سه شنبه, ۲۵ دی, ۱۴۰۳ / 14 January, 2025
مجله ویستا
تلهپاتی تکنولوژی برتر ارتباطی
تلهپاتی پدیده یا قابلیتی است برای برقراری ارتباط بین افراد، كه عمدتاً به صورت غیرقابل كنترل و در شرایط خاص نیز به صورت كنترل شده، به وقوع میپیوندد. این پدیده، اگرچه در مصادیق روزمرهی آن در عین سادگی، موضوعی قابل توجه و جالب به نظر میرسد ولی به جهت امكاناتی كه ایجاد میكند میتواند به عنوان شیوهای خاص و استراتژیك، در دسترسی یافتن به اطلاعات و انتقال آن نیز مورد استفاده قرار گیرد. اما یكی از نكاتی كه در این موضوع بسیار حائز اهمیت است، وجود اصول و قوانین بنیادین در بهكارگیری تلهپاتی به عنوان یك فن و تكنولوژی باطنی است. لازم است بدانیم كه وقوع پدیدههای مربوط به جهان باطنی همچون وقایع این جهانی، دارای اصول و قوانین خاص خود هستند و پدیدههای روحی و باطنی نیز اغلب بر اساس همین اصول و قوانین بنیادین و مشترك رخ میدهند. از این جهت قصد داریم در این شماره به معرفی برخی از اصول پایه تكنولوژی ارتباط ذهنی كه تاكنون شناخته شده است، بپردازیم.
شناخت كامل هر پدیدهای، به اقتدار درآوردن و كنترل آن را نتیجه میدهد و هر گاه بر چیزی اقتدار پیدا كنیم، قدرت تسلط و تصرف بر آن چیز را مییابیم.(۱) در علم تلهپاتی نیز برخی از مفاهیم و مطالب پایهای وجود دارند كه اطلاع از آنها در تجربهی این پدیده تأثیرگذار است. نتایج تحقیقات در این زمینه نشان داده است كه با شناخت اصول اولیه ارتباط تلهپاتیك، شرایط برقراری ارتباط مؤثرتری مهیا میشود. همچنین آگاهی بر مؤلفههای آن، رهنمون تجربهی آگاهانه تلهپاتی میگردد و تلهپاتی را از یك پدیدهی كنترل نشده به پدیدهای قابل كنترل تبدیل میكند. برخی از اصول بنیادی تكنولوژی تلهپاتی از این قرار است:
فاصله: در هر تمرین یا برنامه تلهپاتیكی بین فرستنده و گیرندهی پیام، فاصلهای وجود دارد كه میتواند از چند سانتیمتر تا چند هزار كیلومتر متفاوت باشد. افراد به همان میزان از ظرفیت و قابلیتی كه در فواصل نزدیك كسب میكنند میتوانند در فواصل طولانی هم دریافت داشته باشند. بنابراین میزان فاصله در نحوه و نتیجهی ارتباط تلهپاتیكی كمترین تأثیری ندارد.
زمان: زمان نیز از مؤلفههایی است كه در ارتباط تلهپاتیك تأثیرگذار است. مناسبترین زمان برای ارتباطات فكری، ساعات آخر شب و صبح زود است. زمانی كه ما بیدار و مشغول فعالیت هستیم، خودآگاه ما فعال است. برعكس هر زمان كه ما در وضعیت سكوت و آرامش، چشمانمان را ببندیم، ناخودآگاه ما فعال میشود. در زمان آرامش، كانالهایی كه برای فعالیت و كارآیی روحی لازماند، رها و آزاد میشوند و انسان بهتر و بیشتر میتواند با ناخودآگاه خود رابطه برقرار كند.
فرستنده: فرستندهی پیام تلهپاتیك كه به سوژه یا گیرنده، پیام میفرستد باید لحنی داشته باشد كه گویی سوژه خود به این مطالب فكر كرده و آن را با زبان خویش بیان میدارد. برای مثال اگر هدف این باشد كه گیرندهی پیام دست راستش را بلند كند، این پیام یا فرمان به این صورت صادر میشود: «حالا من دست راستم را بلند میكنم». اگر از ضمیر دوم شخص استفاده شود در این حالت سوژه اطلاعات نادرستی را دریافت میكند كه آن را كاملاً مربوط و مرتبط با خودش نمیداند و فكر میكند منظور فرد یا شخص دیگری است.
انگیزه و علاقه: در حالت كلی اگر ما عملی را انجام میدهیم به این دلیل است كه به واسطهی یك احساس یا انگیزه، برای انجام آن كار تشویق یا تحریك شدهایم. این انگیزه ممكن است یك ارزش روحی باشد. پیام تلهپاتیكی نیز بایستی آنچنان تأثیر داشته باشد كه سوژه با شور و شوق درصدد انجام آن برآید و برای آن انگیزهی قوی و روشنی وجود داشته باشد.
تجسم و تصور: انسان، تصاویر و به ویژه سمبلها را بهتر، راحتتر و سریعتر از كلمات درك و فهم میكند. برای انتقال بهتر پیامهای تلهپاتیك، به جای كلمات اغلب از تصویر استفاده میشود؛ مثلاً به جای كلمهی سگ، سوژه در شرایطی تجسم میشود كه سگی را در ذهنش مجسم میكند.
مشخصات فردی: در ارتباط تلهپاتیك، جنسیت از اهمیت زیادی برخوردار است. بهترین نتایج در شرایطی فراهم میشود كه فرستندهی پیام، مرد و هدف یا گیرنده یك زن باشد. در شرایط عكس نتیجه از آنچه گفته شد كمتر است. اما برخلاف تأثیر جنسیت، پژوهشهای انجام شده نشان میدهد سن در قدرت و قابلیت تلهپاتی تأثیر ندارد.
باور و اعتقاد: بهترین تلهپاتها كسانی هستند كه به این استعداد و هنر آدمی اعتقاد بیشتری دارند. هر قدر فردی در این زمینه از ایمان و اعتقاد قویتری بهرهمند باشد به پیشرفتهای بهتری نایل میشود.
شرایط جوی: بر اساس تحقیقات جدیدی كه صورت گرفته، نقش شرایط و اختلالات جوی در میزان قدرتها و قابلیتهای روحی به خوبی نشان داده شده است. معمولاً در شرایط نامناسب جوی از انجام تمرینات تلهپاتیك خودداری میشود. هوای آرام و كمی خنك و یا ابری و كمی بارانی بدون رگبار، بهترین زمان برای انجام تمرینات تلهپاتیك است.
تعدد افراد: برای انجام یك تجربهی تلهپاتیك حداقل به حضور دو موجود زنده نیاز است. در اینجا از دو موجود زنده صحبت شده و نه لزوماً دو سوژهی انسانی، زیرا تلهپاتی بین گیاهان و جانوران و یا بین انسان با گیاهان و جانوران هم تحقق پیدا میكند. از سوی دیگر ادراكات تلهپاتیك به صورت دستهجمعی هم تحقق پیدا میكند. اما گاهی زمانی كه به صورت گروهی این گونه آزمایشها انجام میشوند احتمال دریافت نادرست پیام وجود دارد. اگر گیرنده در دریافت پیام دچار اشتباه شود، امكان دارد آن را درست به همان صورت به دیگران هم منتقل سازد.
«والری سانفو»، نویسندهی كتاب اصول بنیادی دانش تلهپاتی در بیان تجربهای در این رابطه چنین عنوان میكند: «در یك تجربهی تلهپاتیك گروهی، من به همراه یك دستیار، بنا بود رنگ زرد را برای گروه مخابره كنیم. در لحظهی آزمایش من به یك خورشید پرعظمت زرد فكر كردم و دستیارم به یك قناری زرد فكر كرده بود. در تجزیه و تحلیل به دست آمده متوجه اختلال و آمیزش این مفاهیم در اذهان سوژهها شدیم. برخی از سوژهها به احساس رنگ زرد یا خورشید نایل شده بودند و عدهای هم یك پرنده، یك بال و یا یك دایره را در ذهنشان دریافت كرده بودند.
ذهنیت سوژه
كسانی كه با ریزهكاریها و محدودیتهای تلهپاتی آشنایی ندارند، تصور میكنند هر وقت كه بخواهند میتوانند از تلهپاتی به جای تلفن و تلكس استفاده كنند. اینها بد نیست به این نكات توجه داشته باشند كه همیشه نمیتوان به صورت ارادی و برنامهریزی شده به ارسال پیامهای دلخواه اقدام كرد. همچنین در تجربیات و ارتباطات تلهپاتیك نمیتوان هر پیام و دستوری را برای هر فردی ارسال كرد و این كه تصویر ذهنی هر فرد، از هر واژهای، تصور خاصی دارد. برای مثال اگر ما به گل یا پرنده خاصی فكر كنیم و آن را از طریق تلهپاتی ارسال كنیم، این احتمال وجود دارد كه سوژه، گل یا پرندهی دیگری را به صورت متفاوتی دریافت كند.
اما با وجود لحاظ نمودن كلیهی این اصول بنیادی و البته مسائل دیگری كه در اینجا امكان پرداختن به آنها مهیا نشد، هم چنان یك سؤال در ذهن وجود دارد و آن اینكه: آیا میتوان روی افكار دیگران اثر گذاشت؟
پاسخ این سؤال مثبت است. این اصل و روش شناخته شدهای است كه نه تنها در بسیاری از تبلیغات تجاری، بلكه از طرف دولتها و ایدئولوژیستها نیز مكرراً مورد استفاده قرار گرفته و میگیرد. اكثر آنها برای تأثیرگذاری و دستكاری تفكر افراد جامعه به نفع خویش از این روش استفاده میكنند. در واقع تلهپاتی برای برخی افراد سودجو، ابزار مؤثری محسوب میشود.
پینوشتها:
۱ـ برداشت از مطلب ضرورتهای شناخت باطنی، نشریه هنر زندگی متعالی شمارهی ۱.
منبع: فصلنامه علوم باطنی، بهار۸۴
منبع : خبرگزاری فارس
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست