دوشنبه, ۲۴ دی, ۱۴۰۳ / 13 January, 2025
مجله ویستا
نظریهها در روانشناسی رشد: شناخت، شناخت اجتماعی، شناخت و عواطف
تاریخ نشر : ۸۴۰۲۱۰
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۵۸۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۳۳۳-۳۲-X
رده دیویی : ۱۵۵
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : محسنی - نیکچهر
کتاب حاضر شامل طرح نظریههای مختلف رشد در زمینههای شناخت، شناخت اجتماعی و عواطف است که در چهار بخش سامان یافته است. هر یک از بخشهای چهارگانه شامل کلان نظریههایی است که با وجود تفاوتهایی بیش و کم آشکار، در یک یا چند باور اساسی اشتراک دارند و از این رو از خلال چارچوبهای مشخص قابل تعریف است. نگارنده در بخش نخست کتاب نظریههایی را مطرح میسازد که اشتراک آنها باور داشتن به نقش اساسی یادگیری، در شدن انسانهاست. بخش دوم شامل نظریههای ذهنی است. اشتراک این نظریهها باور به فعالیت ذهنی و برجسته ساختن نقش آن است ذهن به عنوان یک نظام مرجع و پردازشگر اطلاعات به محرکها و رویدادهای بیرونی معنا میبخشد آنها را سازمان میهد و تفسیر میکند. برداشت فردا از دنیای بیرون حاصل این فعالیتهای ذهنی است که خود تحول پذیرند و سازمانیابی آنها بیانگر مراحل رشد شناختی است. بخش سوم مبنای اجتماعی ذهنی، شامل نظراتی است که به نوعی تاکید بر نقش مهم عوامل بیرونی و اجتماعی را میرسانند. اما متفاوت از رویکرد کلاسیک یادگیری نگاهی دیگر بر انسان دارند و بر این باورند که شناخت فرآیندی تعاملی و حاصلی از وحدتیابی ارگانیسم یا زیست محیط او است. بخش چهارم کتاب به نظامی نسبتا جدید، یعنی شناخت اجتماعی یا شناخت انسان از خود و از دیگری به عنوان موضوعهایی اجتماعی در دنیایی که آن نیز اجتماعی و دربرگیرنده قراردادهای حاکم بر روابط انسانها با یکدیگر است میپردازد.
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۵۸۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۳۳۳-۳۲-X
رده دیویی : ۱۵۵
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : محسنی - نیکچهر
کتاب حاضر شامل طرح نظریههای مختلف رشد در زمینههای شناخت، شناخت اجتماعی و عواطف است که در چهار بخش سامان یافته است. هر یک از بخشهای چهارگانه شامل کلان نظریههایی است که با وجود تفاوتهایی بیش و کم آشکار، در یک یا چند باور اساسی اشتراک دارند و از این رو از خلال چارچوبهای مشخص قابل تعریف است. نگارنده در بخش نخست کتاب نظریههایی را مطرح میسازد که اشتراک آنها باور داشتن به نقش اساسی یادگیری، در شدن انسانهاست. بخش دوم شامل نظریههای ذهنی است. اشتراک این نظریهها باور به فعالیت ذهنی و برجسته ساختن نقش آن است ذهن به عنوان یک نظام مرجع و پردازشگر اطلاعات به محرکها و رویدادهای بیرونی معنا میبخشد آنها را سازمان میهد و تفسیر میکند. برداشت فردا از دنیای بیرون حاصل این فعالیتهای ذهنی است که خود تحول پذیرند و سازمانیابی آنها بیانگر مراحل رشد شناختی است. بخش سوم مبنای اجتماعی ذهنی، شامل نظراتی است که به نوعی تاکید بر نقش مهم عوامل بیرونی و اجتماعی را میرسانند. اما متفاوت از رویکرد کلاسیک یادگیری نگاهی دیگر بر انسان دارند و بر این باورند که شناخت فرآیندی تعاملی و حاصلی از وحدتیابی ارگانیسم یا زیست محیط او است. بخش چهارم کتاب به نظامی نسبتا جدید، یعنی شناخت اجتماعی یا شناخت انسان از خود و از دیگری به عنوان موضوعهایی اجتماعی در دنیایی که آن نیز اجتماعی و دربرگیرنده قراردادهای حاکم بر روابط انسانها با یکدیگر است میپردازد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست