پنجشنبه, ۱۸ بهمن, ۱۴۰۳ / 6 February, 2025
مجله ویستا
هزاران خورشید - The Ten Thousand Suns
سال تولید : ۱۹۶۷
کشور تولیدکننده : مجارستان
محصول : استودیو چهار و ما فیلم
کارگردان : فرنتس کوشا
فیلمنامهنویس : شاندور چوری، ایمره دیوندیوسی و کوشا
فیلمبردار : شاندور شارا
آهنگساز(موسیقی متن) : آندراش سولوسی
هنرپیشگان : تیبور مولنار، دیوندی بوروش، یانوش کولتای و آندراش کوزاک.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۱۲ دقیقه.
کشاورزی بهنام "ایشتوان" (مولنار)، با رفتن پسرش از خانه در مییابد که زندگیاش به مرحله مهم دیگری رسیده است. او خاطرات سی سال گذشتهاش را مرور میکند؛ سالهائی بحرانی که روند صنعتی شدن کشور، چهره روستای او را تغییر داد. به یاد میآورد که مدتها با همسرش، "یولی" (بوروش) برای مزرعهداران محلی بیگاری میکرد تا آنکه توانست مزرعهای داشته باشد و از همانجا درگیریاش با دهقانان محلی و نظام سوسیالیستی شروع شد. او با "بانو" (کولتای)، یکی از "رفقای" دولتی، درگیر میشود و با انقلاب ۱۹۵۶ فرصت انتقام گرفتن از او را مییابد...
٭ کوشا در نخستین فیلم بلندش با توفیق به کشمکش تاریخ با سازندهاش، انسان میپردازد. اما از این حد جلوتر میرود و با ایهامی قابل توجه لطمات حاصل از گسترش کمونیسم را بر سنتگرائی پابرجای مجارستان نشان میدهد. او با استفاده از دوربین متحرک میزانسنهائی جذاب و پیچیده خلق میکند که در آنها توجه تماشاگر، بلاانقطاع از پیش زمینه به عمق تصویر جلب میشود. شیوه او در استفاده از چشماندازها و حرکتهای نامقطع دوربین یادآور آثار میکلوش یانچو است. زمینههای روستائی فیلم نیز آثار زولتان فابری را به یاد میآورند. علاوه بر اینها، کوشا مایههائی از نئورآلیسم را هم در فیلم آورده است.
کشور تولیدکننده : مجارستان
محصول : استودیو چهار و ما فیلم
کارگردان : فرنتس کوشا
فیلمنامهنویس : شاندور چوری، ایمره دیوندیوسی و کوشا
فیلمبردار : شاندور شارا
آهنگساز(موسیقی متن) : آندراش سولوسی
هنرپیشگان : تیبور مولنار، دیوندی بوروش، یانوش کولتای و آندراش کوزاک.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۱۲ دقیقه.
کشاورزی بهنام "ایشتوان" (مولنار)، با رفتن پسرش از خانه در مییابد که زندگیاش به مرحله مهم دیگری رسیده است. او خاطرات سی سال گذشتهاش را مرور میکند؛ سالهائی بحرانی که روند صنعتی شدن کشور، چهره روستای او را تغییر داد. به یاد میآورد که مدتها با همسرش، "یولی" (بوروش) برای مزرعهداران محلی بیگاری میکرد تا آنکه توانست مزرعهای داشته باشد و از همانجا درگیریاش با دهقانان محلی و نظام سوسیالیستی شروع شد. او با "بانو" (کولتای)، یکی از "رفقای" دولتی، درگیر میشود و با انقلاب ۱۹۵۶ فرصت انتقام گرفتن از او را مییابد...
٭ کوشا در نخستین فیلم بلندش با توفیق به کشمکش تاریخ با سازندهاش، انسان میپردازد. اما از این حد جلوتر میرود و با ایهامی قابل توجه لطمات حاصل از گسترش کمونیسم را بر سنتگرائی پابرجای مجارستان نشان میدهد. او با استفاده از دوربین متحرک میزانسنهائی جذاب و پیچیده خلق میکند که در آنها توجه تماشاگر، بلاانقطاع از پیش زمینه به عمق تصویر جلب میشود. شیوه او در استفاده از چشماندازها و حرکتهای نامقطع دوربین یادآور آثار میکلوش یانچو است. زمینههای روستائی فیلم نیز آثار زولتان فابری را به یاد میآورند. علاوه بر اینها، کوشا مایههائی از نئورآلیسم را هم در فیلم آورده است.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست