جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا

۵ اهمیت استفاده از کتابهای الکترونیکی


۵ اهمیت استفاده از کتابهای الکترونیکی
ك فرض كنید شما دارید به سختی بر روی یك كتاب الكترونیكی كار می كنید. eBook شما حاوی اطلاعات بسیار مفیدی است. از لحاظ طراحی هم بسیار زیبا شده است. شما هم از تهیه چنین محصولی بسیار راضی هستید! خوب، فكر می كنید چرا باید آن را به صورت رایگان نشر داده و در اختیار همه قرار دهید؟
در اینجا دلایلی را برای شما بیان می كنم كه اهمیت این كار را نشان دهد:
۱- افزایش ترافیك سایت شما
جستجو برای اطلاعات پایان پذیرفتنی نیست. یك كتاب الكترونیكی رایگان می تواند توجه دیگران را به سمت خود جلب نماید. مردم برای دریافت كتاب الكترونیكی رایگان از سایت شما بازدید خواهند كرد. برای استفاده از این خاصیت كتابهای الكترونیكی باید یك نكته مهم را رعایت كنید. شما باید یك لینك در كتاب الكترونیكی تان به وب سایت خود برقرار كنید. ممكن است شما بخواهید یك بنر تبیلغاتی در بالای صفحات eBook خود قرار دهید. سپس به خوانندگان كتاب خود بگویید برای دریافت كتابهای الكترونیكی دیگر آنجا را كلیك كنند. همچنین به آنها بگویید كه می توانند از آن به عنوان یك هدیه رایگان (free gift) در سایتشان استفاده كنند. این كار به صورت تصاعدی ترافیك سایت شما را بالا خواهد برد. كلید موفقیت این روش قرار دادن حداقل یك لینك در كتاب الكترونیكی به سایت شما است!
۲- از كتاب الكترونیكی برای اشتراك خبرنامه الكترونیكی یا عضویت در سایت خود استفاده كنید. چنانچه eBook شما دارای اطلاعات ارزنده ای باشد مطمئناً سایت شما نیز اطلاعاتی دارد كه خواننده بتواند از آنها استفاده كند. اگر سایت شما یك خبرنامه الكترونیكی داشته باشد می توانید از خواننده بخوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در آن موضوع خاص مشترك خبرنامه شما شوند.
۳- به عنوان پاداش برای خرید یكی از محصولات شما
مردم عاشق پاداش هستند! به خصوص زمانی كه برای خرید محصولی پول پرداخت كرده باشند. شما می توانید برای خرید از سایتتان یك جایزه در نظر بگیرید. این كار هم ارزش كتاب الكترونیكی شما را بالا می برد و هم مردم را به خرید از سایت شما بیشتر راغب می سازد زیرا مردم دوست دارند به ازای پرداخت مبلغی پول كالاهای بیشتری را دریافت كنند.
۴- نشان دادن توانایی شما در یك موضوع خاص و ایجاد بازار برای شما
ساختن یك كتاب الكترونیكی زحمت دارد و شاید بعضی ها فكر كنند كه دادن یك كتاب الكترونیكی به طور رایگان، باعث ضرر آنها (مثلاً از لحاظ زمان مصرف شده) می شود. اما روی دیگر سكه دلچسب تر است. با این كار شما از نظر خواننده كتاب به عنوان یك فرد حرفه ای در آن موضوع خاص شناخته می شوید و بازار برای یك فرد حرفه ای و معروف بیشتر از بازار برای یك فرد حرفه ای و ناشناخته است. قبول ندارید؟!
۵- برای ارائه یك Demo از كتاب اصلی
ممكن است شما یك كتاب (چاپی) نوشته باشید. در اینصورت می توانید با ارائه یك بخش از كتاب بصورت رایگان یا خلاصه ای از هر بخش یك دید بهتر به خواننده بدهید و برای كتاب خود بازاریابی كنید. خواننده با مشاهده خلاصه كتاب شما آنهم به صورت الكترونیكی بهتر می تواند در مورد خرید كتاب شما راغب گردد. همچنین وجود یك نسخه الكترونیكی از خلاصه كتابتان ارزش كتاب چاپی شما را بالا می برد.
منبع : مركز توسعه كارآفرینی