سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
مجله ویستا
هایدگر و هستی و زمان
تاریخ نشر : ۸۵۰۲۱۶
تیراژ : ۲۲۰۰
تعداد صفحه : ۸۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۲۹-۱۲۵-۱
شماره کنگره : ۸۵۲۱۶۰۴۵
رده دیویی : ۱۱۱
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : رقعی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : ترجمه
مترجم : معصومبیگی - علیاکبر
نویسنده : ری - جاناتان
مباحث این کتاب شرحی است بر 'هستی و زمان' اثر 'هایدگر' (1927) که نویسنده میکوشد استدلالهای عمدهی این اثر را به زبان روشن توضیح دهد. گفتنی است هایدگر در 'هستی و زمان' از شگرد 'تحلیل وجودی' خود بهره میگیرد تا مقولات دوگانهای چون عینیت و ذهنیت، عقلانیت و عقلگریزی، و مطلقگریزی و نسبیتگرایی را مطرود سازد. در نظر او حقیقت، خود از بن تاریخی است. به تصریح نویسنده: 'استدلال سترگ هایدگر این بود که اگر مفهومهای ویژگی تاریخی و حقیقت علمی به روشنی اندیشیده شود، آنگاه همستیزی آشکار میان آنها از میان خواهد رفت، این که ویژگیهای فردی ما پیلههایی نیستند که ما آن را پشت سر خود وامیگذاریم تا به قلمرو والایی از حقیقت ارتقا یابیم، بلکه خاستگاه و تکیهگاه همهی شناختاند. با این همه، درسی دشوار از کار درآمد، زیرا در تعارض با بیواسطهترین برداشت ما از خودمان قرار گرفت. ـ یعنی در تعارض با دوشاخگی میان ذهن و جهان یا ذهنیت و عینیت که، افزون بر هستی که در آجرکاری بنای فلسفهی غرب تعبیه میشود، در بافت خودشناسیهای هر روزهمان نیز تنیده است. وظیفهی لازم تبیین و روشنسازی نه فقط استادی و هنروری فکری را لازم میآورد، بلکه نیازمند کار خود دگرگونسازی نیز هست'.
تیراژ : ۲۲۰۰
تعداد صفحه : ۸۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۲۹-۱۲۵-۱
شماره کنگره : ۸۵۲۱۶۰۴۵
رده دیویی : ۱۱۱
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : رقعی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : ترجمه
مترجم : معصومبیگی - علیاکبر
نویسنده : ری - جاناتان
مباحث این کتاب شرحی است بر 'هستی و زمان' اثر 'هایدگر' (1927) که نویسنده میکوشد استدلالهای عمدهی این اثر را به زبان روشن توضیح دهد. گفتنی است هایدگر در 'هستی و زمان' از شگرد 'تحلیل وجودی' خود بهره میگیرد تا مقولات دوگانهای چون عینیت و ذهنیت، عقلانیت و عقلگریزی، و مطلقگریزی و نسبیتگرایی را مطرود سازد. در نظر او حقیقت، خود از بن تاریخی است. به تصریح نویسنده: 'استدلال سترگ هایدگر این بود که اگر مفهومهای ویژگی تاریخی و حقیقت علمی به روشنی اندیشیده شود، آنگاه همستیزی آشکار میان آنها از میان خواهد رفت، این که ویژگیهای فردی ما پیلههایی نیستند که ما آن را پشت سر خود وامیگذاریم تا به قلمرو والایی از حقیقت ارتقا یابیم، بلکه خاستگاه و تکیهگاه همهی شناختاند. با این همه، درسی دشوار از کار درآمد، زیرا در تعارض با بیواسطهترین برداشت ما از خودمان قرار گرفت. ـ یعنی در تعارض با دوشاخگی میان ذهن و جهان یا ذهنیت و عینیت که، افزون بر هستی که در آجرکاری بنای فلسفهی غرب تعبیه میشود، در بافت خودشناسیهای هر روزهمان نیز تنیده است. وظیفهی لازم تبیین و روشنسازی نه فقط استادی و هنروری فکری را لازم میآورد، بلکه نیازمند کار خود دگرگونسازی نیز هست'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور رئیسی سقوط بالگرد رئیسی ایران شهادت بالگرد تبریز حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم شهادت رئیسی
تهران کنکور هواشناسی شهرداری تهران شورای شهر تهران تعطیلی مدارس هلال احمر قوه قضاییه پلیس سیل بارش باران آموزش و پرورش
قیمت خودرو قیمت دلار قیمت طلا یارانه بورس خودرو دلار بازار خودرو سایپا حقوق بازنشستگان ایران خودرو بازنشستگان
شهادت رئیس جمهور داریوش ارجمند پیام تسلیت تلویزیون لیلا حاتمی سینمای ایران آیت الله سید ابراهیم رئیسی سینما شعر زری خوشکام رسانه ملی نمایشگاه کتاب
کنکور ۱۴۰۳ دانش بنیان دانشگاه پیام نور تلسکوپ فضایی هابل
رژیم صهیونیستی اسرائیل ترکیه امیرعبداللهیان روسیه غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه چین حماس اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر باشگاه پرسپولیس لیورپول لیگ برتر ایران لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال بازی رئال مادرید منچسترسیتی
هوش مصنوعی مایکروسافت تبلیغات گوگل سامسونگ موبایل اپل اینترنت آیفون فناوری
رژیم غذایی آلزایمر طول عمر سلامت روان کاهش وزن افسردگی مغز انسان