جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا
آخرین روزهای زندگی در خانه - THE LAST DAYS OF CHEZ NOUS
سال تولید : ۱۹۹۲
کشور تولیدکننده : استرالیا
محصول : جان چاپمن
کارگردان : گیلیان آرمسترانگ
فیلمنامهنویس : هلن گارنر
فیلمبردار : جفری سیمپسن
آهنگساز(موسیقی متن) : پل گاربووسکی
هنرپیشگان : لیزا هارئ، برونو گانتس، کری فاکس، میراندا اوتو، کیری پارامور، بیل هانتر، میکی کامیلری و لکس مارینوس
نوع فیلم : رنگی، ۹۷ دقیقه
ـ سیدنی، اواخر تابستان، ̎ویکی̎ (فاکس)، دختری بیهدف و بیآرام و قرار از سفرهای خود در ایتالیا بر میگردد و نزد خواهر بزرگترش، ̎بت̎ (هارو) و شوهر فرانسویاش، ̎ژ. پی̎ (گانتس) میرود. رابطهٔ ̎بت̎ و ̎ژ.پی̎ (که گرچه همدیگر را دوست داشتهاند اما به خاطر اقامت ̎ژ.پی̎ در استرالیا با هم ازدواج کردهاند) مرحلهای بحرانی را پشت سر میگذارد. ̎بت̎ نگرانی خود را در این زمینه با ̎سالی̎ (کامیلری)، دوست صمیمیاش در میان میگذارد و دربارهٔ تارک برج کلیسائی که ̎بت̎ از ایوان خانهاش میبیند، حرف میزنند. ̎بت̎ توضیح میدهد که هیچوقت نتوانسته بفهمد پایهٔ این برج کجاست. ̎بت̎ و پدرش به سفر میروند. در خانهٔ بت (Chez Nous)، ̎ویکی̎ که به تازگی بچهای سقط کرده، زیر گریه میزند و ̎ژ.پی̎ او را دلداری میدهد. وقتی ̎بت̎ بر میگردد متوجه تغییراتی در خانهاش میشود. ̎ژ.پی̎ سرانجام تبعهٔ استرالیا میشود و به علاقهاش به ̎ویکی̎ اشاره میکند. ̎بت̎ میگوید که دیگر نمیخواهد ̎ویکی̎ را ببیند. ̎ویکی̎ و ̎ژ.پی̎ از آنجا میروند. ̎بت̎ که روی ایوانی جلوی خانهاش نشسته به این ماجراها فکر میکند. و وقتی چشمش به آن تارک مرموز برج کلیسا میافتد، بالاخره میرود ببیند روی چه بند است.
ـ فیلم دربارهٔٔ انحطاط و سقوط یک خانواده است؛ اما در عین حال، سرگذشت رستگاری و نجات یکی از شخصیتها ( ̎بت̎) را نیز روایت میکند. او سرانجام با پدرش به تفاهم میرسد و رابطهٔ صادقانهای میانشان به وجود میآید که در نهایت پدر را به این باور میرساند که دختر چهل و یک سالهاش دیگر بچه نیست. و، ̎بت̎ با درک متقابل این باور، امید به زندگی آینده را باز مییابد. فضای فیلم ظاهراً یک فضای مطبوع و ملایم در اواخر فصل تابستان است و نماهائی هم که از آسمان به دست میدهد، گویای همین است. اما پس از ورود صاعقهوار ̎ویکی̎، آرامش آ ن به هم میخورد. او زنی جوان و بلندپرواز است که در پی وارسی مرزهای رسیدن به آرزوهایش در ابتدا به خانهای نیمهتاریک و خالی قدم میگذارد، اما بلافاصله باطن عجول و ویرانگر خود را آشکار میکند: او در همان ابتدای ورودش، به کیکی قلب شکل که به مناسبت آمدنش آماده کردهاند، یورش میبرد و تکهای برای خود میبرد. این حرکت، نمادی از تمایلات حریصانهٔ زنی گرسنه است که فقط به خود میاندیشد و دیگران را نادیده میانگارد. بدین ترتیب، غذاها و خوردنیها نقشی مهم در این فیلم خواهند داشت و آشکارگر جنبههای نهفتهٔ شخصیتها و تراژدیهای آنان خواهند بود. به یاد بیاوریم صحنهای را که در آن، ̎بت̎ تکهای از پنیر مخصوص ̎ژ.پی̎ را برای خود میکند؛ یا صحنهای که ̎بت̎ و پدرش در راه هستند و در میانهٔ جر و بحثهای آنان، پدر سعی میکند بستهای چیپس را باز کند.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
طالبان رئیسی ابراهیم رئیسی توماج صالحی حجاب گشت ارشاد سریلانکا رهبر انقلاب کارگران پاکستان مجلس شورای اسلامی دولت
آتش سوزی کنکور سیل هواشناسی تهران سازمان سنجش شهرداری تهران پلیس سلامت فراجا قتل زنان
قیمت خودرو خودرو بازنشستگان قیمت دلار دلار قیمت طلا بازار خودرو ایران خودرو بانک مرکزی ارز قیمت سکه مسکن
هوش مصنوعی مهران مدیری تلویزیون فیلم سحر دولتشاهی سینمای ایران کتاب بازیگر تئاتر شعر سینما
کنکور ۱۴۰۳
اسرائیل غزه آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه روسیه حماس اوکراین طوفان الاقصی اتحادیه اروپا ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال بارسلونا بازی ژاوی باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس فوتسال تراکتور لیگ برتر انگلیس تیم ملی فوتسال ایران
تیک تاک همراه اول بنیاد ملی نخبگان فیلترینگ ناسا وزیر ارتباطات تبلیغات اپل نخبگان
مالاریا سلامت روان کاهش وزن استرس داروخانه پیری دوش گرفتن