سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا

گوگل به شما لبخند بزند


سایت شما در اینترنت همانند کتابی مهم در کتابخانه ای بزرگ است. شما سایت را طراحی کرده اید تا از آن استفاده شود، کتاب نیز نوشته شده است تا خوانده شود. برای آن که راهنمای این کتابخانه کتاب شما را به دیگران توصیه کند، کتاب شما ضمن داشتن محتوای مناسب باید بتواند نظر مساعد وی را نیز جلب کند. شاید مجبور باشید هر هفته جلد کتاب خود را تغییر دهید، یا بعضی از صفحات آن را به روز رسانی کنید. اما این کتابداران هر هفته عوض می شوند و شما باید به طور مداوم وقت خود را صرف شناسایی رفتار این کتابداران کنید به این امید که کتاب شما را توصیه کنند. آیا شما وقت این کار را دارید؟ راه حل منطقی همواره این است که شما زبان مشترکی با این کتابداران بیابید تا بهتر یکدیگر را تفهیم کنید. در این کتابخانه تنها کتاب شما وجود ندارد؛ هزاران کتاب دیگر نیز با همان موضوع کتاب شما وجود دارند. مولفان این کتاب ها هم در جست وجوی زبانی مشترک با کتابداران هستند، آنها هم می خواهند کتاب شان خوانده شود. چه باید کرد؟ راهنمایان اینترنت، یا همان موتورهای جست وجوگر نیز همین رفتار را با سایت ها دارند. آنها برای هر موضوع هزاران سایت می شناسند، اما تنها چند سایت را قبل از همه در نتایج جست وجو قرار می دهند و به دیگران معرفی می کنند. شما با چه زبانی می توانید موتور جست وجوگر را متقاعد کنید که سایت شما را اول از همه به دیگران توصیه کند؟برخی از موتورهای جست وجوگر را با پول می توان متقاعد کرد. به عبارت دیگر هر سایتی که پول بیشتری بپردازد، در ابتدا به .Overture.com همه معرفی می شود. به این موتورهای جست وجوگر رتبه به ازای پول می گویند؛ اما قدرت موتورهای جست وجوگر در جای دیگری نهفته است. آنجا که شما با هر مقدار پول باز هم نمی توانید در نتایج جست وجو حضور داشته باشید و راهی به ابتدای نتایج بیابید. این موتورهای جست وجوگر خریدنی نیستند و شما نمی توانید برای سایت خود رتبه ای بخرید. اینجا رتبه ها را باید به چنگ آورید و به طور مداوم برای حفظ آنها باید تلاش کنید. خوشبختانه اینگونه موتورهای جست وجوگر متقاعد شدنی هستند. به عبارت دیگر شما با دانستن اصول و قواعد آنها، می توانید زبانی مشترک با آنها داشته باشید. اگر بتوانید این زبان مشترک را بیابید آنگاه سایت شما حتی می تواند در صدر نتایج جست وجو قرار بگیرد. به این رتبه ها، رتبه های عادی (طبیعی) موتور جست وجوگر می گویند.حال بار دیگر این سئوال مطرح می شود که این زبان مشترک را چگونه می یابید؟ SEO به عنوان ابزار اصلی بازاریابی الکترونیک یک تخصص بسیار جدی است. تخصصی که بیشتر یک هنر به شمار می آید: هنر کسب رتبه های بالا در گوگل و موتورهای جست وجوگر دیگر. SEO کسی است که این هنر را به خوبی می داند. او زبان مشترک برای ارتباط با موتور جست وجوگر را می داند. او می داند که رفتار موتور جست وجوگر در طول زمان چگونه بوده است و امروز چه رفتاری دارد. او به خوبی می داند که موتور جست وجوگر هر روز، سازی را کوک می کند و باز هم اوست که این سازها را به خوبی می شناسد. او به خوبی می داند که چگونه راه ورود موتور جست وجوگر به سایت شما را هموار کند و سایت شما را برایش دوست داشتنی کند. کیست که گوگل را نشناسد و نام آن را نشنیده باشد. اگر گوگل به شما لبخند بزند، تمام بازار به شما لبخند می زند. اما گوگل دختر طنازی است که تنها به پسران پر مغز و رعنا لبخند می زند. این پسران همان سایت های پر محتوا و محبوبی هستند که از ساختاری مناسب در طراحی برخوردارند.SEO می تواند سایت شما را برای گوگل و هر موتور جست وجوگر دیگری جذاب کند، ساختار آن را اصلاح کند، قابلیت های آن را به خوبی عرضه کند به گونه ای که بتواند در میان سایت های دیگر سر راست کند.شما اگر این زبان مشترک را نمی دانید از یک SEO کمک بگیرید. یا دست کم یک SEO را دوست داشته باشید و توصیه های او را گوش کنید. همچنین می توانید خود یک SEO باشید، تنها کافی است که چند ماه زمان صرف کنید و لحظه به لحظه همراه موتورهای جست وجوگر باشید!آیا گوگل به شما لبخند خواهد زد؟
نویسنده: مهدی رودکی
منبع : پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فن‌آوری اطلاعات


همچنین مشاهده کنید