شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا
همیشه موتسارت - FOREVER MOZART
سال تولید : ۱۹۹۶
کشور تولیدکننده : فرانسه و سوئیس
محصول : آلن سارد
کارگردان : ژان لوک گدار
فیلمنامهنویس : ژان لوک گدار
فیلمبردار : کریستوف پولاک، ژان پییر فدریزی و کاتل دیان
هنرپیشگان : مادلین آسا، گالیا لاکروا، برانژر آلو، ویکی مسیکا، فردریک پیرو، هاری کِلوِن و میشل فرانسینی
نوع فیلم : رنگی، ۸۴ دقیقه
فیلمی تهیه و تدارک دیده میشود ولی مشکل پیدا کردن بازیگر مناسب، فیلمبرداری آن را به تعویق میاندازد. کارگردان (مسیکا) به درخواست برادرزادهاش، به تولید نمایشی از ̎آلفرد دو موسه̎ ـ که قرار است در سارایوو روی صحنه برود ـ کمک میکند. سپس در حالیکه بازیگران نمایش درگیر جنگی میشوند که سارایوو را نیز در بر میگیرد، بیخبر ناپدید میشود. کارگردان سعی میکند فیلمی که از ابتدا خیال ساختن آن را داشته کامل کند، ولی وقتی حتی موفق نمیشود از زبان بازیگر زن، یک جملهٔ درست بیرون بکشد، سرخورده میشود. در نهایت کارگردان را میبینینم که به نخستین نتهای کنسرتوئی از ̎موتسارت̎ گوش میدهد که توسط مرد جوانی نواخته میشود...
● گدار همچنان، در شصت و شش سالگی، به طرح سئوالاتی دربارهٔ سینما و زندگی میپردازد. و همپنان به نظر میآید که بیشتر علاقهمند به گفتوگو با خودش است تا تماشاگر. همیشه موتسارت فیلم پیچیده و غیرقابل فهمی مینماید که شامل چهار ̎پرده̎ میشود، یا چهار صحنهٔ گسترش یافته، یا چهار فیلم کوتاه، یا ... که به سختی میتوان آنها را به یکدیگر ربط داد و درگیرشان شد. بله، اینجا برای طرفداران قدیمی گدار (پس از تقریباً چهل سال کار فیلمسازی) هیچ چیز جالبی مشاهده نمیشود و مثلاً هیچ اثری از سرزندگی از نفس افتاده (۱۹۶۰) نمیتوان سراغ گرفت. او حالا هنرمندی است که نمیتواند (یا نمیخواهد) با تماشاگر ارتباط برقرار کند.
کشور تولیدکننده : فرانسه و سوئیس
محصول : آلن سارد
کارگردان : ژان لوک گدار
فیلمنامهنویس : ژان لوک گدار
فیلمبردار : کریستوف پولاک، ژان پییر فدریزی و کاتل دیان
هنرپیشگان : مادلین آسا، گالیا لاکروا، برانژر آلو، ویکی مسیکا، فردریک پیرو، هاری کِلوِن و میشل فرانسینی
نوع فیلم : رنگی، ۸۴ دقیقه
فیلمی تهیه و تدارک دیده میشود ولی مشکل پیدا کردن بازیگر مناسب، فیلمبرداری آن را به تعویق میاندازد. کارگردان (مسیکا) به درخواست برادرزادهاش، به تولید نمایشی از ̎آلفرد دو موسه̎ ـ که قرار است در سارایوو روی صحنه برود ـ کمک میکند. سپس در حالیکه بازیگران نمایش درگیر جنگی میشوند که سارایوو را نیز در بر میگیرد، بیخبر ناپدید میشود. کارگردان سعی میکند فیلمی که از ابتدا خیال ساختن آن را داشته کامل کند، ولی وقتی حتی موفق نمیشود از زبان بازیگر زن، یک جملهٔ درست بیرون بکشد، سرخورده میشود. در نهایت کارگردان را میبینینم که به نخستین نتهای کنسرتوئی از ̎موتسارت̎ گوش میدهد که توسط مرد جوانی نواخته میشود...
● گدار همچنان، در شصت و شش سالگی، به طرح سئوالاتی دربارهٔ سینما و زندگی میپردازد. و همپنان به نظر میآید که بیشتر علاقهمند به گفتوگو با خودش است تا تماشاگر. همیشه موتسارت فیلم پیچیده و غیرقابل فهمی مینماید که شامل چهار ̎پرده̎ میشود، یا چهار صحنهٔ گسترش یافته، یا چهار فیلم کوتاه، یا ... که به سختی میتوان آنها را به یکدیگر ربط داد و درگیرشان شد. بله، اینجا برای طرفداران قدیمی گدار (پس از تقریباً چهل سال کار فیلمسازی) هیچ چیز جالبی مشاهده نمیشود و مثلاً هیچ اثری از سرزندگی از نفس افتاده (۱۹۶۰) نمیتوان سراغ گرفت. او حالا هنرمندی است که نمیتواند (یا نمیخواهد) با تماشاگر ارتباط برقرار کند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دولت امیرعبداللهیان حسین امیرعبداللهیان سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان انتخابات دولت سیزدهم حسن روحانی حجاب مجلس افغانستان
سیل ایران هواشناسی تهران شهرداری تهران سازمان هواشناسی باران آتش سوزی یسنا فضای مجازی هلال احمر قوه قضاییه
خودرو قیمت خودرو قیمت دلار مسکن بانک مرکزی دلار قیمت طلا تورم ارز بازار خودرو حقوق بازنشستگان ایران خودرو
صدا و سیما دفاع مقدس مسعود اسکویی مهران غفوریان بی بی سی موسیقی تلویزیون صداوسیما ساواک سریال سینمای ایران تبلیغات
رژیم صهیونیستی جنگ غزه فلسطین اسرائیل حماس روسیه آمریکا ترکیه اوکراین نوار غزه انگلیس ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان لیگ برتر جواد نکونام باشگاه استقلال علی خطیر رئال مادرید بازی باشگاه پرسپولیس تراکتور
هوش مصنوعی اینستاگرام آیفون دیابت اپل عکاسی ناسا موبایل گوگل تلفن همراه
استرس کبد چرب فشار خون گرما