جمعه, ۲۰ مهر, ۱۴۰۳ / 11 October, 2024
مجله ویستا

پنج روش رایگان برای افزایش ترافیک وب‌سایت و وبلاگهای شما!!


پنج روش رایگان برای افزایش ترافیک وب‌سایت و وبلاگهای شما!!
وقتی برای اولین بار وارد دنیای بازاریابی اینترنتی شدم، فکر کردم می‌توانم وب‌سایت تازه تأسیسم را به تعداد کمی موتور جستجو معرفی کرده، سپس منتظر هجوم مراجعین بمانم. منتظر معجزه‌ای بودم تا افراد را وادار کند به وب‌سایت من مراجعه کرده، کالا بخرند و دوباره باز گردند.
اما، چه خیال باطلی! ... تازه فهمیدم این کار به زمان بیشتری نیاز دارد. از آن زمان به بعد به کارآیی عجیب وغریب و خارق العاده بازاریابی اینترنتی پی برده‌ام.در این جا پنج روش رایگان افزایش ترافیک وب سایت را برای شما بازگو می‌کنم.مطمئن باشید تمام ‌این‌ روش ها کاملا رایگان بوده،با صرف کمی وقت به سودمند‌بودن آنها پی می‌برید.
۱) نوشتن مقالات
نوشتن وانتشار مقاله با موضوع مرتبط با سایت شما دست کم دو فایده‌ی اساسی دارد:
- افرادی که مجذوب این مقاله شده‌اند، آن را خوانده، برای جستجوی مطالب بیشتر،روی URL شما کلیک می‌کنند.به این ترتیب یک مراجع هدف دار دارید.از این جهت از کلمه‌ی جهت دار استفاده می‌کنم که این خواننده می‌خواهد، مطالب بیشتری در مورد موضوع مقاله‌ی قبلی پیدا کند.
- با هر بار انتشار این مقاله ،لینک‌های شما نیز منتشر می‌شود.همراه بودن لیست لینک‌ها و URLبا مقالات ، تعداد لینک‌های برگشتی سایت شمارا زیاد کرده، به نوبه‌ی خود رتبه‌ی شما را در موتور جستجوی مربوطه افزایش می‌دهد.
۲) شبکه‌ی تالار گفتگو
تالارهای گفتگوی فراوانی درباره‌ی هر موضوعی که فکرش را بکنید، به شکل برخط(OnLine) وجود دارد. دربیشتر اعلان‌های گفتگو، پوسترهایی برای ضمیمه کردن امضا و همین طور اطلاعات دیگر مانند نام، URL و حتی گاهی تبلیغات، در نظر گرفته شده‌است. با مراجعه‌ی منظم به این تالارهای گفتگو، شرکت در بحث‌ها، مطرح‌کردن پرسش و پاسخ به پرسش‌ها، می‌توانید ضمن ایجاد رابطه‌ی توأم با اعتماد با سایر اعضا ، به طور رایگان به تبلیغ سایت خود بپردازید. فقط سعی کنید برای تالارهای گفتگو مفید بوده، به قوانین آن احترام گذاشته، هیچ‌گاه هرزنامه نفرستید.
۳) لینک‌های دوطرفه
این لینک‌ها دو فایده برای شما دارد:
اول این که با تبادل هرچه بیشتر لینک‌ها‌ ، احتمال این که افراد، لینک شما را در سایت‌های دیگر دیده و به سایت شما مراجعه کنند، بیش‌تر می‌شود.
نکته‌ی دیگر این‌که، موقعیت شما در موتورهای جستجو به کل تغییر می‌کند به طور خلاصه لینک‌های بیش‌تر از سایت‌های دیگر، مساوی است با رتبه‌ی بالاتر در موتورهای جستجو.
▪ "باید" و"نباید" را در مورد تبادل لینک
در این جا چند "باید" و"نباید" را در مورد تبادل لینک ذکر می‌کنم:
- لینک خودرا به سایت‌هایی بفرستید که مورد علاقه‌ی مراجعین شما هستند.
- به صفحاتی با هزاران لینک،که دایرکتوری‌های لینک نامنظمی دارند، لینک نفرستید.چون نه برای ایجاد ترافیک سایت سودمند است ونه برای رتبه‌ی شما در موتورهای جستجو.
- با سایت‌هایی لینک، مبادله کنیدکه در صفحه‌ی اصلی شان، دایرکتوری لینک به طور صریح ذکر شده باشد.
- از صفحات، با لینک‌های‌انبوه یاFFA استفاده نکنید.احتمال بالا بردن ترافیک سایت، از این طریق، بعیدبه نظر‌ می‌رسدو حتی ممکن است موتورهای جستجو شما را جریمه کنند.
- از دایرکتوری‌های لینک، برای پیداکردن شرکای مناسب تبادل لینک، استفاده کنید.سایتhttp:/www.homebiz-direct.com-Link-Exchange-Resources.html سایت مناسبی برای جستجوی دایرکتوری‌های مشهور تبادل لینک است.
همواره کارهای‌تان را طبق اصولی مشخص انجام دهید.می‌توانیداز نرم افزارهای تبادل لینک یا صفحه‌ی گسترده برای پی‌گیری لینک‌های درخواستی و حفظ جزییات ارتباط با سایر سایت‌ها استفاده کنید.
۴) امضای ایمیل
این روشی بسیار ساده ، اما تقریبا فراموش شده برای افزایش مراجعین به سایت است.ما تقریبا هرروز، ایمیل‌های زیادی می‌فرستیم، اما اغلب فقط اسم خودرا در آن نوشته،گاه حتی چیزی نمی‌نویسیم. چرا ایمیل‌های‌تان را با امضایی حاوی اسم و مطالب اندکی درباره‌ی وب سایت‌تان به همراه URL تمام نمی‌کنید؟
باورکنید بدون زیاده روی می‌توان در چهار خط، تمام مطالب لازم را بـیان کرد. حتماً از افزایش خارق العاده‌ی مراجعین به سایت، پس از این کار، متعجب خواهید شد. باورش سخت است، اما کنجکاوی، دریافت کنندگان ایمیل‌ها را وادار می‌کند روی لینک شما کلیک کنند.
۵) تبادل ترافیک
این روش ازآسان‌ترین راه‌های جذب مخاطب به سایت است. مثلاً، می‌توانید مزیت‌های رایگان برای وب گردی تعیین کنید.
نقطه‌ی ضعف این روش این است که افرادی که از طریق مبادله‌ی ترافیک به سایت شما مراجعه می‌کنند، به اندازه مراجعین از روش‌های قبلی هدف‌مند نیستند، زیرا این افراد به یک دلیل در این تبادل ترافیک شرکت می‌‌کنند و آن به دست آوردن اعتبار بیش‌تر در کم‌ترین زمان ممکن است. اکنون زمان آن فرا رسیده که شما وارد عمل شوید، چگونه می‌توانید فردی را که فقط بیست ثانیه یا کم‌تر در صفحه‌ی وب شما توقف می‌کند، تحت تأثیر قرار دهید.
- مخاطبین خود را بشناسید. زمانی را به مبادله‌ی تبلیغات اختصاص داده، در عین حال به نوع صفحات وبی که تبلیغ می‌کنید، توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما به شکلی هدف‌مند، افراد را جذب می‌کند.
- سعی کنید، تبلیغاتی تنظیم کنید که خواندن آنها حداکثر چند ثانیه وقت بگیرد. تهیه‌ی تبلیغات طولانی وقت‌گیر، هنر چندانی نمی‌خواهد. مطمئن باشید افراد از خواندن آنها خسته شده، بدون توجه به مطالب، روی دکمه‌ی "Next" کلیک می‌کنند.
به طور منظم، زمانی را به مطالعه این پنج روش مولد ترافیک، اختصاص دهید. خواهید دید در یک چشم به هم زدن سایت‌ شما در مسیر پیشرفتی هدفمند گام برمی‌دارد.
منبع : نویسنده : محمود بشاش
http://yazdit.mihanblog.com/More-۵۳۵.ASPX