سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
مجله ویستا
جراحی بینی در قنادی!
توی قنادی هستم، شیرینیهایی را که میخواهم، انتخاب میکنم. فروشنده باحوصله آنها را کنار هم میچیند، نگاهی را حس میکنم، مرد میانسال کت و شلوارپوشیدهای جوری نگاهم میکند که انگار کاری دارد. نزدیک میشود.
میگوید دکتر ... هستم، با نگاه از او میپرسم چه کاری از دستم برمیآید؟ فوری کارتش را میدهد دستم. آقای دکتر ،فوقتخصص جراحی بینی و زیبایی است از آمریکا.
کارش معلوم میشود. لبخندش مهربان میشود. «حتما به من یک سری بزنید.»بینیام را تصور میکنم. میدانم بیعیب نیست، اما دعوت به جراحی بینی در قنادی! هرگز برای جراحی زیبایی راغب نبودهام، شاید بشود آن را به حساب یک اعتماد به نفس کاذب گذاشت. همین اعتماد به نفس نمیگذارد ساده از این پیشنهاد آقای دکتر بگذرم، خبرنگاری به کنار!
- «این روش جدید تبلیغ شماست؟ فکر نمیکنید کمی برخورنده باشد و جور بدی طرف را به سمت جراحی بکشاند؟»
«امتحانش رایگان است، بیایید مطب....»
شروع میکند به توضیح دادن که دستگاهی است بدون درد و خونریزی که با لیزر بینی را براحتی کوچک و زیبا میکند.
جالب است! خبرش را همین پنجشنبه گذشته در صفحه سلامت کار کردهایم. رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی، درباره شیوه جدید کلاهبرداری از مردم با استفاده از دستگاههای کوچککننده بینی هشدار داده و گفته بود که در حال حاضر عدهای سودجو و فرصتطلب با بهرهمندی از تبلیغات کاذب، بویژه از طریق برنامههای ماهوارهای در تلاش برای فریب مردم بویژه زنان و دختران جوان متقاضی جراحی زیبایی بینی هستند.
از آقای دکتر... میپرسم: «همین دستگاههایی که میگویند کلاهبرداری است و...»
توضیح میدهد که ۲۰ سال است در آمریکا از همین دستگاه استفاده میکنند و تازه قرار است ۸ روز دیگر از گمرک دستگاهش را تحویل بگیرد.
- «به هرحال امتحانش رایگان است.»
این رایگان است را از اول حرفهایش بارها تکرار کرده، میگویم: «پس شما رایگان بینی مردم را زیبا میکنید، هر کی هم از این دستگاهها برده، راضی بوده...»
فروشنده صدایم میکند و تا برگردم، جناب دکتر رفته است.
نمیدانم پیش خودش چه فکری میکند، لابد مورد زباندرازی بودهام. من اما پیش خودم فکر میکنم چه زنان و دخترانی که رد همین «رایگان است» را بگیرند و چه بینیها که چه بلاها سرشان نیاید. اصلا گیرم که کار آقای دکتر هم درست باشد، اما روش جلب مشتریاش بیشتر به تجارت میماند تا طبابت، بساز و بفروشی را میشناسم که به دلالی چهره به چهره معتقد است و به هر خانه ویلایی یا کلنگی که میرسد، کارتش را به درشان میچسباند که منزلتان را خریداریم.
نوع شکار مشتری آقای دکتر مرا به یاد خیلی کارتهای تبلیغی دیگر میاندازد که کارتپخشکنها سر چهارراهها به دستمان میدهند: نظافت پلهها و پارکینگ منازل، لوله بازکنی و تخلیه چاه، نگهداری کودک و سالمند، سمپاشی باغچه منزل، اینترنت پرسرعت و ... وای! چه بر سر جامعهءمان خواهد آمد وقتی برخی طبیبانمان هم دلال شوند!
مستوره برادران نصیری
منبع : روزنامه جامجم
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سقوط بالگرد رئیسی سیدابراهیم رئیسی شهادت حسین امیرعبداللهیان سقوط بالگرد بالگرد تبریز دولت سیزدهم شهادت رئیسی شهادت سید ابراهیم رئیسی
کنکور امتحانات هواشناسی تهران پلیس امتحانات نهایی هلال احمر سیل قوه قضاییه سیل مشهد بارش باران آموزش و پرورش
شهادت رئیس جمهور قیمت طلا بورس یارانه قیمت خودرو قیمت دلار خودرو دلار بازار خودرو حقوق بازنشستگان ایران خودرو بازنشستگان
لیلا حاتمی تلویزیون سینما شهید رئیسی سینمای ایران هنرمندان شعر زری خوشکام نمایشگاه کتاب رسانه ملی
قرآن تجهیزات پزشکی
رژیم صهیونیستی ترکیه آمریکا روسیه اسرائیل چین غزه فلسطین جنگ غزه حماس اوکراین ولادیمیر پوتین
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال منچسترسیتی بازی تراکتور بارسلونا
هوش مصنوعی سامسونگ تبلیغات اپل موبایل نمایشگاه ایران هلث اینترنت هواپیما
سلامت رژیم غذایی مردان خواب آلزایمر زیبایی استرس کاهش وزن افسردگی