جمعه, ۲۶ بهمن, ۱۴۰۳ / 14 February, 2025
مجله ویستا
آنجی - ANGIE
![آنجی - ANGIE](/mag/i/3/45tf9.jpg)
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : لاری برزنر و پاتریک مکورمیک
کارگردان : مارتا کولیج
فیلمنامهنویس : تاد گراف، بر مبنای رمان من میگویم آنجی نوشتهٔ آورا وینگ
فیلمبردار : جانی جنسن
آهنگساز(موسیقی متن) : جری گلداسمیت
هنرپیشگان : جینا دیویس، استیون ری، جیمز گاندولفینی، آیدا تور تورو، فیلیپ باسکو، جنی اوهارا و بتی میلر
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۷ دقیقه
ـ ̎ آنجی̎ (دیویس)، ساکن بروکلین، با دوست دوران کودکیاش، ̎تینا ̎ (تور تورو) در یک شرکت کامپیوتری کار میکنند. ̎ آنجی̎ مرتب به فکر مادرش است که او را در سه سالگی ترک کرده است. او با ̎وینی̎ (گاندولفینی) ازدواج میکند. روزی که ̎ آنجی̎ پی میبرد باردار است، همه خوشحال میشوند و برای آینده نقشهها میکشند. اما ̎ آنجی̎ مصمم است از ̎وینی̎ جدا شود. روزی در یک موزه با ̎نوئل̎ (ری)، که وکیل موفقی است، آشنا میشود. ̎نوئل̎ اهمیتی به بارداری او نمیدهد، اما فامیل و دوستان از وضع کنونی راضی نیستند. شب کریسمس، در مهمانی اداره، ̎ آنجی̎ را به بیمارستان میبرند، پسری به دنیا میآورد، اما یک دست فرزندش مشکلی مادرزاد دارد که باید تحت عمل جراحی قرار گیرد. ̎ آنجی̎، آشفته و نگران است اما به کودک دل نمیدهد. ̎ آنجی̎ و بچه به منزل پدرش، ̎فرانک̎ (باسکو) و نامادریاش، ̎کتی̎ (اوهارا) میروند. چند روز بعد ̎نوئل̎ نیز دوستیاش را با او قطع میکند. ̎ آنجی̎ در منزل حس میکند که به دلیل مشکل بیمادری خودش و این تنهائی و بیگانگی فعی نمیتواند برای فرزندش مادری کند، بنابراین ̎کتی̎ مراقبت از بچه را به عهده میگیرد. در اینجا ̎ آنجی̎ تصمیم میگیرد مادرش را پیدا کند و ̎تینا ̎ نیز با او همراه میشود. در جائی که فکر میکنند مادرش باید آنجا باشد، زن کافهدار میگوید که مادر ̎ آنجی̎ یازده سال قبل رفته است. ̎تینا ̎ میرود اما ̎ آنجی̎ زن را تعقیب میکند و مادرش را مییابد که در یک جنون کامل و بیخبری مطلق زندگی میکند. از آنجا به بروکلین تلفن میزند و میفهمد که پسرش را به بیمارستان بردەاند و زمانی میرسد که کودک سختترین شب بیماری را میگذراند. او بر بالین کودکیاش کودکش تا صبح میماند و صبح کودک از مرگ جسته و سالم را در آغوش میگیرد.
ـ آنجی، یک درام دربارهٔ زن، زنگریزی فرهنگی و بیگانگی زن امروز غربی است؛ و نه فیلمی دربارهٔ چنین زنانی، بلکه فیلمی اصلاً از یک زن و بسیار ̎زنانه̎ است و این تنها نکتهٔ مثبت این فیلم خانه کولیج است که در کشاکش بیست سال کار سینما، و مثل هر آدم جدی دیگری راه سازش آبرومندانه با هالیوود را یافته است. بنابراین فیلمی زن ـ آزادخواه نیست و شعار نمیدهد، بلکه یک درام روانشناسانهٔ بسیار معمولی (که خرواریاش را هالیوود در این صد ساله ساخته است) اما از دید و وجه یک زن است. در عین حال آنجی به عنوان یک فیلم هالیوودی، بسیار غیر متعارف و شجاعانه است. فیلم در ساختن فضای دلپذیر و گرم از زندگی ̎ آنجی̎ و بروکلین بسیار موفق است، و مثلاً در فصل زایمان ̎ آنجی̎، آنچنان روحیهٔ دلپذیر زنانهای بروز میدهد که از درخشانترین فصول نمونهای در تاریخ سینما است. در انتها، تنها شکل آشتی سازش کارانهٔ فیلمساز لجوج و یک دندهاش با شرایط هالیوود که در فصل روانشناسانهٔ شب فرویدی و کلیشهای و ساختگی ماقبل آخرش نمود دارد، تأسف بر میانگیزد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست