جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا


هالیوود جایگاه امن یهودیت صهیونی


هالیوود جایگاه امن یهودیت صهیونی
یهودیان ابتدا سالن‌های سینما را در اختیار گرفتند. آنها به سرعت سالن‌های سینما را گسترش دادند و سپس به تولید فیلم هم پراختند. آنها در فیلم« ملكه الیزابت» از بازیگر مشهور تئاتر سارا برنار (كه یهودی بود) استفاده كردند تا آمریكائیان سنتی را جذب كنند. بالاخره با تلاش یهودیان انحصار فیلم سازی كه متعلق به ادیسون و ساحل شرقی بود، لغو شد و یهودیان عازم ساحل غربی شدند تا« هالیوود» را بنیان گذارند.
هنگامی كه اروپاییان استعمار گر و جاه طلب به وجود منابع سرشارسرزمینی و آب و هوایی و ثروت زیاد قاره آمریكا (مخصوصاً طلا) پی بردند، مهاجرت غاصبانه و برتری طلبانه آنها به سوی این قارهٔ ثروتمند آغاز شد. استخراج منابع سرشار و بكر این سرزمین نیاز به نیروی انسانی زیادی داشت ؛ لذا تجارت سوداگرانه مردمان مظلوم و ستمدیده آفریقا( برده داری در عصر مدرنیسم ) به آمریكا توسط پول پرستان سفید پوست رونق خاصی گرفت و چندین ده میلیون سیاه پوست از خانه وكاشانه خود دزدیده شده و به آمریكا برده شدند وبرای همیشه به دوراز وطن خویش با زور اسلحه اربابان خود برتربین درآمریكا ماندگار شدند.
چند میلیون نفر از آنها از شدت بد رفتاری و گرسنگی در بین راه مظلومانه جان باختند و بقیه به عنوان انسانهای درجه دو كه به اندازه حیوانات اربابان خویش هم ارزش نداشتند به زندگی نكبت بار در آمریكا تن دادند . اروپاییان طماع زیادی هم به این قاره غصب شده جدید سرازیر شدند . در این میان سرمایه‌داران یهودی مستقر در آمریكا مانند: «یاكوب شیف» و «آگوست بلمونت» و غیره كه نبض سیاست و اقتصاد در دستشان بود، دریافتند كه تعداد اندك یهودیان، متناسب با قدرت عظیم مالی و سیاسی آنها نیست.
اما در دیگر گوشهٔ جهان، یعنی روسیه و اروپای شرقی، جمعیت انبوهی از یهودیان زندگی می‌كردند كه تعدادشان در پایان سده نوزدهم حدود پنج میلیون نفر بود. از سوی دیگر، دولت روسیه مباشری املاك كشاورزی و فروش مشروبات الكلی ـ كه از حرفه‌های سنتی یهودیان بود ـ را برای یهودیان ممنوع كرده بود و یهودیان برای رسیدن به ثروت‌های كلان و پیشرفت به بن‌بست رسیده بودند. زر سالاران یهودی آمریكا نیاز داشتند تا از این نیروی بالقوهٔ یهودی، برای نفوذ در همهٔ شئون آمریكا استفاده نمایند. حملاتی كه از سال ۱۸۸۱ تا ۱۹۲۱ به یهودیان روسیه شد و به پوگروم‌ها شهرت یافت و عاملین آن هم تا كنون شناخته نشده‌اند( برخی از اندیشمندان و تاریخ نویسان این حملات و قضایایی مشابه آن را درسرزمینهای دیگر از جانب خود زرسالاران یهودی می دانند كه حتی حاضرند هم كیشان مستضعف خویش را هم برای رسیدن به مال و منال دنیا به سلاخی بكشند ) ، باعث مظلومیت نمایی یهودیان شد و زمینهٔ حضوربیشتر آنها را در سرزمین آمریكا فراهم ساخت.
مهاجرت یهودیان به آمریكا با حمایت سرمایه‌داران یهود آغاز شد و مهمترین حرفه‌های سنتی یهودیان نیز به آمریكا منتقل شد كه شامل ایجاد شبكه گسترده تجارت مشروبات الكلیوعتیقه جات و مواد مخدر ، فحشا، قمار ، بانك داری ربوی وتبهكاری سازمان یافته بود. در میان نخستین نسل مهاجرین یهودی كه توسط لرد روچیلد و بارون هریش ( سرمایه داران یهودی) به آمریكا اعزام شدند، بنیانگذاران صنعت سینمای آمریكا و هالیوود قرار داشتند. مانند لویی مایر، برادران شنك، شموئل گلب فیش (كه بعداً نام خود را به ساموئل گلدوین تغییر داد) لویی زلنیك، برادران وارنر، سام اشپیگل، ال‌جانسون اسرائیل بالین (ایروینگ برلین) و غیره.
یهودیان ابتدا سالن‌های سینما را در اختیار گرفتند. آنها به سرعت سالن‌های سینما را گسترش دادند و سپس به تولید فیلم هم پراختند. آنها در فیلم« ملكه الیزابت» از بازیگر مشهور تئاتر سارا برنار (كه یهودی بود) استفاده كردند تا آمریكائیان سنتی را جذب كنند. بالاخره با تلاش یهودیان انحصار فیلم سازی كه متعلق به ادیسون و ساحل شرقی بود، لغو شد و یهودیان عازم ساحل غربی شدند تا« هالیوود» را بنیان گذارند.
استودیوهای ۶ گانه آمریكایی در دهه ۱۹۲۰، هالیوود را در حومه شهر لس‌آنجلس تشكیل دادند و تا حدود ۳۰ سال حاكم مطلق بودند. صاحبان این كمپانی‌ها، یهودی و از مهاجرین اروپای شرقی بودند. این عده شامل برادران وارنر (به ویژه جك وارنر)، ساموئل گلدن، لویی مایر، كارل لمله، ادولف زوكر، ویلیام فاكس می‌شدند كه استودیوهای برادران وارنر، متروگلدن مایر، یونیورسال، پارامونت، كلمبیا و فوكس قرن بیستم را تأسیس كردند. اولین استودیو توسط كارل لمله تأسیس شد كه نامش یونیورسال بود. آنها از هر چیزی برای موفقیت فیلم‌هایشان استفاده كردند همانند استفاده ابزاری از زنان، سیستم ستاره‌سازی، موضوعات غیراخلاقی، خشونت، اسطوره سازی، ترویج خرافات و جادو و…
تهیه كنندگان یهودی، حاكم مطلق بودند و كارگردانان و هنرمندان، تحت فرمان آنها. اما با نیاز به یك فرهنگ و جریان فراگیر برای رسوخ در قلب مردم عادی، اسطوره‌های رویایی را برای مردم ساختند و آنها را در تخیلات شیرین فرو بردند. یهودیان ضمن توجه به اختلافات طبقاتی، با بیان ارزشهای طبقه مرفه و متوسط برای كارگران و توجه به زنان، جوانان و خانواده و در مجموع ارائه دیدگاه‌های لیبرالی، توانستند در میان عوام مردم ، نفوذ كنند. (هرچند آنچه كه در آن فیلم‌ها مطرح می‌شد تصویری واقعی از آمریكا نبود و بیشتر تخیلاتی بود كه آرزوهای مردم عادی را شكل می‌داد)
۷۵ درصد آمریكائیان دست كم هفته‌ای یك بار به سینما می‌رفتند و سینماها مانند كلیساها اهمیت یافت. مردم احساس كردند مذهب جدیدی وارد زندگیشان شده است كه هنرپیشگان آن نقش الهه‌ها و بتها را داشتند و مراسم «اسكار» توسط «لویی مایر» مرد اول هالیوود و برای ایجاد شوری همگانی برپا شد…
یهودیان برای ادغام شدن با مردم و تحت پوشش قرار دادن آنان از هیچ تلاشی دریغ نكردند و استودیوها یهودیان را در فیلم‌هایشان طوری نشان دادند كه دلسوزی مردم برانگیخته شود. از سوی دیگر، رؤیای زندگی شیرین آمریكایی با فیلم‌های موزیكال كه اختراع استودیوها بود، به اوج خود رسید كه خود مروج ارزشهای لیبرالی بود. «آیروینگ برلین» یهودی با ساخت موسیقی فیلم و سرودهای ملی و میهنی امریكایی، از رییس جمهور آیزنهاور جایزه مخصوص گرفت.این گونه یهودیان ، با برنامه حساب شده ای خود را مشتاق فراموش كردن ریشه‌های خویش و ادغام در جامعه آمریكا نشان می دادند تا مردم به آنها بدبین نباشند. «لویی مایر» كه می‌گفت روز تولد واقعی‌اش را نمی‌داند، جشن تولد خود را در چهار ژوئیه (روز استقلال آمریكا) گرفت و خود را یك یانكی نمونه در چشم مردم معرفی كرد. قهرمان فیلم «یانكی دودل، دنی» نیز كه سمبل آمریكا بود درچهار ژوئیه متولد شده بود. فرزندان این یهودیان می‌گویند كه هیچ نشانه‌ای از یهودیت در خود نمی‌بینند. هنر پیشگان یهودی برای آن كه با نام‌های نامأنوسشان، مردم را از سینماها نرانند، نامشان را عوض كردند. به این ترتیب زنان بازیگر یهودی، سمبل زنان آمریكا شدند. استودیوهای فیلم‌سازی، برای یهودیان نیویورك كه سنتی بودند فیلم‌های مخصوص ساختند كه درست جهت عكس دیدگاه‌های لیبرالی هالیوود بود و هم چنین برای سیاهان و… و با این شرائط، تا حدود یك دهه، بالاترین درآمد دنیا متعلق به «لویی مایر» بود.
با روی كار آمدن نازیها در آلمان، سینماگران یهودی آمریكا با انتشار بیانیه‌ای تلاش داشتند تا آمریكا را وادار به اقدام علیه نازی‌ها كنند. اما سیاستمدار آمریكایی جوزف كندی (پدر جان. اف. كندی) در ملاقاتی مخفی با سران كمپانی‌ها، با این استدلال كه اگر آمریكا وارد جنگ شود مردم، یهودیان را مسؤول خواهند دانست، آنان را متقاعد به عقب‌نشینی كرد.
یهودیان، قهرمانانی اسطوره‌ای نظیر« سوپرمن »اختراع كردند كه در ظاهر روزنامه‌نگاری روشنفكر، اما در واقع قهرمانی است كه دولتها و نیروهای خبیث را با قدرت خویش سرِ جایشان می‌نشاند. و همچنین چارلی چاپلین یهودی فیلم «دیكتاتور بزرگ » را در هجوِ هیتلر ساخت و… سرانجام پس از ورود آمریكا به جنگ جهانی، هالیوود و دولت در یك اتحاد بی‌سابقه برای تبلیغات و رواج میهن‌پرستی شریك شدند. یهودیان اعتقاد داشتند همهٔ اختلافات نژادی در آمریكا باید كنار گذاشته شود تا نازی‌های ضد یهود شكست بخورند و به بركت شور جنگیِ ضد نازی، یهودیان هالیوود برای نخستین بار جرأت كردند مسأله یهودستیزی و ظلم به یهود را در سینما مطرح كنند، مانند فیلم «توافق آقایان» كه برنده اسكار بهترین سناریو شد…
كم كم غولهای هالیوود مثل لویی مایر از دور خارج شدند و رده‌های دیگری از یهودیان كنترل را به دست گرفتند.امروزه كمپانیهای « یونایتد آرتیس» و« كانون » آمریكا و« فالكون » انگلیس هم از آن صهیونیستهاست . آنها سعی می كنند با بلعیدن شركتهای كوچكتر سیطره خود را در كشورهای دیگر هم كاملتر كنند . اهداف مهم صهیونیستها از به دست گرفتن شركتهای سینمایی از این قرار است :
۱- بسط ارزشهای مادی گرایانه كه امروزه در ارزشهای آمریكایی متبلور است و شامل انحرافات جنسی ، خشونت ، وهم انگاری و جادوگری ، علوم تجربی و پوزیتیویستی وشكاكیت می شود .
۲- جهانی كردن اسطوره ها و خرافات و دروغهای صهیونیستی – یهودی مثل افسانه فتح بی رحمانه و قساوت گونه فلسطین(!) توسط یوشع بن نون علیه السلام ، اسطوره های قوم برگزیده و سرزمین موعود و آوارگی و مظلومیت همیشگی یهودیان در طول تاریخ و ظهور منجی یهود( مسیح راستین! ) در آخرالزمان وبهشت زمینی یهودیان. فیلم« ده فرمان » در راستای تثبیت همین اسطوره هاست .صهیونیستها برای باوراندن دروغ های بزرگی چون شش میلیون كشته یهودی درجنگ جهانی دوم و دادرسی دادگاه نورمبرگ و فاشیسم ستیزی یهودیان . فیلمهایی چون « اردوگاه آشویتس » ، « فهرست شیند لر» ، « هولوكاست (اتاقهای گاز) » ، « شوآ» و « سلام آلمان » را دقیقا در همین راستا ساخته اند .
۳-جلو گیری از اعتراض و فشار افكار عمومی داخلی و جهانی به سیاستهای اشغال گرانه و توسعه طلبانه صهیونیستها و غربی ها در كشورهای مختلف خصوصا فلسطین اشغالی در عرصه سینما .
۴-بی تمدن و عقب مانده و تروریست جلوه دادن و تحقیردشمنان واقعی و خیالی خود خصوصا مسلمانان.
فیلم‌هایی چون « محاصره » و « دروغهای حقیقی » در همین راستاست .
۵- الگودهی و آموزش نسل جدیدكشورهای مختلف همان گونه كه خودمی پسندند . بسیاری ازفیلمهای قهرمان پرور غربی مانندفیلمهای«آرنولدشوارتزینگر »و« فرانكی» با همین هدف ساخته شده اند.
۶- كسب و تجارت سود آور گیشه ها به هر بهایی و به وجود آوردن مصرف كنندگان منفعل و تنبل .
۷-ترویج و تقویت روحیه درونی قوم بنی اسرائیل مثل تقویت زبان عبری و نمادهای توراتی چون شمعدان هفت شاخه،عقاب،خروس، شیر،شاخه زیتون ،تاج، ستونهای معبدسلیمان علیه السلام ، ستاره داوودی، عرقچین مخصوص یهودیان ،كلاه شاپو و كت و شلوار سیاه رنگ ، بلندگذاشتن موهای بنا گوش (كلاله) در مردان
۸-برتر جلوه دادن یهودیان و قوانین آنها درتمام عرصه ها و تحقیر دیگرادیان . فیلم « غریبه ای درمیان ما » تصویربسیارزیبایی از زندگی یهودیان در محله خودشان در نیویورك ارائه می دهد كه با رعایت دستورات شرعی دین یهود، مانند: جدایی زن و مرد حتی با پرده در اتوبوس و سر میز غذا و ادب بزرگتر را رعایت كردن و خصوصا ولایت پذیری بی چون و چرا از حاخامها زندگی آرام و خوشی را دارند . فیلم « دختر راهبه » هم با دقت ، دین مسیحیت را بد جلوه می دهد و فیلمهایی كه علیه مسلمانان می سازند از حد شمارش خارج است مانند فیلم «كشتی های بلند » و« ماه » « سحر» و « هدیه » در بسیاری از فیلمها هم با فردی كردن دین زمینه را برای بسط ادیان سكولار و بی تفاوت مهیا می كنند.
۹-در دست گرفتن جشنواره های بین المللی فیلم و دادن جایزه به فیلمهای مورد نظر خود .
۱۰-جذب وخرید هنرمندان و سینما گران كشورهای مختلف و خط دادن به این صنعت در اقصی نقاط جهان و كمرنگ كردن تلاشهای معدود سینماگران متعهد جهان در افشای چهره حقیقی آنها .
هالیوود پس از فراز و نشیب‌های گوناگون به وضیعت امروزین خود رسید فیلم «روز استقلال» مثال خوبی از وضعیت كنونی است. از نازیها و جنگ سرد با شوروی دیگر خبری نیست و مردم آمریكا اكنون با دشمنی دیگر یعنی موجودات فضایی مهاجم رو به رو هستند. حملهٔ این مهاجمان هنوز ما را به یاد كشتار و پوگروم علیه یهودیان و آوارگی آنان می‌اندازد. اما این بار یك حاخام و یك مهندس یهودی با یك استفاده از تجربیات تاریخی یهود، به رئیس جمهور جوان آمریكا اعتماد به نفس می‌بخشد و این كشور و تمام بشریت را از شر مهاجمین نجات می‌دهند به طوری كه ۴ ژوئیه روز استقلال جهانیان می‌شود. فرهنگ‌سازی هالیوود برای آمریكائیان، به این ترتیب فرهنگ‌سازی برای همهٔ جهانیان می‌شود.

منبع:باشگاه تحقیقاتی مطالعاتی صهیونیسم
منبع : خبرگزاری فارس