پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
گمشدگان شبستان (رمان)
تاریخ نشر : ۸۴۰۱۲۳
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۲۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۲۹۹-۱۵-۳
رده دیویی : ۸fa۳.۶۲
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : اصغری - حسن
این رمان کوتاه روایتگر سلوک و کشمکش روحی چند شاعر و نویسنده است که در غربت پهنهی زندگی اجتماعی گم شدهاند و در محدودهی حصارهای ایجاد شده دست و پا میزنند تا دریچهای بیابند و به هوای آزاد آن چنگ زنند و نفس آسوده بکشند. شخصیتهای داستان با سایههای ترسناک، زندگی اندوهباری را سپری میکنند. روابط آنها با دیگران یک طرفه است و هیچ گونه نگاه مشترکی وجود ندارد. آنها زندگی و سلوک روحی را با نگاه ویژهی خویش در شکل و شمایلی میبینند که دیگران آن گونه نمیبینند. آدمهای داستان هر یک در لاک نگاه خویش میچرخند و قادر به درک و دریافت یک دیگر نیستند. در فصل پایانی رمان، بیمارستانی به تصویر کشیده شده که آدمهای رمان در یک اتاق آن گرد آمدهاند تا فاجعهای را که بر زندگیشان چیره شده است در اوج نشان بدهند. رمان 'گم شدگان شبستان' با آمیزگاری دو شیوهی روایت عینی و ذهنی نگارش یافته و ساختار خیالی و فرا واقعی در بافت بعضی فصلهای آن به چشم میزند. این صحنه تصویر زندگی روحی یکی از شخصیتهای رمان است: 'روی پهنهی پاروی نانوایی دراز کشیده بودم که شاطر نانوایی، پارو را هل داد. پهنهی پارو سر خورد توی تنور و شعلهی آتش کنج تنور به سویم زبانه کشید. جیغ کشیدم که صدایم در تنور تکرار شد و افتاد روی سر خودم. دیدم لباس بر تنم نیست و عریان در پهنهی پارو دراز کشیدهام و صدای جزجز سوختن گوشت تنم را میشنیدم. دو آدم عریان دیگر هم که به قد ماهی بودند، لغزیدند توی تنور. آنها آرام آرام سرخ و کبابی شدند و جزجز سوختن گوشت تنشان در تنور میپیچید'.
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۲۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۲۹۹-۱۵-۳
رده دیویی : ۸fa۳.۶۲
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : اصغری - حسن
این رمان کوتاه روایتگر سلوک و کشمکش روحی چند شاعر و نویسنده است که در غربت پهنهی زندگی اجتماعی گم شدهاند و در محدودهی حصارهای ایجاد شده دست و پا میزنند تا دریچهای بیابند و به هوای آزاد آن چنگ زنند و نفس آسوده بکشند. شخصیتهای داستان با سایههای ترسناک، زندگی اندوهباری را سپری میکنند. روابط آنها با دیگران یک طرفه است و هیچ گونه نگاه مشترکی وجود ندارد. آنها زندگی و سلوک روحی را با نگاه ویژهی خویش در شکل و شمایلی میبینند که دیگران آن گونه نمیبینند. آدمهای داستان هر یک در لاک نگاه خویش میچرخند و قادر به درک و دریافت یک دیگر نیستند. در فصل پایانی رمان، بیمارستانی به تصویر کشیده شده که آدمهای رمان در یک اتاق آن گرد آمدهاند تا فاجعهای را که بر زندگیشان چیره شده است در اوج نشان بدهند. رمان 'گم شدگان شبستان' با آمیزگاری دو شیوهی روایت عینی و ذهنی نگارش یافته و ساختار خیالی و فرا واقعی در بافت بعضی فصلهای آن به چشم میزند. این صحنه تصویر زندگی روحی یکی از شخصیتهای رمان است: 'روی پهنهی پاروی نانوایی دراز کشیده بودم که شاطر نانوایی، پارو را هل داد. پهنهی پارو سر خورد توی تنور و شعلهی آتش کنج تنور به سویم زبانه کشید. جیغ کشیدم که صدایم در تنور تکرار شد و افتاد روی سر خودم. دیدم لباس بر تنم نیست و عریان در پهنهی پارو دراز کشیدهام و صدای جزجز سوختن گوشت تنم را میشنیدم. دو آدم عریان دیگر هم که به قد ماهی بودند، لغزیدند توی تنور. آنها آرام آرام سرخ و کبابی شدند و جزجز سوختن گوشت تنشان در تنور میپیچید'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران دولت نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی مجلس دولت سیزدهم حجاب شهید مطهری شورای نگهبان
تهران زلزله هواشناسی معلم شهرداری تهران سیل قوه قضاییه آموزش و پرورش پلیس سلامت سازمان هواشناسی دستگیری
خودرو قیمت خودرو بانک مرکزی قیمت دلار دلار ایران خودرو قیمت طلا سایپا کارگران بازار خودرو تورم قیمت
مسعود اسکویی فضای مجازی تلویزیون رضا عطاران سریال سینمای ایران سینما دفاع مقدس موسیقی تئاتر
دانشگاه علوم پزشکی مکزیک
رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل فلسطین آمریکا جنگ غزه چین روسیه نوار غزه حماس عربستان ترکیه
استقلال پرسپولیس فوتبال سپاهان تراکتور لیگ برتر ایران رئال مادرید بایرن مونیخ باشگاه استقلال لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر باشگاه پرسپولیس
اینستاگرام همراه اول دبی واکسن اپل ناسا وزیر ارتباطات تبلیغات گوگل پهپاد
کبد چرب بیماری قلبی کاهش وزن دیابت داروخانه ویتامین طول عمر بارداری