سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا
سپاه تاریکی - ARMY OF DARKINESS
سال تولید : ۱۹۹۳
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : رابرت تاپرت
کارگردان : سام ریمی
فیلمنامهنویس : ایوان ریمی و سام ریمی
فیلمبردار : بیل پوپ
آهنگساز(موسیقی متن) : جوزف لودوکا و دانی الفمن
هنرپیشگان : بروس کامبل، امبت داویتس، مارکوس گیلبرت، ایان ایبرکرامبی، ریچارد گروو، مایکل ارل رید و تیموتی پاتریک کوئیل
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۹ دقیقه
ـ ̎ اش̎ (کامبل)، متصدی یک سوپر مارکت، پس از درگیری با نیروهای اهریمنی که دور کتابی جادوئی گرد آمده و ورد میخوانند، به گذشته ـ اوایل قرن چهاردهم ـ پرتاب میشود. ̎لرد آرتور̎ (گیلبرت) او را اسیر میکند و به درون سردابی میاندازد که موجوداتی جهش یافته در آن به سر میبرند؛ ولی مشاور کیمیاگر ̎ آرتور̎ او را از سرداب فراری میدهد. سپس ̎ اش̎، لرد را در نبردی به عقبنشینی وا میدارد و همبند خود، ̎دوک هنری̎ (گروو) را آزاد میکند تا به قلمروی خود برگردد. کیمیاگر به ̎اش̎ میگوید که کتاب جادو، حاوی طلسمی است که او را به قرن بیستم باز میگرداند و بنابراین باید کتاب را که در گورستانی جن زده است، بیابد. ̎اش̎ در راه خود به سوی گورستان، آینهٔ سحرآمیزی را که اشکال شبیه به او را میکشد، در هم میشکند. یکی از ذرات همان آینه به دهانش میپرد و در درون او بزرگ میشود و تبدیل به شبحی همقد و اندازهٔ خودش میشود. ̎اش̎ دوقلوی خبیث وجودش را مغلوب و تکهتکه کرده و در خاک مدفون میکند و سپس به طرف گورستان میرود و در حالیکه کتاب جادو را تصاحب کرده، ورد لازم را میخواند. این عمل باعث میشود مردگان از درون گورهایشان خارج شوند و تحت رهبری ̎اش̎ شیطان صفت که دوباره جان گرفته، ارتشی را تشکیل دهند. ̎اش̎ با آنکه حالا میتواند به دوران خودش برگردد ولی تصمیم میگیرد بماند و در دفاع از کاخ ̎لرد آرتور̎ به مردان او کمک کند.
ـ فانتزی ریمی همیشه فانتزی خاص و فراتر از قراردادهای رایج بوده است. سپاه تاریکی در واقع سومین قسمت از مجموعهٔ مردهٔ شریر است. موفقترین کارهای کارنامهٔ ریمی که به راحتی مرز میان قواعد وحشت و قواعد کمدی را به هم میریزند و چیزی میان این دو خلق میکنند که در واقع هیچ کدام هم نیست. این بازی در قسمت اول (۱۹۸۳) بیشتر از دو قسمت دیگر جواب داده؛ قسمت دوم (۱۹۸۷) که به دلیل شباهت به یک بازسازی از قسمت اول، چندان نمیتواند متفاوت از نسخهٔ اول باشد ولی، در سپاه تاریکی این مرز بیشتر به سمت کمدی متمایل شده است. حضور شخصیت اصلی در عصر ̎ آرتور شاه ̎، نوع جلوههای ویژه خاص فیلم (کار ویلیام مسا) که عامدانه به نقاشی متحرک بیشتر نزدیک است تا واقعیت و البته بازی با کلیشهها و نشانههای آثار کلاسیک ـ مثل اسکلتهای شمشیر به دست که مستقیماً از فیلمهای فانتزی کلاسیک دهههای ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میآیند، از جمله شاخصههای این فیلم ریمی هستند.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی بابک زنجانی مجلس دولت سیزدهم قوه قضائیه خلیج فارس دولت لایحه بودجه 1403 شورای نگهبان حجاب مجلس یازدهم
تهران هواشناسی قوه قضاییه سیل آموزش و پرورش شهرداری تهران فضای مجازی سلامت پلیس شورای شهر تهران سازمان هواشناسی قتل
خودرو سایپا قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو کارگران ایران خودرو دلار بازار خودرو چین بانک مرکزی مالیات
تلویزیون سریال سینمای ایران سینما موسیقی دفاع مقدس رسانه تئاتر فیلم زنان رسانه ملی بازیگر
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان نتانیاهو ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان تراکتور باشگاه استقلال تیم ملی فوتسال ایران لیگ برتر فوتسال بازی باشگاه پرسپولیس وحید شمسایی
هوش مصنوعی اینستاگرام تسلا ناسا اپل فناوری تبلیغات ماه گوگل همراه اول آیفون بنیاد ملی نخبگان
داروخانه مسمومیت دیابت خواب کاهش وزن طول عمر سلامت روان بارداری هندوانه