پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
ضیافت عروسی - THE WEDDING BANQUET
سال تولید : ۱۹۹۳
کشور تولیدکننده : تایوان
محصول : تد هوپ، جیمز شیموس و آنگ لی
کارگردان : لی
فیلمنامهنویس : نیل پنگ، شیموس و لی
فیلمبردار : جونگ لین
آهنگساز(موسیقی متن) : میدر
هنرپیشگان : وینستن چائو، مای چین، میچل لیختناشتاین، سیهونگ لونگ، پل چن، مایکل گاستن، جفری هوارد و پین تین
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۱ دقیقه
ـ ̎گائو وای تونگ̎ (چائو)، یک مدیر معاملات املاکی همجنس دوست تبعهٔ امریکاست که همراه ̎سایمن̎ (لیختناشتاین)، دوست فیزیوتراپیستش در خانهای بزرگ زندگی میکنند. ̎وای تونگ̎ از سوی پدر و مادر مسنش تحت فشار است که هرچه زودتر ازدواج کند. به توصیهٔ ̎سایمن̎، ̎وای تونگ̎ به ̎وای وای̎ (چین) ـ دانشجوی هنر اهل شانگهای که به دنبال کارت سبز است ـ پیشنهاد یک ازدواج مصلحتی را میدهد. اما وقتی ̎وای تونگ̎ خبردار میشود که پدر و مادرش خیال دارند در مراسم عروسی شرکت کنند، وحشت میکند. ̎سایمن̎ قبول میکند که نقش صاحبخانهٔ ̎وای تونگ̎ را بازی کند و به اتاق جداگانهای در زیرزمین ـ که قرار بوده در اختیار ̎وای وای̎ بگذارند ـ اسبابکشی میکند. از طرف دیگر آقا و خانم ̎ گائو̎ از مراسمی که ̎وای تونگ̎ در شهرداری تدارک دیده، بدشان میآید. اما ملاقات اتفاقی ̎اولد چن̎ صاحب رستوران (تین) همه چیز را تغییر میدهد: یک ضیافت عروسی رسمی تدارک دیده میشود. پس از مدت کوتاهی، در حالیکه ̎سایمن̎ در زیرزمین ماندگار شده و ̎ آقا و خانم گائو̎ هم هنوز مهمان ̎وای تونگاند̎، ̎وای وای̎ اعلام میکند که بچهدار است. همان شب ̎ آقای گائو̎ سکتهٔ خفیفی میکند و در بیمارستان بستری میشود. در بیمارستان ̎وای تونگ̎ واقعیت را به مادرش میگوید و مادرش هم قول میدهد تا حرفی در این زمینه به پدرش نزند. آنان تصمیم میگیرند که به هر حال بچه را نگه دارند. ̎وای تونگ̎ که پدر و مادرش را تا فرودگاه بدرقه کرده، آلبوم عکسهای عروسی را به آنان هدیه میکند و در حالیکه ̎سایمن̎ و ̎وای وای̎ کنارش ایستادهاند، به پدر و مادرش نگاه میکند که شهر را ترک میکنند.
ـ نخستین تلاشهای لی برای فرار از قواعد بازی سینمای زادگاه. در واقع این بخش فیلمی است که لی به طور گسترده از عوامل غیر بومی در موارد فنی بهره میبرد و فیلم را همراه آنان مینویسد و تهیه میکند. در واقع او با این کار این اجازه را به خودش میدهد که تابلوهای اطرافش را به راحتی زیر پا بگذارد و با موضوعی شوخی کند که در جامعهٔ بسته آن سالهای تایوان به نوعی خط قرمز به شمار میآمد. ضیافت عروسی پر از شوخیهای جذاب و بامزه از مردمی است که کمتر اینگونه بیپرده با آنان مواجه شدهایم. لی پس از این فیلم بخور بنوش مزد زن (۱۹۹۴) را میسازد و پس از آن جلای وطن میکند. این راه آشنای چند سینماگر مطرح آسیائی دیگر هم هست. فیلمسازانی مقل میرا ناییر و شکهار کاپور که اول از روی خط قرمزهای وطن گذشتند و بعد دورتر از کشور خودشان، فیلمسازی در مقیاس بینالمللی را تجربه کردند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل آمریکا روز معلم رهبر انقلاب معلمان مجلس شورای اسلامی بابک زنجانی مجلس خلیج فارس دولت دولت سیزدهم
زلزله تهران فضای مجازی شهرداری تهران سیل پلیس قوه قضاییه آموزش و پرورش بارش باران سلامت دستگیری وزارت بهداشت
قیمت خودرو خودرو بازار خودرو قیمت دلار قیمت طلا دلار بانک مرکزی سایپا ایران خودرو کارگران روز کارگر حقوق بازنشستگان
مسعود اسکویی تلویزیون رضا عطاران سریال سینمای ایران سینما فیلم دفاع مقدس رسانه ملی
دانشگاه علوم پزشکی انتخاب رشته مکزیک
رژیم صهیونیستی غزه جنگ غزه فلسطین چین روسیه حماس نوار غزه ترکیه عربستان یمن اوکراین
پرسپولیس فوتبال سپاهان استقلال تراکتور باشگاه استقلال لیگ برتر ایران رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ لیگ برتر باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی همراه اول شبکه های اجتماعی دبی اینستاگرام تبلیغات اپل گوگل وزیر ارتباطات ناسا
خواب فشار خون کبد چرب کاهش وزن دیابت ویتامین قهوه داروخانه