سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
مجله ویستا


فرآیندهای کاری در روابط عمومی دیجیتال


فرآیندهای کاری در روابط عمومی دیجیتال
● ارتباط با رسانه ها و نشریات الکترونیکی:
۱) تولید خبر ، گزارش ، مقاله در سایت ها و مجلات الکترونیکی
۲) برگزاری مصاحبه اختصاصی – گروهی در سایت های خبری
۳) پوشش خبری مراسم و رویدادهای سازمان از طریق سایت سازمان
۴) برآورده کردن نیازهای اطلاعاتی رسانه های مختلف (هماهنگی و راهنمایی های لازم ، ارسال عکس ، توضیحات تکمیلی و ...)
۵) مانیتورینگ محتوای رسانه ها
۶) پاسخگویی به رسانه ها و نشریات الکترونیکی ( جوابیه ، اطلاحیه ، تکذیبیه و ...)
۷) درج آگهی در رسانه های الکترونیکی
۸) بانک اطلاعاتی اخبار و مقالات مربوط به سازمان و فعالیتهای آن
۹) بانک اطلاعاتی مربوط به مشخصات رسانه های الکترونیکی مختلف،‌ خبرنگاران ، مشخصات سازمان رسانه ای و ...)
● انتشارات :
۱۰) انتشار نشریات الکترونیکی درون سازمانی و مدیریت سایت سازمانی
۱۱) انتشار فعالیت های موردی ( کتاب الکترونیکی ،‌کتابچه، بروشور الکترونیکی،‌ ویژه نامه و ...)
۱۲) نظارت بر نشریات درون سازمانی
● اداره سمعی و بصری:
۱۳) پوشش تصویری مراسم و رویدادها
۱۴) تهیه آرشیو عکس و تصویر از سازمان و طرح ها و برنامه ها
۱۵) پشتیبانی رسانه ها و نشریات درون سازمانی برای تهیه عکس
۱۶) تهیه چند رسانه ای ها
● مناسبت ها و مراسم :
۱۷) برگزاری و یا مشارکت در رویدادهای اختصاصی سازمان ( شامل نمایشگاه عادی و الکترونیکی، اطلاع رسانی کنفرانس ها و همایش ها از طریق اینترنت، ‌اطلاع رسانی مناسبت ها و مراسم خاص و ...)
۱۸) مدیریت اجرایی رویدادهای مختلف در سطح سازمان
۱۹) شرکت در نمایشگاه های برون سازمانی
۲۰) تهیه اقلام تبلیغاتی معمولی و الکترونیکی( پوستر، هدایا و ...)
۲۱) مدیریت و اجرای تبلیغات محیطی درون و برون سازمانی ( بیلبورد، ‌سیلک، ‌تابلو اعلانات سازمان، ‌تراکت و ...)
● برنامه ریزی و مطالعات افکارعمومی
۲۲) تهیه، تدوین و نظارت برنامه های روابط عمومی در محیط وب
۲۳) مدیریت و اجرای مطالعات افکار عمومی و پژوهشی از طریق سایت سازمان ( نظر سنجی، تحلیل محتوا و ...)
۲۴) ارزیابی اثر‌بخشی برنامه‌های اجرا شده روابط عمومی با استفاده از نرم افزارهای مدیریتی و آماری
۲۵) پشتیبانی اطلاعاتی ادارات روابط عمومی، رسانه ها و بخش های سازمانی از طریق بانک اطلاعاتی تخصصی روابط عمومی در اینترانت
۲۶) تهیه ، تدوین و نظارت بر حسن انجام دستورالعمل ها و آیین نامه های مورد عمل روابط عمومی و سازمان در بحث ارتباطات
● ارتباطات مردمی و اطلاع رسانی
۲۷) پاسخگویی و راهنمایی به ارباب رجوع ( ایجاد نظام پاسخگویی به مکاتبات ، ایمیل ها ،‌ تماس های تلفنی و پیام های صوتی به منظور دریافت پاسخ از واحد های سازمانی مربوطه و ارایه راهنمایی لازم)
۲۸) راه اندازی و اجرای سیستم انتقادات و پیشنهادها
۲۹) بررسی و ارائه پرسش و پاسخ های معمول از از طریق سایت، راه اندازی تریبون آزاد یاMassage Board در سایت
۳۰) ارتباط با تشکلهای تخصصی
۳۱) برقراری ارتباط دوسویه ارباب رجوع و همکاران با مدیران
۳۲) انعکاس نظرهای ارباب رجوع و همکاران سازمان به کارمندان و یا مدیران مربوطه
۳۳) اطلاع رسانی به مخاطبین ( تهیه اطلاعات مورد نیاز مخاطبین ، ایجاد ابزارهای مناسب اطلاع رسانی شامل تلفن گویا ،‌ سایت اینترنتی و ... )
● سایر:
۳۴) مدیریت و نظارت بر روابط عمومی های تابعه.
منبع : سایت تحلیلی MLM