جمعه, ۵ بهمن, ۱۴۰۳ / 24 January, 2025
مجله ویستا
سبقت
اکثر کلوپهای رانندگی در hot lapping ها و زمان گیری ها اجازه سبقت گیری در پیچ ها را نمی دهند، در واقع Autocrossing اصلا شامل سبقت نمی شود!! اما به هر حال در پیست مسابقه شما در شرایطی قرار می گیرید که احتیاج به سبقت گرفتن و بلوکه کردن خودروی پشتی دارید.
به طور کلی در ۳ حالت شما می توانید سبقت بگیرید( و یا اگر بخواهیم بیان بهتری داشته باشیم، در سه حالت باید برای سبقت گیری اقدام کنید.)
شما نسبت به خودروی مقابلتا قدرت بیشتری دارید یا سرعت خروج از پیچ شما از او بالاتر بوده است و در مسیر مستقیم رو را رد می کنید.
در زمان ترمزگیری و البته با تصاحب ریس لاین منایب از او می گذرید.
از اشتباه رقیب خود استفاده می کنید.
قانون اول) ایمنی. هرقدر هم که زمان سبقت گیری کوتاه باشد و شما از اینکه می توانید سبقت بگیرید مطمئن باشید، باز هم باید مطمئن باشید که رقیب شما از اتک کردن شما آگاه است.
قانون دوم) Blocking ممنوع. انحراف، چه ۶ اینچ و چه ۶ متر، اگر مانع از حرکت خودروی پشتی شود Blocking محسوب می شود. این نکته را اضافه کنیم که حرکت به چپ و راست بلوک کردن است و شما اجازه دارید یک بار و در یک جهت برای سد کردن مسیر خودروی پشتی حرکت کنید.
قانون سوم) اگر درست پشت سر شما خودروی رقیب در حال حرکت است، حتما در پیچ مسیری را برای او باز بگذارید. این مسیر حتما نباید یک ریس لاین خوب باشد، اما گرفتن تمام مسیر، تغییر ناگهای ریس لاین، تنه زدن، مجبور کردن خودروی پشتی به خروج از مسیر، ترمز و منحرف کردن رقیب Poor Racing محسوب می شود. اگر ناظر مسابقه این حرکت عمدی شما را ببیند و بخواهد طبق قانون عمل کند، مطمئنا اخطار خواهید گرفت. فراموش نکنید ریسینگ یک roller derby نیست و رقیب شما هم یکی از مهره های بازی نیست!
برای سبقت گیری در ترمزها و یا انتهای مسیرهای مستقیم دقت و "برنامه" دقیق تری لازم دارید. دقت داشته باشید فقط در زمانی که شما می توانید داخل پیچ باشید ( یعنی فرضا در یک پیچ چپ گرد، در سمت چپ حریف هستید) باید برای دیر ترمز کردن آماده شوید تا در پیچ شما بین حریف و ایپکس قرار بگیرید در واقع بهترین ریس لاین ممکنه در آن شرایط را در اختیار خواهید داشت. در غیر اینصورت انرژی خودتان را هدر داده اید، رقیب شما در جای مناسبی قرار دارد.
ممکن است شما برای ورود به پیچ و جا گذاشتن رقیبتان با سرعت بالایی وارد پیچ شوید. در اینجا چون افت سرعت شما زیاد است رقیب شما به راحتی دوباره از شما خواهد گذشت. ( در قسمتهای بعدی درباره Attack Lineو Defence line صصحبت خواهیم کرد.)
در طول تمرینات خودتان و در زمانی که پیست خلوت است علاوه بر تمرین برای کسب بهترین تایم، باید passing lineها را هم تمرین کنید. پیست مسابقه نه مسیر رالی است و نه خودروی شما یک سوپر کارت است و نه شما آیرتون سنا هستید که بخواهید با دریفت و ... راه حریف را بلوکه کنید، رانندگی اصول و قواعد خاص خودش را دارد و یادگیری آنها نیازمند ۳ چیز است: تمرین... تمرین... تمرین
http://sd-asman.blogfa.com/۸۶۰۹.aspx
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست