جمعه, ۲۰ مهر, ۱۴۰۳ / 11 October, 2024
مجله ویستا


جادوی تبلیغ


تولید انبوه كه از ویژگی های عصر نوین است؛ فروش انبوه را نیز به همراه داشته، بنابراین همواره شركت های تجاری بزرگ جهت فروش و تولید بیشتر، محتاج آن هستند كه در نگرش، بینش، دانش و رفتار مخاطبان خود تغییراتی اساسی ایجاد نمایند. بدون شك آینده از آن كسانی خواهد بود كه با به كارگیری بهترین روش ها، گوی سبقت را از رقیبان می ربایند. تبلیغات با هر مفهومی، به علت ناشناختگی و پیچیدگی های انسان كه همواره مخاطب این فرایند است و نیز به دلیل گستردگی ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، تكنولوژیكی آن، موضوعی پیچیده به شمار می رود. امروزه تبلیغات در انتخاب نوع مسكن، خوراك، وسایل زندگی، اتومبیل شخصی، نوع ورزش و... تاثیر بسزایی گذاشته است. فناوری اطلاعات و روش های اطلاع رسانی اینك به درجه ای از رشد و پیشرفت در عرصه های سخت افزاری و نرم افزاری رسیده است كه كمتر شاخه ای از زندگی جمعی را می توان یافت كه از دستاوردهای این فناوری، تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم نگرفته باشد. شركت های تجاری نیز از وسایل ارتباطی جهت اطلاع رسانی در خصوص كیفیت كالاهایشان بهره می برند. مفهوم بازاریابی گاهی به قدری بدیهی و پیش پا افتاده به نظر می رسد كه در میان انبوه تلاش ها، اولویت خود را از دست می دهد؛ در حالی كه واقعیت این است كه با رشد و توسعه مردم سالاری و رقابت در عرصه های گوناگون به طور روزافزون به اهمیت مدیریت بازار افزوده می شود. اصول مدیریت بازار شیوه و فنون ارضای هرچه بیشتر و بهتر نیازهای مصرف كننده را تشكیل می دهند؛ براساس این خط مشی ارزش یك كالا یا خدمت فقط به میزان رضایت مصرف كنندگان و مخاطبان آن بستگی دارد.

جهت كسب فروش بیشتر و رضایت مشتری رعایت نكاتی مورد توجه قرار می گیرد:
•یك پیشنهاد قیمت پائین، مردم را ترغیب به امتحان یك كالا می كند، اما آنان خیلی زود به سوی كالاهای قبل كه به آنها عادت كرده اند برمی گردند، گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است.
•از نشانه های موفقیت یك شركت تجاری این است كه شكست را بپذیرد، ضرر را حذف كند و پیش برود.
•هرچه قیمت كالایتان را بالاتر بگیرید در چشمان مصرف كننده مطلوب تر خواهد بود.
•وظیفه پایه ای و اولیه تبلیغات، تغییر نیست، بلكه تقویت و ایجاد اطمینان است.
•همیشه ملاقات فروش را در فضاهایی ترتیب دهید كه برای حاضرین بسیار كوچك است. فضای ایستادنی، جوی از موفقیت را پدید می آورد، در حالی كه سالن های نیمه خالی بوی شكست می دهند.
•اگر دفاتر كارمندان شركت های تبلیغاتی جذاب تر از خانه هایشان باشد، آنان ساعات طولانی تری كار خواهند كرد.
•كار عمده تبلیغاتچی ها، دستیابی به نیازهای اضطراری بوده است. وقتی شرایط عادی است هیچكس آنها را فرا نمی خواند.
•شادترین افراد آنهایی هستند كه به طبیعت نزدیكترند، یك اصل مهم برای موفقیت در تبلیغات.
•ما باور داریم كه تبلیغات موثرترین و كارآمدترین راه برای فروش كالا به مصرف كننده است.
•بهترین راه برای افزایش فروش یك كالا، بهبود كیفیت كالا است.
•تحقیقات نشان می دهند آگهی هایی كه افراد مشهور در آنها شركت می كنند از لحاظ ترغیب مصرف كنندگان به خرید، پائین تر از حد میانگین اند.
•فكرهای بزرگ از ضمیرناخودآگاه می آیند. این امر در هنر، علم و تبلیغات صادق است.
•سعی كنید محصول را به قهرمان آگهی تان تبدیل كنید.
•فقط كافی است كه مصرف كننده را متقاعد كنید كه محصولتان یقیناً خوب است.
•استفاده از آگهی های تلویزیونی ۲دقیقه ای بسیار سودآورتر است.
•پخش آگهی در آخر شب باعث فروش بیشتری می شود.
منبع : پایگاه‌اطلاع رسانی‌علوم ارتباطات‌ایران