پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
دزد بچهها - IL LADRO DI BAMBINI
سال تولید : ۱۹۹۱
کشور تولیدکننده : ایتالیا و فرانسه
محصول : آنجلو ریتزولی
کارگردان : جانی آملیو
فیلمنامهنویس : ساندرو پترالیا، استفانو رولی و آملیو
فیلمبردار : تونینو ناردی و رناتو تافوری
آهنگساز(موسیقی متن) : فرانکو پیرسانتی
هنرپیشگان : انریکو لو ورسو، والنتینا اسکالیچی، جوزپه یراچیتانو، رناتو کارپنتییری، ویتالیا آندرهآ، للو سرائو و آنتونیو ویتوریوزو
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۴ دقیقه
ـ میلان، زنی را به خاطر سوء استفاده از دختر یازدهسالهاش، ̎رزتا ̎ (اسکالیچی) دستگیر میکنند و ̎رزتا ̎ همراه با برادر نه سالهاش ̎لوچانو̎ (یراچیتانو)، تحت مراقبت قرار میگیرند. ̎ آنتونیو̎ (لو ورسو)، ژاندارمی جوان، مأموریت مییابد تا بچهها را تا یتیمخانهای در شمال ایتالیا همراهی کند. یتیمخانه به خاطر کامل نبودن پرونده، از قبول بچهها سرباز میزند. به ̎ آنتونیو̎ توصیه میشود. بچهها را به مهد کودکی در سیسیل ببرد. بنابراین سه نفری، سفری سه روزه را آغاز میکنند. به تدریج بین ̎آنتونیو̎ و بچهها صمیمیتی به وجود میآید. آنان سر راه در خانهٔ خواهر ̎آنتونیو̎ (آندرهآ) میمانند و در مهمانی نخستین عشاء ربانی خواهرزادهٔ ̎ آنتونیو̎ شرکت میکنند. فضای گرم مهمانی با فضولی یکی از مهمانها و رودررو کردن ̎رزتا ̎ و مقایسهاش با عکسی که در یک روزنامهٔ زرد چاپ شده، به هم میریزد. آنان به طرف سیسیل راه میافتند و ̎ آنتونیو̎ قبل از تحویل بچهها روز خوشی را با آنان در ساحل میگذراند. در ایستگاه قطار، ̎ آنتیونیو̎ در کمال شگفتی در مییابد که مقامات دولتی به جای تشکر، مدعیاند که او بچهها را دزدیده و آیندهٔ حرفهایاش شدیداً به خطر افتاده است. و وقتی در نهایت با اتوموبیلی به طرف مهد کودک میراند، طلسم صمیمیت بین او و بچهها گسسته میشود.
ـ این فیلم نیز مثل دزدان دوچرخه (ویتوریودسیکا، ۱۹۴۸) یک افسانهٔ خودآگاهانه دربارهٔ نئورآلیسم است. آمیلو میگوید: ̎میخواستم از هر نوع روشنفکر بازی بپرهیزم و به یک سادگی روائی دست یابم. الگوئی که در ذهن داشتم دسیکا و سادگی خاصش بود. در فیلمهای او لحظاتی از حقیقت ناب وجود دارند.̎ فیلم در ایتالیا یک شاهکار نامیده شد و جوایز انبوهی را درو کرد، در رکن جایزهٔ ویژهٔ هیأت داوران را به دست آورد و نزد تماشاگران محبوبیت یافت. جذابیت بصری فیلم مدیون طراح صحنهاش، آندرهآ کریزانتی است که از ساختمانهای ناتمام و خرابههای بدمنظر، زیبائی خاصی را به دست داده است. سرگردانی آملیو بین برگزیدن یک نگاه اندیشمند و یا درگیر شدن در موضوع، از قدرت فیلم میکاهد. او میداند چطور اشک تماشاگران را در بیاورد اما اودیسهٔ او پایانبندی مشخصی ندارد و بنابراین نمیتواند به سطح نمادینی که در نظر داشته، برسد. (در پایان اصلی، دخترک نظامی را میکشد. این صحنهٔ خشونتآمیز به خواست تهیه کننده کنار گذاشته شد.)
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل آمریکا روز معلم رهبر انقلاب معلمان مجلس شورای اسلامی بابک زنجانی مجلس خلیج فارس دولت دولت سیزدهم
تهران فضای مجازی هواشناسی شهرداری تهران سیل پلیس قوه قضاییه آموزش و پرورش بارش باران سلامت سازمان هواشناسی دستگیری
خودرو قیمت خودرو بازار خودرو قیمت دلار دلار قیمت طلا سایپا ایران خودرو بانک مرکزی کارگران تورم حقوق بازنشستگان
مسعود اسکویی تلویزیون رضا عطاران سریال سینمای ایران سینما دفاع مقدس تئاتر فیلم
دانشگاه علوم پزشکی مکزیک
رژیم صهیونیستی غزه جنگ غزه فلسطین چین روسیه حماس نوار غزه ترکیه عربستان اوکراین نتانیاهو
پرسپولیس فوتبال استقلال سپاهان تراکتور باشگاه استقلال لیگ برتر ایران رئال مادرید بایرن مونیخ لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی اینستاگرام همراه اول شبکه های اجتماعی اپل ناسا وزیر ارتباطات تبلیغات گوگل پهپاد
کبد چرب کاهش وزن دیابت قهوه فشار خون داروخانه