سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
مجله ویستا
سینما در ایران
سینمای ایران از “دختر لر” شروع شد و تا به حال با با تمام فراز و نشیب هایی كه در سر راه داشته كماكان در حال پیمودن راه های ترقی است .
پیشرفت سینمای ایران را می شود در فیلم هایی چون آژانس شیشه ای / ارتفاع پست / قارچ سمی / كما / دوئل / خانه ای روی آب مشاهده كرد . اما پیشرفت سینمای ایران بیشتر بر روی بازیگران و بعضی فیلمنامه ها دیده می شود. ولی چرا ما هیچگاه از لحاظ جلوه های ویژه / گریم / وساخت اسطوره در سینما هیچ گاه به پای گشور های دیگر نمی رسیم ؟
البته پاسخ به این سوال ساده است : برای اینكه ا صولا جلوه های ویژه /گریم های آنچنانی و اسطوره سازی در فیلم هایی با ژانر ( اكشن و ترسناك و در بعضی مواقع كمدی ) انجام می گیرد . خوب در اینجا سوال دیگری پیش می آ ید : چرا سینمای ایران توانایی ساخت فیلم اكشن و ترسناك را ندارد ؟
اكشن ترین فیلم سینمای ایران را در فیلم های دفاع مقدس می بینیم یا بالا ترین صحنه اكشن در فیلم ها و سریال های ما دعوای فیزیكی ۲ نفر ( آنتاگونیست و پروتاگونیست ) و شلیك با یك اصلحه است . و یا ترسناك ترین فیلم های ما شب ۲۹ بود یا خوابگاه دختران . عده ای این نوع ژانر را در شان سینمای ایران نمی بینند و در حال حاضر به خاطر تبدیل شدن سینما به یك بیزنس و تجاری شدن سینما استفاده از این نوع ژانر ها یك اشتباه محسوب می شود و اصولا تهیه كنندگان و كارگردانان برای فروش بیشتر به جای اینكه به فیلم نامه توجه كنند چهره بازیگر را مد نظر قرار میدهند در صورتی كه فروش فیلم های اكشن / ترسناك / و كمدی به آشتی مردم با سینما كمك می كند .
همانطور كه دیدیم مارمولك به یك فروش میلیاردی دست پیدا كرد / دیالوگ های فیم دوئل سر زبان ها افتاده مثلا ( اینجا مقام مسئول كیه ؟ موقام نداره . مسؤل مونوم ) / و یا استقبال از فیلم خوابگاه دختران در حد مطلوب بوده است .
البته تبدیل سینما ایران به یك بیزنس به علت واگذاری این هنر به بخش ( خصوصی ) است . به علت عدم حمایت دولت از سینما تهیه كننده مجبور به تبلیغ محصول یا معرفی شركتی در فیلمش است تا بتواند مقداری از مبلغ تهیه فیلم را از راه این تبلیغات به دست آورد مگر آ نكه تهیه كننده توانایی متحمل شدن حزینه ها را داشته باشد . الآن مدتی است كه چهره بازیگران سینما را بر روی بیلبورد های تبلیغاتی مشاهده می كنیم و اسطوره های سینمایی ایران متاسفانه با بیلبورد های تبلیغاتی معرفی و ساخته می شوند .
در آخر باید گفت در حال حاضر آنقدر كه سینمای ایران نیاز به فیلمهایی با ژانر های جذاب ( اكشن / ترسناك /كمدی ) به درام خانوادگی نیازی ندارد . مدیر یکی از سینماهای شیراز که فیلم های اکشن نشان می دهد معتقد است: “درآمد ما با اینكه بعضی فیلمها برای بار ۱۰ یا ۱۲ اكران شده اند فروش بیشتری نسبت به فیلم های روز سینمای ایران داشتند من جمله فیلم افعی / یاس های وحشی / گروگان و ...“
آرمان بزرگ زاده
منبع : رنگین کمان
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سقوط بالگرد رئیسی سیدابراهیم رئیسی رئیسی شهادت ایران بالگرد حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم شهادت رئیسی شهادت سید ابراهیم رئیسی
تهران هواشناسی شهرداری تهران هلال احمر پلیس سردار رادان سیل قوه قضاییه آموزش و پرورش مشهد سیل مشهد بارش باران
پیام تسلیت یارانه یارانه نقدی بورس قیمت خودرو قیمت دلار خودرو دلار بازار خودرو قیمت طلا حقوق بازنشستگان بازنشستگان
شهید رئیسی تلویزیون لیلا حاتمی سینما هنرمندان شعر سینمای ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سریال زری خوشکام نمایشگاه کتاب رسانه ملی
قرآن تجهیزات پزشکی
رژیم صهیونیستی امیرعبداللهیان ترکیه روسیه چین ولادیمیر پوتین غزه اسرائیل فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال منچسترسیتی تراکتور بازی بارسلونا
تبلیغات سامسونگ هوش مصنوعی اپل موبایل ناسا اینترنت نمایشگاه ایران هلث هواپیما
سرطان رژیم غذایی خواب آلزایمر زیبایی استرس کاهش وزن طبیعت