دوشنبه, ۱۶ مهر, ۱۴۰۳ / 7 October, 2024
مجله ویستا

مدیریت زمان


مدیریت زمان
مدیریت زمان ابزاری برای استفاده بهتر از زمان در جهت دست یابی به اهداف می باشد و كلید آن، انضباط فردی است؛ یعنی این توانایی را داشته باشیم كه خود را مجبور به انجام كاری در یك زمان معی‍‍ّن نماییم، خواه مایل به انجام آن باشیم، خواه نباشیم.
ما معمولا برای انجام كارهایمان یا برنامه ریزی نداریم، یا آنقدر فشرده برنامه ریزی می كنیم كه دستیابی به اهدافمان طبق برنامه،‌ عملا غیر ممكن می شود.
مدیریت زمان می گوید: «كارهای خود را مثل كالباس برش دهید و به كارهای كوچك تقسیم كنید،‌ سپس یك تكه از كار را انتخاب كرده، بی درنگ آن را اجرا نمایید».
منبع : سینرژی