شنبه, ۱۳ بهمن, ۱۴۰۳ / 1 February, 2025
مجله ویستا
صلح حسنی همان عاشورای حسینی (ع) است
تاریخ نشر : ۸۴۱۲۲۲
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۳۶۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۶۰۴۵-۶-۱
رده دیویی : ۲۹۷.۹۵۲
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : اصفهان
نویسنده : سیفاللهی - عبدالحسین
این کتاب به معرفی امام حسن (ع) در پنج بخش اختصاص دارد که عبارتاند از: زندگی امام از تولد تا امامت؛ خصوصیات ویژهی امام حسن (ع)؛ فضایل و مناقب آن حضرت؛ تعدد زوجات و همسران و فرزندان و نوادگان امام حسن (ع)؛ و اصحاب دوستان و یاران آن امام. نگارنده در کتاب به تحلیل و بررسی مسالهی صلح امام حسن (ع) میپردازد و خاطرنشان میکند: 'پذیرش صلح، به امام حسن (ع) تحمیل شد و آن حضرت با خواستهی خویش بدان روی نیاورد... امام میخواست شخصیت غیر انسانی معاویه بن ابی سفیان را به همگان بشناساند، زیرا معاویه فراوان از قانون و اجرای سنت نبوی (ص) دم میزد، ولی هرگز به آنها پایبند نبود... امام حسن (ع) میخواست معاویه را وادار نماید تا ـ هرچند کوتاه مدت ـ به بندهای قطعنامه وفادار بماند، ولی معاویه این چنین نکرد... آن حضرت هیچگاه پذیرش صلح را به سبب حقانیت حکومت بنیامیه و شخص معاویه نمیدانست، بلکه بارها تاکید فرمود که بنا به گفتهی پیامبر اسلام (ص) حکومت بر بنیامیه حرام است. آن حضرت صلح را مصلحتی میدانست که از طریق آن جلوی بسیاری از مفاسد گرفته شود'.
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۳۶۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۶۰۴۵-۶-۱
رده دیویی : ۲۹۷.۹۵۲
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : اصفهان
نویسنده : سیفاللهی - عبدالحسین
این کتاب به معرفی امام حسن (ع) در پنج بخش اختصاص دارد که عبارتاند از: زندگی امام از تولد تا امامت؛ خصوصیات ویژهی امام حسن (ع)؛ فضایل و مناقب آن حضرت؛ تعدد زوجات و همسران و فرزندان و نوادگان امام حسن (ع)؛ و اصحاب دوستان و یاران آن امام. نگارنده در کتاب به تحلیل و بررسی مسالهی صلح امام حسن (ع) میپردازد و خاطرنشان میکند: 'پذیرش صلح، به امام حسن (ع) تحمیل شد و آن حضرت با خواستهی خویش بدان روی نیاورد... امام میخواست شخصیت غیر انسانی معاویه بن ابی سفیان را به همگان بشناساند، زیرا معاویه فراوان از قانون و اجرای سنت نبوی (ص) دم میزد، ولی هرگز به آنها پایبند نبود... امام حسن (ع) میخواست معاویه را وادار نماید تا ـ هرچند کوتاه مدت ـ به بندهای قطعنامه وفادار بماند، ولی معاویه این چنین نکرد... آن حضرت هیچگاه پذیرش صلح را به سبب حقانیت حکومت بنیامیه و شخص معاویه نمیدانست، بلکه بارها تاکید فرمود که بنا به گفتهی پیامبر اسلام (ص) حکومت بر بنیامیه حرام است. آن حضرت صلح را مصلحتی میدانست که از طریق آن جلوی بسیاری از مفاسد گرفته شود'.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست