چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا
آموزش مهارتهای اطلاعاتی: در نظریه و عمل
تاریخ نشر : ۸۵۰۳۱۳
تیراژ : ۳۰۰۰
تعداد صفحه : ۲۴۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۷۷۹۰-۴۲-۲
شماره کنگره : ۸۵۳۱۳۰۱۵
رده دیویی : ۰۲۵.۵۲۴۰۷۱
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : ترجمه
مترجم : رستمیگومه - علیرضا
نویسنده : وب - جو
نویسنده : پویس - کریس
این کتاب شامل اطلاعاتی دربارهی آموزش و یادگیری برای متخصصان اطلاعرسانی است. در کتاب موضوعاتی نظیر آمادهسازی و کاربرد اهداف، مقاصد و نتایج یادگیری، محتوا و ساختار برنامهریزی، آمادهشدن برای کلاس درس، بعضی توجهات خاص برای آموزش الکترونیکی و تاثیرات آن برفرایند برنامهریزی بررسی شده است. کتاب حاضر برگرفته از دو مدل ALA که برگرفته از انجمن کتابداری امریکا است که در آن سواد اطلاعاتی مجموعهای از مهارتهای لازم برای یافتن، بازیابی، تجزیه و تحلیل و استفاده از اطلاعات است و مدل دوم هفت رکن دانش متعلق به بریتانیا است که توسط انجمن کتابخانههای دانشکدهای، ملی و دانشگاهی در گروه کاری مهارتهای اطلاعاتی مطرح شده است که هماکنون کمیتهی مشورتی سواد اطلاعاتی نامیده میشود. این مدل شامل خلاصهی هفت مهارت بدین شرح است: 1- توانایی تشخیص نیاز به اطلاعات، 2- توانایی تشخیص راههایی که شکاف اطلاعات وجود دارد، 3- توانایی ایجاد راهبردهایی برای مکانیابی اطلاعات، 4- توانایی شناسایی و دسترسی به اطلاعات، 5- توانایی مقایسه و ارزیابی اطلاعات به دست آمده از منابع مختلف، 6- توانایی سازماندهی، به کارگیری و مبادله اطلاعات با دیگران به شیوههای مناسب، و 7- توانایی ترکیب و ایجاد اطلاعات موجود که به ایجاد دانش جدید کمک میکند.
تیراژ : ۳۰۰۰
تعداد صفحه : ۲۴۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۷۷۹۰-۴۲-۲
شماره کنگره : ۸۵۳۱۳۰۱۵
رده دیویی : ۰۲۵.۵۲۴۰۷۱
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : ترجمه
مترجم : رستمیگومه - علیرضا
نویسنده : وب - جو
نویسنده : پویس - کریس
این کتاب شامل اطلاعاتی دربارهی آموزش و یادگیری برای متخصصان اطلاعرسانی است. در کتاب موضوعاتی نظیر آمادهسازی و کاربرد اهداف، مقاصد و نتایج یادگیری، محتوا و ساختار برنامهریزی، آمادهشدن برای کلاس درس، بعضی توجهات خاص برای آموزش الکترونیکی و تاثیرات آن برفرایند برنامهریزی بررسی شده است. کتاب حاضر برگرفته از دو مدل ALA که برگرفته از انجمن کتابداری امریکا است که در آن سواد اطلاعاتی مجموعهای از مهارتهای لازم برای یافتن، بازیابی، تجزیه و تحلیل و استفاده از اطلاعات است و مدل دوم هفت رکن دانش متعلق به بریتانیا است که توسط انجمن کتابخانههای دانشکدهای، ملی و دانشگاهی در گروه کاری مهارتهای اطلاعاتی مطرح شده است که هماکنون کمیتهی مشورتی سواد اطلاعاتی نامیده میشود. این مدل شامل خلاصهی هفت مهارت بدین شرح است: 1- توانایی تشخیص نیاز به اطلاعات، 2- توانایی تشخیص راههایی که شکاف اطلاعات وجود دارد، 3- توانایی ایجاد راهبردهایی برای مکانیابی اطلاعات، 4- توانایی شناسایی و دسترسی به اطلاعات، 5- توانایی مقایسه و ارزیابی اطلاعات به دست آمده از منابع مختلف، 6- توانایی سازماندهی، به کارگیری و مبادله اطلاعات با دیگران به شیوههای مناسب، و 7- توانایی ترکیب و ایجاد اطلاعات موجود که به ایجاد دانش جدید کمک میکند.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست