چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا
تعقیب - THE CHASE
سال تولید : ۱۹۹۴
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : براد وایمن و کاسیان الوز
کارگردان : آدام ریفکین
فیلمنامهنویس : آدام ریفکین
فیلمبردار : آلن جونز
آهنگساز(موسیقی متن) : ریچارد گیبز
هنرپیشگان : چارلی شین، کریستی سوانسن، هنری رالینز، جاش موستل، وین گریس، راکی کارول، مایلز دوگال و ری وایز
نوع فیلم : رنگی، ۹۴ دقیقه
ـ مرد جوانی به نام ̎جک هاموند̎ (شین) در یک تعمیرگاه، دختری جوان را به گروگان میگیرد و با او از محل فرار میکند. افسر پلیس، ̎دابز̎ (رالینز) و ̎فیگوس̎ (موستل) که با یک گروه تصویربرداری در همان حوالیاند، با درخواست کمک پلیس به راه میافتند. ̎هاموند̎ خیلی زود در مییابد که دختر، ̎ناتالی ووس̎ (سوانسن)، دختر مرد بانفوذ، پولدار و سیاستمدار ایالت، ̎دالتن ووس̎ (وایز) است. ̎دالتن̎ دستگاه پلیس را تهدید و آنان را وادار به خشونت میکند. حالا نیروی عظیمی از پلیس، دهها اتوموبیل، سیل خبرنگاران و تلویزیونهای محلی از زمین و هوا به دنبال آن دو در حرکتند. ̎هاموند̎ طی راه داستان بیگناهیاش را از قتلی که به اتهام آن به زندان افتاده برای ̎ناتالی̎ تعریف میکند و میکوشد از داخل اتوموبیل با وکیلش تماس بگیرد. ̎ناتالی̎ نیز با پدرش حرف میزند. در طی مسیر ̎ناتالی̎ کمکم به ̎جک̎ علاقمند میشود. در مرز راه بسته است. ̎جک̎ از ̎ناتالی̎ میخواهد که برای نجات خودش و او تظاهر به تیراندازی و کشتن او کند. اما سرانجام پلیسها او را دستگیر میکنند. با این همه ̎ناتالی̎ یکی از افراد گروه فیلمبرداری را به گروگان میگیرد، ̎جک̎ را نجات میدهد، سوار هلیکوپتر میشوند و خلبان را وادار به پرواز میکنند.
ـ مختصر جذابیت تعقیب در این است که حرفهای انتقادی اجتماعیاش را دربارهٔ فساد جامعه و فقدان عدالت اجتماعی و پلیس و هیأت حاکمه و ... از همین حرفهای سینمای مثلاً افشاگر هالیوود را در آمیخته با همان کلیشههای این نوع سینما: فیلم جادهای، تعقیب و گریز، هزاران پلیس به دنبال یک اتوموبیل، موسیقی راک روز، شخصیت شکستخوردهٔ عصبانی غیرمتعارف، دختر پولداری که ناگهان چشمش به حقایق باز میشود، جادهٔ بسته و پایان ضد سیستم و ... بقیهٔ تمهیدات آشنا. گناه از فیلمساز جوان نیست (که مثل همهٔ جوانهای این نسل اخیر نمیخواهد بداند) که سام پکینپا قبلتر قافله (۱۹۷۸) را و یا استیون اسپیلبرگ، دوئل (۱۹۷۱) یا حتی شوگرلند اکسپرس (۱۹۷۴) را ـ و از همه نزدیکتر به نوع و سازندهٔ اغلب این کلیشهها ـ ریچارد سارافیان، نقطهٔ ناپدید شدن (۱۹۷۱) را ساخته است که این آخری سالهای سال فیلم محبوب ̎ضد سیستم̎ یکی دو نسل در سراسر جهان بود.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی بابک زنجانی مجلس چین دولت سیزدهم خلیج فارس دولت لایحه بودجه 1403 شورای نگهبان حجاب مجلس یازدهم
روز معلم تهران سیل قوه قضاییه آموزش و پرورش شهرداری تهران فضای مجازی پلیس سلامت دستگیری شورای شهر تهران سازمان هواشناسی
بانک مرکزی خودرو دلار قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو ایران خودرو سایپا بازار خودرو مالیات تورم ارز
تلویزیون سریال سعید آقاخانی سینمای ایران سینما نون خ موسیقی تئاتر دفاع مقدس فیلم کتاب رسانه ملی
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان ترکیه افغانستان
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید سپاهان تراکتور بایرن مونیخ باشگاه استقلال لیگ برتر فوتسال تیم ملی فوتسال ایران بازی
هوش مصنوعی اینستاگرام ناسا تبلیغات تسلا اپل فناوری گوگل همراه اول آیفون ماه
داروخانه کاهش وزن خواب مسمومیت دیابت طول عمر سلامت روان بارداری آلزایمر