چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا
گمشدگان شبستان (رمان)
تاریخ نشر : ۸۴۰۱۲۳
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۲۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۲۹۹-۱۵-۳
رده دیویی : ۸fa۳.۶۲
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : اصغری - حسن
این رمان کوتاه روایتگر سلوک و کشمکش روحی چند شاعر و نویسنده است که در غربت پهنهی زندگی اجتماعی گم شدهاند و در محدودهی حصارهای ایجاد شده دست و پا میزنند تا دریچهای بیابند و به هوای آزاد آن چنگ زنند و نفس آسوده بکشند. شخصیتهای داستان با سایههای ترسناک، زندگی اندوهباری را سپری میکنند. روابط آنها با دیگران یک طرفه است و هیچ گونه نگاه مشترکی وجود ندارد. آنها زندگی و سلوک روحی را با نگاه ویژهی خویش در شکل و شمایلی میبینند که دیگران آن گونه نمیبینند. آدمهای داستان هر یک در لاک نگاه خویش میچرخند و قادر به درک و دریافت یک دیگر نیستند. در فصل پایانی رمان، بیمارستانی به تصویر کشیده شده که آدمهای رمان در یک اتاق آن گرد آمدهاند تا فاجعهای را که بر زندگیشان چیره شده است در اوج نشان بدهند. رمان 'گم شدگان شبستان' با آمیزگاری دو شیوهی روایت عینی و ذهنی نگارش یافته و ساختار خیالی و فرا واقعی در بافت بعضی فصلهای آن به چشم میزند. این صحنه تصویر زندگی روحی یکی از شخصیتهای رمان است: 'روی پهنهی پاروی نانوایی دراز کشیده بودم که شاطر نانوایی، پارو را هل داد. پهنهی پارو سر خورد توی تنور و شعلهی آتش کنج تنور به سویم زبانه کشید. جیغ کشیدم که صدایم در تنور تکرار شد و افتاد روی سر خودم. دیدم لباس بر تنم نیست و عریان در پهنهی پارو دراز کشیدهام و صدای جزجز سوختن گوشت تنم را میشنیدم. دو آدم عریان دیگر هم که به قد ماهی بودند، لغزیدند توی تنور. آنها آرام آرام سرخ و کبابی شدند و جزجز سوختن گوشت تنشان در تنور میپیچید'.
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۲۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۲۹۹-۱۵-۳
رده دیویی : ۸fa۳.۶۲
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : اصغری - حسن
این رمان کوتاه روایتگر سلوک و کشمکش روحی چند شاعر و نویسنده است که در غربت پهنهی زندگی اجتماعی گم شدهاند و در محدودهی حصارهای ایجاد شده دست و پا میزنند تا دریچهای بیابند و به هوای آزاد آن چنگ زنند و نفس آسوده بکشند. شخصیتهای داستان با سایههای ترسناک، زندگی اندوهباری را سپری میکنند. روابط آنها با دیگران یک طرفه است و هیچ گونه نگاه مشترکی وجود ندارد. آنها زندگی و سلوک روحی را با نگاه ویژهی خویش در شکل و شمایلی میبینند که دیگران آن گونه نمیبینند. آدمهای داستان هر یک در لاک نگاه خویش میچرخند و قادر به درک و دریافت یک دیگر نیستند. در فصل پایانی رمان، بیمارستانی به تصویر کشیده شده که آدمهای رمان در یک اتاق آن گرد آمدهاند تا فاجعهای را که بر زندگیشان چیره شده است در اوج نشان بدهند. رمان 'گم شدگان شبستان' با آمیزگاری دو شیوهی روایت عینی و ذهنی نگارش یافته و ساختار خیالی و فرا واقعی در بافت بعضی فصلهای آن به چشم میزند. این صحنه تصویر زندگی روحی یکی از شخصیتهای رمان است: 'روی پهنهی پاروی نانوایی دراز کشیده بودم که شاطر نانوایی، پارو را هل داد. پهنهی پارو سر خورد توی تنور و شعلهی آتش کنج تنور به سویم زبانه کشید. جیغ کشیدم که صدایم در تنور تکرار شد و افتاد روی سر خودم. دیدم لباس بر تنم نیست و عریان در پهنهی پارو دراز کشیدهام و صدای جزجز سوختن گوشت تنم را میشنیدم. دو آدم عریان دیگر هم که به قد ماهی بودند، لغزیدند توی تنور. آنها آرام آرام سرخ و کبابی شدند و جزجز سوختن گوشت تنشان در تنور میپیچید'.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست