پنجشنبه, ۲۵ بهمن, ۱۴۰۳ / 13 February, 2025
مجله ویستا
بررسی ماتریس SWOT
![بررسی ماتریس SWOT](/mag/i/2/c6p8k.jpg)
هنر و علم تدوین، اجرا و ارزیابی تصمیمات وظیفهای چندگانه که سازمان را قادر میسازد به هدفهای بلندمدت خود دست یابد مدیریت استراتژیک نام دارد. فرآیند مدیریت استراتژیک در برگیرنده سه مرحله است:
۱) تدوین استراتژی
۲) اجرای استراتژی
۳) ارزیابی استراتژی
ماتریس SWOT همان نقاط ضعف، قوت، فرصت و تهدید میباشد. هر سازمانی در سطوح مختلف میتواند دارای برنامه باشد (سطوح کلی، میانی و وظیفهای). برای تدوین در مرحله اول باید تحلیل جامعی از وضعیت موجود بر اساس روش Swot analysis صورت گیرد تا از دل آن بتوان به نقاط قوت، ضعف، فرصت و یا تهدید پی برد و پس از احصا این نقاط سازمان یا واحد آماده میشود تا آینده خود را بسازد.
پیمان تورینی
محمدامین بنیهاشمی
محمدامین بنیهاشمی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست