دوشنبه, ۶ اسفند, ۱۴۰۳ / 24 February, 2025
مجله ویستا
روزهای بهشتی - Days Of Heaven

کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : برت آشنایدر و هارولد اشنایدر
کارگردان : ترنس مالیک
فیلمنامهنویس : ترنس مالیک
فیلمبردار : نستور آلمندروس
آهنگساز(موسیقی متن) : انیو موریکونه
هنرپیشگان : ریچارد گیر، بروک آدامز، سام شپارد، لیندا مانز، رابرت ویلک، جکی شولتیس، استوارت مارگولین و تیم اسکات.
نوع فیلم : رنگی، ۹۵ دقیقه.
شیکاگو، در سال 1916. «بیل» (گیر) از دوزخ شهرهای صنعتی میگریزد و همراه خواهر کوچکش، «لیندا» (مانر) و محبوبهاش، «آبی» (آدامز)، که او را هم برای «امنیت» بیشتر خواهر خود معرفی میکند، با قطار به سمت جنوب حرکت میکنند. بهزودی نیز در تکزاس در کنار عده دیگری برای درو اجیر میشوند و «بیل» در مییابد که مزرعهداری ثروتمند، جوان و مجرد (شپارد) که قوم و خویشی هم ندارد، مجذوب «آبی» شده است. «بیل» با آگاهی از اینکه مزرعهدار یکسال دیگر بیشتر زنده نیست، «آبی» را وا میدارد با او ازدواج کند تا بعداً بتواند ارثیهاش را به دست آورد. «آبی» و مزعهدار ازدواج میکنند و همراه «بیل» و «لیندا» اوقات خوشی دارند. مزرعهدار به رابطه «بیل» و «آبی» پی میبرد و قصد کشتن «بیل» را میکند اما سربزنگاه نمیتواند ماشه را بکشد. «بیل» که اوضاع را نامساعد میبیند و حس میکند «آبی» نیز دلباخته مزرعهدار شده، از آنجا میرود. اما برای دروی بعدی باز میگردد و دوباره خشم و بدگمانی مزرعهدار را برمیانگیزد. ملخها به محصول حمله میکنند. «بیل» و مزرعهدار رودررو میشوند و «بیل» تقریباً غیرعمد او را میکشد. «بیل»، «آبی» و «لیندا» میگریزند. مزرعهداران دنبالشان میکنند و «بیل» را میکشند. «آبی»، «لیندا» را به مدرسهای شبانهروزی میسپارد و عازم اروپا میشود، ولی «لیندا» و دوستش از مدرسه میگریزند و راهی جادهها میشوند...
* پس از آنکه برهوت (1973) در حد یک شاهکار مورد ستایش واقع شد، مالیک در روزهای بهشتی دوباره سراغ حکایت جوانان گریزان از جامعه شهری رفت اما این بار در ابعاد گسترده و شاعرانهای (از جمله به لطف راوی) که در نهایت فیلم را به تصویری از رابطه متقابل انسان با طبیعت و خاک بدل میکنند. قهرمانان او از شهر صنعتی به سوی طبیعتی میگریزند که ابتدا مثل باغ عدن بهنظر میرسد ولی آرامآرام آشکار میشود که قراردادهای اجتماعی بر آن نیز سایه افکندهاند و فیلم از همپائی با روحیهای ستیزنده و انقلابی به سوی مثلثی عشقی میگراید که برخوردهای متعاقبش سرنوشت شخصیتها را دگرگون میکند. فیلمبرداری خارقالعاده آلمندروس از سوی برخی زیباترین نمونه در تاریخ سینما لقب گرفت و به راستی تصاویر سحرانگیز و گاه تابلووار فیلم - مثل حمله ملخها - ازیاد نرفتنی است.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست