جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا

آموزش کودکان اسکاتلندی


در سال ۲۰۰۳ دولت اسكاتلند مبلغ سه میلیون پــوند برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس پیش دبستانی اختصاص داد، این در حالی بود كه كارشناسان از موفقیت برنامه بر اساس یافته های پژوهشی خود مطمئن نبودند. بر این اساس، طرفداران طرح بر این نكته تاكید می ورزیدند فناوری اطلاعات و ارتباطات فقط به رایانه یا موارد مربوط به آن محدود نمی شود و حیطه وسیعی را در بـــر می گیرد. استــــــدلال آنان این بود كه كودكان می تــوانند با فراگیری استفاده صحیح از سیستم های دیجیتالی، ‌دوربینهای ویدیویی وتجهیزات صوتی و تصویری، اینترنت، تلفن و پست الكترونیك چیزهای زیادی را بیاموزند.
مهمترین مشكل در ابتدای كار، دسترسی به مربیانی بود كه از مهارت كافی در این زمینه برخوردار باشند. برای حل این مشكل، گروهی از كارشناسان خبره به صورت متمر هدایت مربیان و برنامه ها را بر عهده گرفتند. هم اكنون، كارشناسان مزبور علاوه بر هدایت برنامه ها و مربیان در تعیین محتوای برنامه ها ی آموزشی نقش اساسی ایفا می كنند.
منبع : ماهنامه تدبیر