبارزه با «استریت» (دیمیتری)، بوکسوری که «گندیل» از شیکاگو آورده، خودداری میکند. در اینجا «گندیل»، «اسپید» را میرباید و تهدید میکند که اگر «چینی» با «استریت» مبارزه نکند، «اسپید» را میکشد «پو» وضعیت را برای «چینی» توضیح میدهد، اما «چینی» باز هم امتناع میکند. تا اینکه در آخرین لحظه تصمیمش عوض میشود، با «استریت» مبارزه میکند و از میدان پیروز بیرون میآید...
* حاوی همان درون مایه مورد علاقه هیل، درباره آدمهائی حاشیهای که تمام سعی و تلاششان را میکنند تا خود را از موقعیتِ «بازنده» خلاص کنند. جنگیدن برای «چینی»، در اوج بحران اقتصادی، پیش از آنکه روشی برای به دست آوردن پول باشد، آزمونی برای اثبات خویشتنِ خویش است. برانسن فاقد حسن اگزیستانسیالیستی لازم - برخلاف استیومکوئین - برای تجسم بخشیدن به این مایه است. این نخستین فیلم هیل در مقام کارگردان است.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست